חדשות היום

IBM השיקה קרן הון סיכון תאגידית של 500 מיליון דולר להשקעות בחברות בינה מלאכותית יוצרת

ענקית המחשוב הגלובלית IBM הודיעה כי היא משיקה קרן הון סיכון תאגידית בהיקף של 500 מיליון דולר להשקעה בסטארטאפים וחברות בשלב הצמיחה המתמקדות בהאצת טכנולוגיית בינה מלאכותית יוצרת ומחקר עבור ארגונים.

הקרן, IBM Enterprise AI Venture Fund, תתמקד בחברות המפתחות פתרונות שמסייעים לארגונים ועסקים ברחבי העולם לממש את הפוטנציאל של בינה מלאכותית יוצרת. את הקרן מוביל צוות ייעודי עם עשרות שנות ניסיון כמשקיעים, ומומחי בינה מלאכותית ארגונית. היא תספק לכל סטארטאפ הזדמנויות לפתח שותפויות משמעותיות עם IBM, לשפר את המומחיות התפעולית בפיתוח המוצרים ובהנדסה, וכן תתמוך באסטרטגיית היציאה לשוק.

ל-IBM יש היסטוריה ארוכה של הבאת טכנולוגיות ויכולות בינה מלאכותית ארגוניות מוכחות לארגונים ברחבי העולם, כפי שהודגם בפלטפורמת הבינה המלאכותית והנתונים של החברה – watsonx. בסיוע IBM Enterprise AI Venture Fund, החברה תצמיח את האקוסיסטם שלה, הכולל שורה של חברות המתמקדות בבינה מלאכותית וחברות שכבר ממנפות ובונות פתרונות המבוססים על watsonx, במטרה לייצר ערך לטווח ארוך עבור לקוחות חדשים וקיימים.

“בינה מלאכותית אמורה לפתוח שוק של פתרונות בתחום הפיריון בהיקף של כמעט 16 טריליון עד 2030″, אמר רוב תומאס, סגן נשיא בכיר לתוכנה והמנהל המסחרי הראשי (CCO) של IBM. השקת הקרן תאפשר פתיחת ערוץ נוסף דרכו נוכל לרתום את הפוטנציאל העצום של מהפכת הבינה המלאכותית לטובת תוצאות מוחשיות וחיוביות עבור IBM והחברות בהם אנחנו משקיעים. הקרן הזו היא עוד דרך שבה אנחנו מדגישים את המחויבות שלנו לחדשנות בתחום הבינה המלאכותית כדי לעזור לארגונים להפעיל את הטכנולוגיה המהפכנית הזו”.

IBM הודיעה באוגוסט על השתתפותה בסבב D בסך 235 מיליון דולר של Hugging Face, פלטפורמת שיתוף הפעולה המובילה בקוד פתוח לקהילת למידת המכונה והבינה המלאכותית. בנוסף, IBM תרמה מאות מודלים בקוד פתוח ומערכי נתונים ל-Hugging Face, כולל מודל בסיס ייחודי בתחום הגיאוגרפי (geospatial), שפותח עם נאס”א. זהו מודל הבסיס הגיאו-מרחבי הגדול ביותר ב-Hugging Face והוא מאפשר להאיץ מחקרים בתחום שינוי האקלים, התמודדות עם אסונות טבע ומיזמי תשתית גדולים.

IBM גם השתתפה בסבב A של הסטארטאפ HiddenLayer המתמקד בתחום אבטחת מודלי בינה מלאכותית (Machine Learning Security – MLSec). מדובר בסבב הגיוס הגדול ביותר מסדרה A שגייסה חברת אבטחת סייבר שהתמקדה בהגנה על בינה מלאכותית השנה.

בספטמבר, IBM הכריזה על היציאה לשוק של המודלים הראשונים בסדרת watsonx Granite – אוסף מודלי בינה מלאכותית יוצרת לתהליכי עבודה ארגוניים. IBM גם אישרה שההגנות הסטנדרטיות על קניין רוחני למוצרי IBM יחולו על כל המודלים הנכללים ב-watsonx AI. מוקדם יותר השנה, IBM הודיעה על כוונתה לארח את מודל Llama 2-chat של חברת מטא הכולל כ-70 מיליארד פרמטרים בתוך watsonx, כדי לקדם את האסטרטגיה שלה למינוף מודלי הבינה המלאכותית החיצוניים (של צד שלישי) ולקדם את החדשנות והקוד הפתוח בתחום.

פרטים נוספים באתר IBM Ventures


קרדיט: IBM

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות