חדשות היום

גילת מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2023

צמיחה של 6% בהכנסות ל-63.9 מיליון דולר;

הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-12.7 מיליון דולר;

ה-EBITDA המתואם הסתכם בסך של 9.5 מיליון דולר, גידול של 30% בהשוואה לתקופה המקבילה

גילת רשתות לוויין בע”מ (נאסד”ק ובורסת ת”א: GILT), מובילה עולמית בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, פתרונות ושירותים, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי אשר הסתיים ב-30 בספטמבר 2023.

דגשים עיקריים לתוצאות הרבעון השלישי של 2023

  • הכנסות בסך של 63.9 מיליון דולר, גידול של 6% בהשוואה להכנסות בסך של 60.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2022;
  • הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-12.7 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי על בסיס GAAP של 3.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2022; הרווח התפעולי על בסיס GAAP הרבעון כולל הכנסה חד פעמית, נטו, בסך 7.4 מיליון דולר הנובעת מתוצאות הסדר פשרה בהליך משפטי בפיליפינים וממכירת נדל”ן בבולגריה.
  • הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-6.1 מיליון דולר, גידול של 40% בהשוואה לרווח תפעולי על בסיס Non-GAAP של 4.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2022;
  • הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-10.2 מיליון דולר, או 18 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי על בסיס GAAP בסך של 2.1 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, ברבעון השלישי של שנת 2022; הרווח הנקי על בסיס GAAP ברבעון השלישי של 2023, בניכוי ההכנסה החד פעמית שצוינה לעיל והשפעת המיסוי הנובעת ממנה, הסתכם ב-3.8 מיליון דולר, או 7 סנט למניה בדילול מלא.
  • הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-4.6 מיליון דולר, או 8 סנט למניה בדילול מלא, גידול של 51% בהשוואה לרווח נקי בסך של 3.0 מיליון דולר, או 6 סנט למניה, ברבעון השלישי של שנת 2022;
  • ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-9.5 מיליון דולר, גידול של 30% בהשוואה ל-7.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2022.

תחזית צופה פני עתיד

החברה צמצמה את טווח תחזית ההכנסות שלה ל-2023, וצופה הכנסות שנתיות בטווח של 265-275 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של 13% ביחס לנקודת האמצע של התחזית. החברה מגדילה את טווח התחזית לרווח תפעולי על בסיס GAAP כך שהוא צפוי להסתכם בטווח של בין 29 ל-31 מיליון דולר, אשר ישקף צמיחה שנתית משמעותית בהשוואה לרווח תפעולי על בסיס GAAP של 10 מיליון דולר ב-2022; החברה מצמצמת את טווח התחזית ל-EBITDA מתואם לטווח של בין 35 ל-37 מיליון דולר, אשר ישקף צמיחה שנתית של 43% ביחס לנקודת האמצע.

עדי צפדיה, מנכ”ל גילת, אמר: “אנו אבלים על האירועים הטרגיים של ה-7 באוקטובר בישראל. המחשבות והתפילות שלנו עם הקורבנות, החטופים ובני משפחותיהם של נפגעי ההתקפה המזעזעת הזו. אנו גאים מאוד בהתנהלות עובדינו במשבר זה ובמחויבות שלהם לחברה בתקופה זו. אנחנו מבקשים להודות ללקוחות ולספקים שלנו וכן לקהילה הבינלאומית על תמיכתם המלאה הניתנת מכל הלב.

כחברה גלובאלית חזקה עם פעילויות ומרכזי פיתוח ברחבי העולם, פעילותנו לא נפגעה מהאירועים האחרונים בישראל. אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר המצב ולנקוט באמצעים הנדרשים וכן להתאים את התוכניות שלנו להבטחת המשכיות עסקית, כדי לצמצם כל אפשרות לפגיעה עתידית, אם בכלל, בעסקי החברה”.

מר צפדיה המשיך ומסר, “אנו מרוצים מהתוצאות הכספיות שלנו, בדגש על המשך הצמיחה בהכנסות לצד השיפור העקבי ברווחיות. דיווחנו על שיפור משמעותי ברווחיות, כולל ב-EBITDA המתואם, אשר משקפים את יכולת החברה למנף את יכולותיה התפעוליות להצלחה עסקית. הביצועים הטובים והמתמשכים נובעים מהגידול הנמשך בביקוש לפתרונות שלנו, לצד הצמיחה הכללית בתחום התקשורת הלוויינית”.

מר צפדיה סיכם, “הביצועים החזקים שלנו ב-2023, נכון להיום, הניבו EBITDA מתואם של 27 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2023, אשר כבר עתה גבוה מה-EBITDA המתואם שהציגה החברה בשנת 2022 כולה. לאור מעמדנו המוביל וההזדמנויות העסקיות שאנו מזהים, אנו מצפים להמשך צמיחה בשנת 2024, ומעבר לה”.

הכרזות משמעותיות לאחרונה

  • גילת זכתה בחידוש והרחבת חוזה בהיקף של כ-20 מיליון דולר ממפעילת תקשורת סלולרית Tier-1 בארה”ב
  • גילת נבחרה לבצע מודרניזציה של רשת התקשורת הלוויינית של Ethio Telecom

פרטי שיחת הועידה

הנהלת גילת תארח שיחת ועידה לדיון בתוצאות הרבעון השלישי של 2023 ובהישגים העסקיים של החברה, ותשתתף בדיון שאלות ותשובות:

תאריך: יום שלישי, 7 בנובמבר, 2023

התחלה: 16:30 שעון ישראל

להשתתפות נא לחייג: (972) 3-918-0609+

שיחת הועידה תשודר גם להאזנה ישירה  באתר גילת בכתובת www.gilat.com וכן בקישור הבא: https://Veidan.activetrail.biz/gilatq3-2023
הקלטת השיחה תשמר ותהיה זמינה לצפייה  באתר החברה ובקישור הנ”ל למשך 30 ימים.

גילוי פיננסי שלא על פי GAAP (Non-GAAP)

סיכום הדוחות הכספיים הבלתי מבוקרים המצורפים, הוכנו לפי עקרונות חשבונאיים מקובלים בארה”ב (US GAAP). בנוסף להצגת מדדים פיננסיים על פי GAAP, מציגה החברה את המדדים הפיננסיים הבאים שלא על פי GAAP: רווח גולמי, הוצאות תפעוליות, רווח תפעולי, רווח לפני מיסים על הכנסה, רווח נקי, EBITDA מתואם ורווח למניה. ההתאמות לתוצאות לפי GAAP של החברה התבצעו מתוך כוונה לספק להנהלת החברה ולמשקיעים הבנה כוללת ומקיפה יותר של בסיס תוצאות הפעילות, מגמות וביצועים. ערכי Non-GAAP מנטרלים בעיקר, אם וכאשר רלוונטי, את השפעתם של הוצאות תגמולים מבוססי מניות, הפחתות של רכוש בלתי מוחשי נרכש, הפחתות של רכוש בלתי מוחשי הקשור לעסקאות רכישה, הפחתת תמריצי חכירה, ירידות ערך של נכס המוחזק למכירה, השפעות מס על התאמות, שינויים חד פעמיים בנכסי מס נדחים והוצאות (הכנסות) תפעוליות אחרות, נטו.

גילת מציגה EBITDA מתואם בכדי לאפשר השוואה בין ביצועי החברה בפועל לביצועיה בתקופות קודמות וככלי להערכת התוצאות הכספיות והתפעוליות על בסיס עקבי מתקופה לתקופה. החברה מאמינה כי מדד זה, בשילוב התוצאות הפיננסיות של החברה על פי עקרונות GAAP, מספק למשקיעים מידע שימושי להערכת תוצאות תפעוליות שוטפות ומגמות. עם זאת, אין לראות ב- EBITDA מתואם או לפרשו כאלטרנטיבה לרווח תפעולי או רווח נקי לתקופה. הוא עלול שלא להעיד על התוצאות התפעוליות של החברה בעבר  ואף אינו אמור לשמש לחיזוי תוצאות פוטנציאליות עתידיות. EBITDA מתואם לא נערך לפי כללי ה- GAAP ואינו מיועד להשוואה למדדים דומים המשמשים חברות אחרות. התאמה בין הרווח (הפסד) הנקי וה-EBITDA מתואם של החברה מוצג בסיכום הדוחות הכספיים המצורף.

הצגת הרווח הגולמי, ההוצאות התפעוליות, הרווח התפעולי, הרווח לפני מיסים על הכנסה, הרווח הנקי, ה-EBITDA המתואם והרווח למניה שלא על פי GAAP אינה מיועדת לבחינה במנותק או כתחליף לדוחות הכספיים המאוחדים של החברה אשר נערכו בהתאם לכללים ועקרונות חשבונאיים מקובלים (GAAP), או כאינדיקציה לביצועיה התפעוליים, או לנזילותה של גילת.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות