כיצד ארגונים מרוויחים מהעננים בתעשייה

תעשיית השירותים הפיננסיים עוברת מהפך משמעותי, המונע על ידי אימוץ מהיר של טכנולוגיות ענן בתעשייה. הטכנולוגיות הללו – כולל ענן ציבורי, ענן היברידי וענן מבוזר – מחוללות מהפכה באופן שבו מוסדות פיננסיים פועלים, ומציעות הזדמנויות חסרות תקדים לחדשנות, יעילות וצמיחה.

דרור פרל, מנכ”ל קינדריל ישראל מסביר למה שתעשיות כמו שירותים פיננסיים’ שירותי בריאות, טלקומוניקציה וייצור – ידרשו עננים “מיוחדים” משלהם? ועל כך שעננים ספציפיים לתעשייה מאפשרים פלטפורמת נתונים מאוחדת, ניתנת להרחבה ועשירה באבטחה כדי לתמוך בפעילויות ובדרישות הרגולציה והתאימות של הלקוחות.

מדוע עסקים צריכים להשקיע בעננים ספציפיים לתעשייה?

התשובה הקצרה היא חדשנות. זאת תוך שמירה על שיטות עבודה מומלצות בענן ועמידה ברגולציה. כלכלות ושווקים מתפתחים כל כך מהר שהטכנולוגיה צריכה להתפתח אפילו מהר יותר כדי להקדים את המשחק. בענפי השירותים הפיננסיים כמו בנקאות וביטוח, למשל, צרכנים רוצים את השירותים העדכניים ביותר כעת, אך הדרישות הרגולטוריות יכולות להיות מורכבות ועשויות להשתנות בהתאם לשוק. אז עמידה ברגולציה היא בראש סדר העדיפויות עוד לפני ששוקלים פעולות. לאחר מכן, כשמדובר במערכות אלו, הן צריכות להיות חדישות,  מתאימות למטרה  וניתנות להרחבה כדי להתמודד עם אתגרים בהמשך הדרך.

איך חברות יכולות להתחיל?

מתחילים בהבנה ובבסיס של הדרישות העסקיות שלך – כשהן קשורות לאבטחה, תאימות, חוסן, אסטרטגיה ותהליכים עסקיים. ברגע שיש לך את הבהירות הזו, אתה יכול להסתכל על האפשרויות הזמינות ולהחליט איזה ענן פועל על איזו פלטפורמה הכי הגיוני.

לאחר מכן קובעים את מה שאנו מכנים אזור נחיתה בטוח עבור נתוני הלקוח. בוא נשתמש בשירותים פיננסיים כדוגמה. זה מתחיל ביכולת לדבר ולהבין את שפת הלקוח. כך אתה יכול להקים אזור היערכות דיגיטלי המאפשר לך להעביר נתוני לקוחות ויישומים מבלי לשבש את הפעילות העסקית השוטפת שלהם. חשוב  להכיר את הצד העסקי והתעשייה  לפני שמתחילים ליישם את המומחיות הטכנית.

אחרי השירותים הפיננסיים, אילו תעשיות יהיו הבאות לאמץ עננים בתעשייה?

ממה שאנחנו רואים, בנוסף לבנקאות, סקטור הבריאות צפוי להיות המניע הגדול הבא בתחום הענן בתעשייה. בנוסף, תחומי האנרגיה, טלקומוניקציה וייצור. בתחום הבריאות – כמו בכל תעשייה – אנחנו מתמקדים באבטחת סייבר וחוסן כדי להגן על נתוני חולים, כדי לשמור על בתי חולים לפעול ולעזור לבתי חולים להתאושש בצורה עמידה מפעולות של שחקנים רעים. אבל ענן תעשיית הבריאות יכול לרתום את הכוח של AI כדי לעזור לקדם פריצות דרך בטיפולים גנטיים ורפואה מותאמת אישית, בנוסף לדברים כמו ניהול רשומות רפואיות כדי לתאם טיפול ולהימנע מאינטראקציות תרופתיות.

במגזרי האנרגיה והטלקו, קיימות היא כוח מניע מנקודות מבט רבות, כולל חיסכון בעלויות, שמירה על איכות הסביבה ועמידה ברגולציה. ובתחום הייצור, עננים בתעשייה יכולים לאפשר למפעילים להפיץ עדכונים מרכזיים ותואמים לרגולציה לרצפות מפעלים במדינות רבות, כמו גם לחזות ולמנוע צווארי בקבוק בקו הייצור. באופן דומה, ענני התעשייה במגזר הרכב יהיו קריטיים להצלחתם של כלי רכב אוטונומיים.

מה העתיד של ענני התעשייה?

אימוץ הענן הציבורי נעצר ב-50% בערך. לקוחות רוצים את היתרונות, אבל הם לא מבינים איך להגיע לשם. מה שהם צריכים – ומה שקינדריל מספק – הוא שותף שמבין את העסק שלהם, מעריך את הסיכונים העומדים בפניהם ויכול לעזור לקחת אותם בכיוון הנכון מבלי למצות את המשאבים שלהם. תעשיית השירותים הפיננסיים נמצאת בחזית בכל הנוגע לטרנספורמציה בענן בתעשייה מכיוון שהם מוציאים אחוז גבוה מההכנסות שלהם על IT.

היכולת להפעיל כלי AI כדי לגשת לנתוני מיינפריים בסביבת ענן היברידית חיונית ללקוחות אלו. לכן, הם צריכים לעבוד עם חברה שמכירה את הפרטים הקטנים של מערכות מיינפריים, אבל גם מכירה היטב את התעשייה שלהם כדי לשלב מערכות ענן בדרכים המשלימות את ההשקעות הישנות שלהם. בינתיים, כל זה חייב לקרות בצורה מהימנה, מאובטחת, בגבולות הרגולציה ועם היכולת להרחיב ככל שהצרכים מתפתחים. זה אתגר עצום אבל זה גם מה שהופך את החלק הזה בתעשייה שלנו לכל כך מרגש.

דרור פרל, מנכ”ל קינדריל ישראל קרדיט: אפרת דרור


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות