בשורת הננו-טכנולוגיה הירוקה

חברת Nemo Nanomaterials חושפת קו ייצור בתפוקה של 50 טון בשנה ומתכננת להגדיל את כושר הייצור למאות טון

תוספי NemoBLEND™ של נמו, המבוססים על ננו-צינוריות פחמן (SWCNT), משרתים שתי מטרות עיקריות: הענקת תכונה של מוליכות חשמלית לפלסטיק, ומתן הגנה מפני הפרעות אלקטרומגנטיות (EMI) כדי להגן על התקנים אלקטרוניים רגישים משיבושים

הצורך בטכנולוגיות שישפרו את איכות החיים של אוכלוסיית העולם אך במקביל ישמרו על איכות הסביבה יוצר ביקוש לחומרי גלם חדשניים שיהפכו כל תהליך תעשייתי באשר הוא לבטוח ובר קיימא, החל מייצור מוצרי פלסטיק, דרך רכיבי אלקטרוניקה וכלה בחומרי גלם לתעשיות התחבורה, התעופה והחלל. כמענה לכך, הסטארט אפ הישראלי נמו ננו-חומרים (Nemo Nanomaterials) פועל כדי להביא לעולם את בשורת הננו-טכנולוגיה הירוקה, ולספק תרכיזים מבוססי ננו-חומרים שיחוללו מהפכה באופן שבו ניתן לנצל לטובה את כל התועלות הגלומות בחומרי גלם תעשייתיים, תוך כדי הקטנת זיהום הסביבה וניצול יעיל של משאבי טבע.

במהלך חדש, חושפת נמו ננו-חומרים קו ייצור בתפוקה של 50 טון בשנה של תוספי NemoBLEND שפיתחה החברה. כמו כן, לאור הביקוש למוצר באירופה, החברה מתכננת להקים קו ייצור נוסף שיושק ברבעון הראשון של שנת 2025 ויהיה בעל כושר ייצור של מאות טון בשנה.

תוספי NemoBLEND™ של נמו, המבוססים על ננו-צינוריות פחמן (SWCNT), משרתים שתי מטרות עיקריות: הענקת תכונה של מוליכות חשמלית לפלסטיק, ומתן הגנה מפני הפרעות אלקטרומגנטיות(EMI)

כדי להגן על התקנים אלקטרוניים רגישים משיבושים. ניתן לייצר את התוספים בהיקפים גדולים ולשלבם במגוון רחב של חלקי פלסטיק, מה שמאפשר שיפור ביצועים וקיימות במוצרים המשמשים במטוסים, רכבות, רכבים חשמליים ויישומים אחרים. תוספי NemoBLEND מוכנים לשימוש בתהליכי ייצור הרגילים של פלסטיק והם יפתחו אפשרויות חדשות מבחינת העיצוב, הפונקציונליות המתקדמת, הפחתת משקל המוצרים ושיפור בקיימות.

לאור הביקוש הגובר בארה”ב ובאירופה לתוספים, נמו מתכננת להקים בתוך שנה מהקמת הקו החדש מפעל ייצור בעל מספר קווים בישראל ואחר כך מפעלים נוספים באזורים שבהם יהיה ביקוש משמעותי למוצר. קו הייצור המתוכנן ישרת יצרנים של חומרי גלם עבור ענפי התחבורה והאנרגיה. הקניין הרוחני של החברה מורכב מטכנולוגית ייצור ייחודית ורכיבים מיוחדים שהחברה כבר הגישה עבורם שתי בקשות פטנט ומכינה מספר בקשות נוספות.

עיקר הביקוש באירופה נוצר תוך שיתוף פעולה אסטרטגי בין נמו לבין קבוצת כפרית, יצרנית בינלאומית מובילה של תרכיזים לתעשיית הפלסטיק. שתי החברות חתמו על הסכם לשיתוף פעולה הכולל השקעה של כפרית בנמו ובמסגרת זו משלבות כוחות בשיווק מוצרי נמו.

משמאל לימין: אלכסנדר זיניגרד, מנכ”ל ויהונתן ענתבי, מייסד-שותף וסמנכ”ל פיתוח עסקי, Nanomaterials Nemo
קרדיט: אייל טואג

אלכסנדר זיניגרד, מנכ”ל Nemo Nanomaterials: “אנו מייצרים סוגים שונים של תוספים המותאמים למגוון תעשיות ויישומים. קו הייצור החדש שייבנה בפתח תקווה יתמחה בחומרים תרמופלסטיים וישרת מגוון דרישות בתעשיה”.

Nemo Nanomaterials הוקמה על ידי אלכסנדר זיניגרד (מנכ”ל) ויהונתן ענתבי (סמנכ”ל פיתוח עסקי). החברה, שעומדת לצאת לסבב גיוס B, הוקמה כדי לגשר על הפער שבין הפוטנציאל של ננו-פחמנים מתקדמים לשפר דרמטית תכונות של מרבית החומרים התעשייתיים, לבין היישום בפועל. שימוש בננו-חומרים מייעל משמעותית תהליכים תעשייתיים, החל מהקטנת צריכת האנרגיה בתהליך הייצור, דרך הקטנת הזיהום הסביבתי שיוצר התהליך וכלה בהגברת היעילות ושיפור תכונות של כל חומר גלם.

בין היתר, החברה פועלת מול תעשיית הרכב מכיוון שזו עוברת שינויים משמעותיים, חלקם נובעים מדרישות היצרן לכלי רכב חכמים יותר וחלקם מרגולציה גוברת שמטרתה הקטנת הזיהום הסביבתי שיוצרים כלי הרכב. מגמות אלו יצרו ביקוש לשוק של חומרי גלם מתקדמים לתעשיית הרכב שהיקפה לפי התחזיות יעמוד על כ-100 מיליארד דולר בשנת 2025. חומרי גלם אלו נדרשים, בין היתר, כדי להפחית את המשקל של רכבים חשמליים ורכבים אוטונומיים במטרה להגדיל את טווחי הנסיעה שלהם, לשפר את ההולכה החשמלית ואת המיסוך האלקטרומגנטי, לאפשר את מיחזור חומרי הגלם ביתר קלות, להפחית את טביעת הרגל הפחמנית של הרכב ועוד. מלבד תעשיית הרכב, ניתן יהיה ליישם את הטכנולוגיה של החברה בתעשיות האלקטרוניקה, הטקסטיל, הבנייה, הטלקום, האנרגיה, התעופה והחלל, מה שפותח בפניה שוקי יעד שהפוטנציאל המצטבר שלהם הוא 50 מיליארד דולר.

“ננו-פחמנים מתקדמים מוכרים לאנושות מזה עשורים, אבל רק לאחרונה הם הפכו לזמינים ברמה מסחרית”, מסביר יהונתן ענתבי, מייסד-שותף וסמנכ”ל פיתוח עסקי בחברה. “הרבה חברות הבטיחו שיש ביכולתן לייצר מוצרים תעשייתיים אמיתיים מננו-פחמנים אלה, אבל הייחוד של Nemo Nanomaterials הוא שהצלחנו להפוך את ההבטחה למציאות. טכנולוגיית הננו-חומרים שלנו פותרת מגוון של אתגרים מהותיים בתעשיית ייצור חומרי גלם ובו בזמן מפתחת תוספי חומרי גלם מוכנים לשימוש במכונות הייצור ובתהליכי הייצור הקיימים, ללא צורך לבצע בהם שינויים”.


מערכת ניו-טק מגזינים בע"מ

תגובות סגורות