חדשות היום

חיישנים קיבוליים בפתרונות מבוססי לקוח

מאת: טל סקאלי

עד כמה שהדבר מפתיע, מרבית החידושים והגילויים המהפכניים בשוק אינם תוצאה של פריצת דרך טכנולוגית או אחרת אלא על מציאת שימוש חדש לעיקרון ידוע זה זמן רב.דוגמא טובה לכך הינה שימוש בקיבוליות משתנה כבסיס לפיתוח חיישני זווית ומיקום (Positioning encoders) לאפליקציות בתחום בקרת המנועים וזיהוי מדויק של מיקום. קו החיישנים החשמליים (Capacitive Encoders) של חברת SICK, המבוסס על טכנולוגיית החישה הקיבולית מציע יתרונות משמעותיים מול הפתרונות המסורתיים המבוססים על אופטיקה ומגנטיות :

החיישן החשמלי סלחן מאוד בדרישות דיוק ההתקנה והתנועה.  לכן השימוש בו מאפשר חיסכון ניכר בעלויות תכנון ויצור המערכת המארחת.

במקרים של חישנים סיבובים, אין צורך בשימוש במסבים, עובדה המאריכה באופן משמעותי את אורך החיים של החישן.

החיישן החשמלי אדיש לשדות מגנטיים לכן אין צורך לייצר הגנות מערכתיות וניתן לחסוך בעלויות המערכת.

החיישן החשמלי אדיש לאבק ולכלוך- יתרון בשימוש בתנאי סביבה או בפסי ייצור לא “נקיים”.

היתרון הבולט ביותר של החישן החשמלי הוא שהטכנולוגיה הקיבולית נוחה מאוד לשינויים והתאמות על פי צורך ספציפי של הלקוח, דבר שמאוד קשה עד כמעט בלתי אפשרי כשמדובר בטכנולוגיות המסורתיות. הגמישות הזאת כוללת אפשרות לשנות צורה, אורך, דפינה פרוטוקול תקשורת ועוד. מכאן,התאמתה של הטכנולוגיה לפתרונות מבוססי לקוח ((customization.

חברת SICK מבינה שלקוחותיה יהנו מחסכון ניכר בעלות החיים הכוללת של המערכת (total cost of ownership) אם תהיה להם האפשרות לקבל מוצר המתאים במדויק לדרישותיהם ובו בזמן לתכנן מערכת בעלויות יצור ותחזוקות נמוכות ככול הניתן.

עד עתה תוכננו , ייוצרו והותקנו מערכות מגוונות עם דגשים שונים :

מימוש הטכנולוגיה הקיבולית בחיישנים סיבוביים או לינאריים- תוך מדידת מיקום אבסולוטית.

חישנים חשמליים ליניאריים עם ראש חישה פסיבי המייתר את הצורך בהעברת כבילה לזרוע הנעה ומאפשר חיסכון ניכר בעלויות ותחזוקה.

חישנים לינארים עם ראש חישה אקטיבי המאפשרים טווח רחב יותר של אי דיוקים בתהליך ההתקנה ובתנועה הדינמית של הזרוע הנעה, תכונה המפשטת את מורכבות יצור המערכת ועלותה הכוללת.

חישנים סיבובים בעלי פרופיל נמוך במיוחד (הגובה יכול להגיע לכ- 10 מילימטר) – בא לידי ביטוי בחיסכון במקום.

מן העבר השני של הסקאלה , מצויים חישנים סיבובים בקטרים שונים של עד מטר ,תוך שמירה על ביצועים ומבלי לפגוע בפשטות התכנון. דבר זה אינו אפשרי עם הטכנולוגיות המסורתיות.

חישה דו צירית  בו-זמנית או חישן המודד בציר אחד אך אדיש לחלוטין לתנועה בציר שני. כמו במקרים שתוארו לעיל גם דוגמא זו מפשטת את מורכבות יצור המערכת ועלותה הכוללת.

חישנים חשמליים ניתנים לרכישה כמוצרים מוגמרים או  כקיט להרכבה בתוך מערכות או מנועים, שוב תוך מתן אפשרות למתכנן להתאים את החיישן לצרכים האמיתיים של המערכת.

החיישן החשמלי יושם בהצלחה באפליקציות הבאות :

מכונות ליצור וטיפול ב-  WAFERS בתעשיית המוליכים למחצה

מכונות ליצור מעגלים מודפסים

מערכות משוב לבקרת מנועים לינארים וסיבוביים

מכונות CT, MRI , מכונות צילום רנטגן ושולחנות ניתוח מתקדמים בתעשייה הרפואית

שולחנות יצור מסכי פלזמה ו- LCD

מכונות “PICK & PLACE”

רובוטיקה

חברת SICK  העולמית הינה המובילה בשוק החישנים לאוטומציה תעשייתית ולוגיסטית. לחברה כ- 40 חברות בת בכל העולם, דבר אשר מבטיח מתן תמיכה טכנית בכל מקום אשר יידרש.זיק סנסורס, היא זיק ישראל, הוקמה ב- 2006 וממוקמת בפארק תעשיה משגב שבגליל.  זיק ישראל משמשת כמרכז הפעילות העולמית של SICK  לטכנולוגיה קיבולית ואחראית על פרויקטים התאמת חישנים בהתאם לדרישות לקוח.

תגובות סגורות