חדשות היום

31/01/10 תופעה חדשה: מפוטרי ההייטק מעדיפים לצאת לדרך עצמאית

מספר עובדי ההייטק שמעניקים שירותי פיתוח כקבלנים או כיועצים  עצמאיים הוכפל בחצי השנה האחרונה וגדל  פי שלושה  לעומת התקופה המקבילה בשנת 2008, כך עולה מנתוני חברת אתוסיה.

מתברר כי אנשי מקצוע רבים מקרב אלפי מפוטרי ההייטק בשנתיים האחרונות מעדיפים שלא להיות מועסקים כשכירים בחברות (שחזרו בינתיים לגייס עובדים במרץ) או עובדים עראיים אלא להציע שירותי יעוץ ופיתוח עצמאיים לחברות אלה.

אייל סולומון, מנכ”ל אתוסיה, אומר:  “אנחנו מזהים מגמה בקרב מהנדסי תוכנה, מנהלי פרוייקטים, אנשי מרקום ואנשי פיתוח העסקי, שנפלטו מהשוק והחליטו לשנות את מסלול הקריירה שלהם ב-180 מעלות. מדובר באנשי מקצוע, שהסבו את עצמם להיות נותני שירותים חיצוניים לחברות ולעיתים אף לאותן חברות מהם נפלטו .” לדבריו, מרבית נותני השירותים העצמאיים החדשים הם מי, שעד לאחרונה היו שכירים בחברות טכנולוגיות עם מעמד ושכר גבוה, אך בשל הנסיבות מצאו עצמם מעדיפים לשנות את מסלול הקריירה שלהם ולבנות עצמם כעצמאיים .

מגמת המעבר למתן שירותים עצמאיים משתלבת עם הנטייה ההולכת וגוברת של חברות רבות לעבור לשיטת מיקור החוץ, עם העדפה לפורמט של near shore ללא כל צורך בהעמסת עלויות מעביד וציודי מו”פ יקרים.

לדברי סולומון, הגידול במספר אנשי הפיתוח העצמאיים מחייב את אנשי הפיתוח עצמם להיערך אחרת לניהול הקריירה שלהם ב”פורמט החדש” ולהתמקד  באיתור לקוחות חדשים. כדי לסייע בהיערכות זו הוקמה ב באתוסיה יחידה מיוחדת-  “Top Talents” – שמתמקדת בסיוע לאותם יועצים ונותני שירותים להתנהל נכון יותר במסלול הקריירה שלהם כעצמאים. היחידה מספקת לכל יועץ שירותי שיווק אקטיביים בקרב חברות הייטק להשגת לקוחות חדשים, בפיתוח וניהול הקריירה שלו וכן בייעוץ וליווי כל הצדדים העסקיים הממוקדים בפעילותו כגוף עצמאי.

המידע נאסף על ידי  יחידת המחקר בחברת אתוסיה. יחידת המחקר עוקבת  אחר מגמות בתחומי התעסוקה בענפי ההייטק, הביוטק, הקלינטק ושוק ההון. היחידה עורכת באופן קבוע סקרי שכר בענפי ההייטק והביוטק. איסוף וניתוח המידע הוא אחד מתחומי הפעילות המאפיינים את גישתה הייחודית של אתוסיה בתחומי משאבי אנוש, השמה בכלל וניהול קריירה בפרט. אתוסיה מייצגת תפיסה מקצועית, מהמתקדמות בעולם בתחומי משאבי אנוש, מציע פתרונות איוש המבוססות על גישה ממוקדת אנוש, ידע מקצועי עדכני, הבנה עסקית של הענפים הרלוונטיים ומתן קשת של פתרונות גיוס לארגונים.

תגובות סגורות