חדשות היום

פריצת דרך חשובה לאלביט מערכות בתחום המטוסים ללא טייס

 טיסת בכורה מוצלחת למל”ט
הרמס 900 של אלביט מערכות

 המל”ט החדש נסמך על הנסיון המבצעי העשיר של ההרמס 450, עם ביצועים משופרים כמו טיסה בגובה 30 אלף רגל, שהייה ארוכה באוויר, יכולת לשאת מבחר מטעדים גדולים וכבדים (עד 300 ק”ג) בגוף המל”ט, מודולריות המאפשרת החלפה מהירה של מטעדים ויכולת טיסה גם בתנאי מזג אוויר קשים

uc-HERMES 900 in flight_0248 

  הכניסה לשלב הייצור הסדרתי של המל”ט תתחיל בקרוב, עם השלמתן של טיסות מבחן נוספות

 

אלביט מערכות הודיעה כי מל”ט מסוג הרמס 900 ביצע בהצלחה טיסת מבחן ראשונה ויחל את שלב הייצור הסידרתי לאחר השלמת טיסות מבחן נוספות.

 

מערכת ההרמס 900 מבוססת על מערכת ההרמס 450 המנוסה והאמינה, שצברה מעל 170 אלף שעות טיסה והינה אחת מקומץ מערכות המל”ט בעולם שחצו את רף 100 האלף שעות טיסה מבצעיות. יחד עם זאת, נוספו להרמס 900 תכונות חשובות כגון שהייה ארוכה באוויר, טיסה בגובה של יותר מ- 30 אלף רגל, נפח גוף גדול המאפשר לשאת בגוף המל”ט כמות גדולה של מטעדים (עד 300 ק”ג), תיכנון המאפשר להחליף במהירות בין מטעדים שונים על פי הצורך וכן יכולת טיסה בתנאי מזג אוויר קשים.

 

למערכת ההרמס 900 ערוץ תקשורת לווינית מתקדם והמל”ט מופעל מקרון השליטה והבקרה (UGCS) של אלביט מערכות, המאפשר תפעול משימתי מתקדם, יכולת טיסה אוטונומית וכן מערכת הסעה והמראה ונחיתה אוטומטית המשותפת לכל מערכות המל”טים ממשפחת ההרמס.

 

כמו כן, כוללת מערכת ההרמס 900 מערכות אוויוניקה ואלקטרוניקה חדשניות, מנוע לפעולה שקטה ומערכות הנדרשות לטיסה במרחב אווירי אזרחי משולב עם מטוסים מאוישים.  מערכת ההרמס 900 הינה ורסטילית במיוחד ומאפשרת יישומים חדשניים ומתקדמים של: מערכות אלקטרו-אופטיות, מצייני לייזר, חיישני מודיעין אלקטרוני COMINT, ELINT.  

 

חיים קלרמן, מנכ”ל משותף בחטיבת כלים בלתי מאוישים מסר כי הרמס 900  משלים את מגוון המל”טים של אלביט מערכות ומאפשר ללקוחות החברה ליהנות מהיצע רחב המאפשר לתת מענה מיטבי למשימות השונות, החל ממטוס זעיר ללא טייס המיועד לרמת החייל הבודד, עבור לרמת הגדוד ועד לרמות הפיקוד הבכירות. השימוש המבצעי במערכות מל”ט הרמס בצה”ל וצבאות מובילים בעולם, הניסיון והשיפורים שהוכנסו במהלך שנות השימוש, הופכות אותן למובילות  מבחינת ביצועים, אמינות, מגוון המטעדים האיכותיים לצורך ביצוע משימות ועוד. קלרמן הוסיף כי העובדה שהרמס 900 עושה שימוש במרכיבים קיימים ותשתיות דומות לאלו של הרמס 450 מאפשרת לחברה להעבירו ישירות לשלב הייצור הסדרתי. אלביט מערכות  תתגבר את יכולות הייצור שלה על מנת לעמוד בדרישות השוק הצפויות למל”ט זה.

 

תגובות סגורות