חדשות היום

CropX רוכשת את הסטארט-אפ Green Brain כדי להרחיב את פעילותה באוסטרליה

Brain היא ספקית מובילה של פתרונות אגרונומיה דיגיטליים באוסטרליה שמוסיפה ל-CropX רשת הפצה מבוססת ובסיס לקוחות נרחב

חברת הסטארט-אפ הישראליתTechnologies  CropX, מובילה עולמית בפתרונות אג-טק דיגיטליים לרבות פתרון לניהול דיגיטלי של חוות חקלאיות (Farm Management System – FMS), הודיעה על רכישת חברת Green Brain, ספקית מובילה של טכנולוגיות לניהול השקיה מהעיר אדלייד, אוסטרליה. הרכישה תרחיב את פעילותה של CropX באוסטרליה ותחזק את מעמדה כמובילה עולמית בתחום החקלאות המדייקת. זו היא הרכישה הראשונה של CropX באוסטרליה ומהלך נוסף של קונסולידציה שמבצעת החברה בשוק.

במסגרת ההסכם יצטרפו 10 עובדי Green Brain למצבת עובדי CropX ברחבי העולם.CropX  תעסיק לאחר הרכישה צוות של יותר מ-110 עובדים בארבע יבשות שונות ברחבי העולם: 30 בישראל, וכ-80 בשאר העולם לרבות ארה”ב, הולנד, אוסטרליה, וניו זילנד. החברה מתכוונת לגייס עובדים נוספים שיתמכו באתגרי הצמיחה שלה ולבצע רכישות נוספות במהלך שנת 2024.

בעקבות ההסכם עם Green Brain, משלימה CropX מהלך יוצא דופן בתעשייה במסגרתו סטארט-אפ ישראלי רוכש חמש חברות גלובליות תוך פחות מארבע שנים. ארבעת הרכישות שקדמו לרכישת Green Brain הן רכישת חברת Tule מקליפורניה בינואר השנה, רכישת Dacom Farm Intelligence מהולנד בשנת 2021, ורכישת החברות CropMetrics מנברסקה ו-ReGen מניו זילנד בשנת 2020.

CropX מציעה פתרון המשלב תוכנה וחומרה ומספק תובנות מבוססות דאטה לחקלאים ביותר מ-60 מדינות. הטכנולוגיה של CropX מסייעת לחקלאים להגדיל יבול תוך חיסכון משמעותי במשאבים: פחות מים, פחות דשן, פחות כימיקלים, פחות אנרגיה ופחות כוח אדם. המערכת של CropX תומכת באופן מלא ב-75 סוגים שונים של יבולים, משלבת נתונים מהקרקע, מהצמח ומהשמיים ומספקת כלים לקבלת החלטות ותכנון – המוצעים כולם באמצעות אפליקציה ידידותית.

CropX השלימה בחודש אפריל סבב גיוס C בהיקף של 30 מיליון דולר להמשך הגידול המואץ ולמימון רכישות נוספות. החברה מיישמת אסטרטגיה של קנייה ובנייה (“Buy and Build”) ממוקדת בטכנולוגיות של חקלאות מדייקת. היא משלבת תוכנית מו”פ שאפתנית יחד עם רכישה של חברות בעלות מומחיות וטכנולוגיות משלימות וגיאוגרפיות שונות.

תומר צח, מנכ”ל CropX: “אנו מקבלים בשמחה את Green Brain לשורות CropX. המומחיות של Green Brain בתחום האופטימיזציה של השקיה מתאימה באופן מושלם ל-DNA של CropX. המעמד המוביל שלה בשוק האוסטרלי יספק לנו גישה לבסיס לקוחות רחב יותר ויאפשר לנו לצמוח מהר יותר בשוק האוסטרלי”.

דומיניק סקינר, מנכ”ל Green Brain: “אנו פותחים פרק חדש ומלהיב בתולדות Green Brain עם הצטרפותנו לנבחרת החדשנית הבינלאומית של CropX המתמקדת בחקלאות מדייקת. המהלך יספק לנו אנרגיה להעצים את ההשפעה שלנו באוסטרליה ומעבר לה. המותג Green Brain כבר נהנה מאמון רב באוסטרליה והוא יתחזק כשנציע את פתרונות CropX ללקוחותינו”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות