חדשות היום

מערך התמיכה לסטארט-אפים ויזמים – לא מוותרים על היזמות הישראלית!

מצב המלחמה וגיוס המילואים הרחב משפיעים גם על קהילת הסטארט*אפים הישראלית שנקראת להגן על המולדת בימים אלה. חמ”ל:טק – מערך התמיכה לסטארט-אפים ויזמים בשיתוף עם הרשות לחדשנות, פועל להבטיח שלכל אדם שעזב את עבודתו למען המדינה יהיה מקום לחזור אליו כשהמלחמה תסתיים.

300,000 אזרחים, כולל מייסדי סטארט-אפ ועובדים, גויסו להגן על המולדת ומהלכי המלחמה מורגשים היטב גם בתעשיית ההייטק הישראלית. סקר חדש של רשות החדשנות בשיתוף מכון המחקר  SNP-I שפורסם השבוע מצא  כי יותר מ-80% מהחברות דיווחו על פגיעה בתפקודן בעקבות המצב. מעל לרבע מהחברות דיווחו על פגיעה כפולה- בסבבי הגיוס ובההון האנושי. 70% מהחברות דיווחו על פגיעה ברציפות התפקודית בפעילות החברה בעקבות מספר משמעותי של עובדים שגויסו למילואים. סטארט-אפים רבים אינם מוכנים למשבר וכרגע נאבקים בפעילות שוטפת וגיוס כספים בעקבות המצב.

חמ”ל טק – מערך התמיכה לסטארטאפים,  הינו מוקד סיוע ראשוני הכולל תמיכה נרחבת במטרה ללוות את החברות בחזרה למסלול צמיחה.

מוקד הסיוע מבוסס על מתנדבים ומתנדבות ומהווה נקודת מפגש בין יוזמות וצרכים שעולים בשל המצב ומאפשר מתן מענה מקצועי ואמין בימים מורכבים אלה.

מוקד התמיכה כולל תמיכה בקבלת סיוע כספי ותרומות מפילנתרופים, מיפוי צרכים של חברות הזנק ועבודה מול משרדי הממשלה בנושא, מתן תמיכה צמודה בבקשות למענקים, ליווי ומנטורינג, סיוע באיתור ושימוש במשרדים חלופיים ומתקני מחקר ופיתוח, פיילוטים חלופיים וערוצי סיוע נוספים ועוד. זאת במטרה ללוות את החברות בחזרה למסלול צמיחה.

ארנון קולומבוס, מנכ”ל חממת InNegev: “החממה הטכנולוגית InNegev עוסקת כל השנה בפיתוח והקמה של מיזמים וחברות טכנולוגיות בנגב, כעת בתקופה הקשה ביותר למדינה ולנגב, האחריות עלינו גדולה בהרבה. לכן ביצענו סקר לפיו הבנו שחסרה יד מכוונת שתהיה מעין מרכז לקוחות ומורה-נבוכים עבור הסטרטאפים, מרכז השליטה “חמל-טק”  שהקמנו ונתפעל ביחד עם סינרג’י7 וגופים אחרים, יאפשר ללוות באופן אישי וצמוד את מכלול הצרכים של כל מיזם ולתפור לו חבילת סיוע מתאימה”.

המערך חמ״ל טק פועל בשיתוף פעולה עם ארגונים רבים ביניהם InNegev, Iron Nation (אחים לנשק), Safe Dome, Synergy 7, Tech7, EY, BDO, נטפים, סודה סטרים, HP Indigo SIBF, פאולינה בן עמי ועשרות אחרים המצטרפים מדי יום מתוך מחויבות משותפת לעשייה ורוח הנתינה.


דרור בין, הראל רם וארנון קולומבוס בפגישה בנושא. קרדיט- יח”צ אינגב

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות