חדשות היום

סקר גלובלי של Fiverr בנוגע להעדפות העבודה של דור ה-Z צופה שינויים משמעותיים בעולם העבודה

כרבע מבני דור ה-Z האמריקאים מאמינים שעבודה כפרילנס מציעה יותר יציבות מאשר משרה מלאה

עוד עולה מהסקר שבוצע בקרב מעל 10,000  משתתפים בגילאי 16 – 26 מארה”ב, בריטניה, גרמניה וצרפת בסוף ינואר:

כמעט 70% מבני דור ה-Z עובדים כפרילנסרים או מתכננים לעשות זאת בעתיד.

כמעט 20% ממי שנולדו אחרי 1998 שואפים לצאת לפנסיה מוקדמת.

20%, חמישית מבני דור ה-Z בארה”ב, מאמינים שלחברות אין יותר נאמנות לעובדיהן, 37% מאמינים שהעסקה במתכונת זו תגרום לכך שלא יפוטרו ו-18% מאמינים שעבודה כפרילנס מפחיתה את הסיכוי להיות מוחלפים על ידי כלי AI.

כרבע מבני דור ה-Z בעולם המערבי מאמינים שעבודה כפרילנס מציעה יותר יציבות מאשר עבודה במשרה מלאה. כך עולה מסקר שביצעה Fiverr, החברה שמשנה את הדרך בה העולם עובד ביחד, בנוגע להעדפות העבודה של דור ה-Z. הסקר נערך בשיתוף חברת המחקר והייעוץ Censuswide בסוף חודש ינואר האחרון בקרב מעל 10,000 משתתפים בגילאי 16 – 26, מחציתם מארה”ב והשאר מבריטניה, גרמניה וצרפת.

ביחס לסקר שערכה Fiverr בשנה שעברה, חלה גדילה במשתתפי הסקר שציינו כי הם מתכננים לעבוד במתכונת פרילנס. כמעט 70% מבני דור ה-Z כבר עובדים כפרילנסרים או מתכננים לעשות זאת בעתיד.

ממצאי הסקר מדגישים עד כמה פיטורים, גמישות ובינה מלאכותית משנים בצורה משמעותית את הדרך בה בני דור ה-Z עובדים ואת תפיסת עולמם בנוגע לקריירות שלהם.

עוד עולה מממצאי הסקר כי כמעט 40% מהפרילנסרים בני דור ה-Z עובדים במשרה מלאה או מוכנים לעבוד בכזאת, בעוד ש-30% עובדים במשרה חלקית. 12% מהפרילנסרים בני דור ה-Z עובדים כך בין עבודות או כדי לרכוש ניסיון ומיומנויות.

הסקר מצביע על כך שנוחות וביטחון כלכלי עדיין נמצאים בעדיפות העליונה של בני דור ה-Z: כמעט 20% מהם, קרוב לחמישית ממי שנולדו לאחר 1998, שואפים לפרישה מוקדמת לפנסיה. רבע מבני דור ה-Z שואפים להיות בעלי עסקים בעוד 14% מתוכן מעוניינים להיות פרילנסרים למשך כל הקריירה. כמעט 30% מהמשתתפים בסקר השיבו כי הם מעוניינים בנסיעות לצרכי עבודה, וביכולת לעבוד מכל מקום בו הם מעוניינים להיות.

מבין מעל 5,000 המשתתפים האמריקאים בסקר עולה כי אחוז גבוה יותר של בני דור ה-Z מחפשים יציבות תעסוקתית בעבודת פרילנס, לאור גל פיטורים בתאגידים וכי 25%, רבע מתוכם, מאמינים שעבודה במתכונת פרילנס יציבה יותר מאשר עבודה במשרה מלאה. קרוב ל-20% מבני דור ה-Z בארה”ב מאמינים שלחברות אין יותר נאמנות לעובדיהן – סיבה שהובילה 70% מהפרילנסרים האמריקאים לעבור לצורת עבודה זו בין הגילאים 16 – 20.

37% מתוך המשתתפים האמריקאים בסקר מאמינים שהעסקה כפרילנסרים במשרה מלאה תגרום לכך שלעולם לא יפוטרו מעבודתם ו-18% חושבים שעבודה כפרילנס מפחיתה את הסיכוי להיות מוחלפים על ידי בינה מלאכותית. כמעט 36% רואים באפשרות לעבוד במכונת פרילנס אפשרות גיבוי טובה למקרה בו יפוטרו.

עוד עלה מקרב המשיבים מארה”ב כי מעל 70% מבני דור ה-Z האמריקאים חושבים יותר על האפשרות לעבוד כפרילנס מאשר בשנה שעברה. 10% מהמשיבים סיפרו שפוטרו ו-14% נוספים ציינו שהם חוששים להיות מפוטרים.

בנוסף, 20% מהנשאלים האמריקאים הצהירו שהם “עובדים כדי לחיות” ולא “חיים כדי לעבוד” – גדילה של 3% ביחס לסקר בשנה שעברה, בעוד 29% מבני דור ה-Z האמריקאים מעוניינים לקבל שליטה מלאה על נושאים הנוגעים למדיניות חזרה לעבודה במשרד ו-28% מעדיפים סביבת עבודה היברידית.

סמנכ”לית העסקים של Fiverr, גלי ארנון: “דור ה-Z, המגזר הצעיר ביותר בכוח העבודה כיום, נדרש לעבור משוכות רבות – מגיפה עולמית ופיתוחים טכנולוגיים חסרי תקדים. כעת, אל מול גלי פיטורים והטמעתה של הבינה המלאכותית בעולם התאגידי, עובדי דור ה-Z בוחרים בעבודה כפרילנסרים כדרך לספק את היציבות הדרושה להגשמת שאיפותיהם הקרייריסטיות. לא רק שעבודת פרילנס מציעה להם מסלול יציב המאפשר להם להיות הבוסים של עצמם או הבעלים של העסק שלהם – היא גם מספקת להם אוטונומיה מלאה על חייהם”.


תמונה באדיבות FEVERR

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות