חדשות היום

31/01/10 “חברות ישראליות צריכות להיערך כבר עתה לפתיחה מחדש של חלון ההזדמנויות להנפקות ציבוריות בשוק האמריקני”.

כך אמר עוה”ד דיויד גיטלין, שותף בכיר במשרד עורכי הדין האמריקניBlank Rome  בסמינר בנושא ה-IPO, שקיים המשרד לפני סוף השבוע בתל אביב

משרד עורכי הדין האמריקני  בלנק-רום (Blank Rome), המדורג כאחד ממאה המשרדים הגדולים בארה”ב, יזם וארגן, בשיתוף עם משרד רואי החשבון KPMG ישראל, את סמינר: “היערכות להנפקות ראשוניות בבורסות בארה”ב בשנת 2010”, על רקע היציאה מן המשבר הכלכלי העולמי והתעוררות השווקים הפיננסים. הסמינר נערך במלון הילטון בתל אביב, בחסות נאסד”ק ובהשתתפות בית ההשקעות אופנהיימר ישראל וחברת RR Donnelley האמריקנית, המספקת שירותים לוגיסטיים, בין השאר לליווי הנפקות.

בארוע השתתפו עשרות רבות של מנהלים ונציגי חברות ישראליות, שהקשיבו להרצאותיהם של מומחים מתחומי ההשקעות, המשפטים והחשבונאות. הדוברים סקרו את המצב העכשווי של שווקי ההון, עסקו בהיערכות לחלון ההנפקות הצפוי ב-2010 וסיפקו לחברות הישראליות כלים מעשיים, צעד אחר צעד, בדרך ל-IPO בבורסות ארה”ב.

עוה”ד דיויד גיטלין, שותף בכיר בבלנק-רום, ציין כי השוק האמריקני מצפה כיום לפתיחה מחדש של חלון ההזדמנויות להנפקות ציבוריות. הוא המליץ לחברות הישראליות המתכננות הנפקה בשנה הנוכחית להיערך כבר כעת. בדבריו לנציגי החברות, הוא פירט את דרכי ההיערכות להנפקה ראשונית מוצלחת, ביניהן: “על החברה לערוך לעצמה בדיקת “דיו דיליג’נס” בכדי לקבל תמונת מצב מדויקת ומעודכנת, עליה לפשט את מבנה ההון, לוודא כי הקנין הרוחני אכן שלה חוקית וחשוב לא פחות: לוודא שלחברה צוות בכיר ויועצים מתאימים עם נסיון מול רשות ניירות הערך האמריקאית וידע להובלת הנפקה – כולל קשר עם רשויות ניירות ערך, יכולות דיבור מול קהל ואנגלית מצוינת”.

בנוסף למספר שותפים בכירים שהגיעו לישראל מבלנק-רום בארה”ב,הרצו בסמינר גם

מספר שותפים בכירים במשרד רואי החשבון  KPMG ישראל וגיא כהן, ראש תחום בנקאות להשקעות של אופנהיימר בישראל. כהן אמר כי: “הכלכלות הראשיות בעולם כבר מראות סימני התאוששות מאז המשבר הכלכלי, אך הסימנים הללו עדיין לא מוחלטים ולא נמדדו לאורך מספיק רבעונים. על כן לעת עתה האופטימיות שלנו זהירה ומוגבלת. בכל אופן, אנו צופים כי ב-2010 וב-2011 נראה התאוששות וצמיחה בשוק ההנפקות הראשוניות, אם כי כמות ההנפקות עשויה להיות נמוכה מזו שראינו ב- 2006 וב-2007”. 

תגובות סגורות