אפקט הצונאמי

מאת, אמיר בר שלום. דין ווסטמן, סגן נשיא בכיר לפתרונות תקשורת, מרבה לצטט מאמר מפורסם של ג’ים קריימר, אנאליסט בכיר ומגיש תכנית כלכלית ברשת חדשות הכלכלה האמריקנית CNBC. המאמר שזכה לכותרת “CRAMER’S MOBILE TSUNAMI STOCKS”, מדבר על תעשיית הרכיבים לשוק התקשורת כמושיע של הכלכלה העולמית. במאמר שהתפרסם בסוף השנה שעברה באתר הבית שלו – THESTREET. “המשהו הזה” כפי שמכנה זאת קריימר הוא האינטרנט הסלולארי. אותו “משהו” שבני עשרים עד שלושים וחמש אינם יכולים עוד לחיות בילעדיו, וכל בני הארבעים פלוס, לא מבינים את ההיסטריה ממנו. כדי להמחיש עד כמה חדר האינטרנט הסלולארי לחיינו מביא קריימר את מכשירי הטלפון החכמים כדוגמא למציאות העסקית החדשה, שכבר מחוללת ותמשיך לחולל בעתיד את השינוי הגדול ביותר בעולם, להרבה מאד זמן… .
די ברור מדוע ווסטמן אוהב מאד את המאמר הזה של קריימר. “ העתיד הוא בזרימת מידע מהירה. אם פעם התבססנו על רשת צרה, הרי עברנו מ GSM ל 3G והיום אנחנו כבר מדברים על מספר טכנולוגיות חדשות שיחליפו את ה 3G. הדרישה הטכנולוגית כל הזמן מאיצה בנו לשפר את הזרימה. כיום טלפון נייד ללא וידאו בזמן אמיתי, לא יכול להיכנס לשוק. קריימר בהחלט נוגע בנקודה הנכונה. כשאני מביט היום על זיילינקס ועל הכיוון שאנחנו הולכים אליו, אני בהחלט מרוצה שאנחנו בכיוון הנכון”.

ומה מקומה של ישראל בשוק המבטיח הזה שאתה מתאר?
“הביקור הזה הוא בעיקרו מוקדש ללקוחות. אני נמצא כאן בסבב לקוחות של החברה בישראל. ההתמקדות שלי היא בעיקר בשוק התקשורת, או ליתר דיוק בתשתיות תקשורת מתקדמות, בין אם הן אלחוטיות ובין אם הן רגילות. מאחר ובישראל השוק מאוד מתקדם ומפותח, חשוב היה לי להגיע ולראות מקרוב את הלקוחות.
כשווסטמן מדבר על אפקט הצונאמי של קריימר, הוא מתמקד בעיקר בתשתיות. כל שדרוג של תשתית סלולארית מחייב השקעה גדולה אבל הכרחית. בלי השקעה כזו, טוען ווסטמן, חברות פשוט לא ישרדו.
“אני לוקח את ה IPHONE כדוגמא. כיום קיימות מאות ואולי אלפי אפליקציות של המכשיר הזה. אפל הציבה בשוק הסלולאר רף חדש של ביצועים, שגורר את כל החברות ללכת אחריה. לדוגמא אנחנו רואים גידול עצום בסין, בכל מה שקשור לתשתיות סלולאר, אנחנו רואים השקעה אדירה של חברות כמו נוקיה או אריקסון בטכנולוגיה. בדיוק לנישה הזו אנחנו מכוונים בזיילינקס. עצם העובדה שאנחנו מספקים רכיבים מתכנתים מאפשרת לחברות הללו גמישות טכנולוגית אדירה. בלי היכולת הזו של רכיב מתכנת, מחיר ההשקעה הוא הרבה יותר גבוה.

אתה מתמקד כל הזמן בשוק הסלולאר והתשתיות שלו. האם זה מנוע הצמיחה היחיד שאתה מזהה בשוק התקשורת?
הדומיננטי לא היחיד. אנחנו רואים צמיחה גם בכל הקשור לשוק הביטחוני, בהיבט של תקשורת כמובן וכשאני אומר בטחוני, אני מתכוון גם לצבאי וגם לכל מה שקשור לביטחון פנים ובטחון האזרח. קח לדוגמא את מכשירי הקשר האישיים של שוטרים בארצות הברית. זו רשת תקשורת מאד מיושנת וצרה (NARROW BAND). כיום מנסים לעבור לרשת מתקדמת יותר, לשם אנחנו מכוונים. זה שוק של מיליארדים, שלא קשור לצונאמי של קריימר. כיום למשטרה יש צורך בהעברת וידאו בזמן אמיתי או לחילופין לקבל גישה למאגרי מידע. כל זה מצריך היום שדרוג משמעותי של יכולות”. 

כשאתה מדבר על שדרוג טכנולוגי למה אתה מתכוון?
“קח לדוגמא את האירוע המזעזע בהאיטי. ברגע שתשתיות התקשורת קרסו, אי אפשר היה ליצור קשר עם המדינה. עם כמה חברות בישראל אנחנו מפתחים מערכות תקשורת ניידות, שבמקרה כזה מובאות למקום. למעשה אנחנו פועלים בכל הטכנולוגיות הקיימות:WINMAX, 4G,  ו-LTE, שהיא היום עשרה אחוזים מהשוק ומבחינתנו זה פוטנציאל מאד גדול. זו הסיבה שאנחנו רואים בישראל יעד חשוב בכל הפרמטרים האלה אנחנו רואים פיתוחים מעניינים, שבהם אנחנו יכולים להשתלב”.

  Xilinx בתערוכת MWC בברצלונה
בתערוכת Mobile World Congress בברצלונה, חשפה   Xilinx את הדורות החדשים של פלטפורמות Xilinx® Targeted Design  עם הרכיבים המתכנתים ממשפחת Virtex®-6. הפלטפורמות החדשות מאפשרות תקשורת אלחוטית גלובלית ומציעות פתרונות בעלי עלות וצריכת הספק נמוכות, עבור יישומי רדיו, פס בסיס (שיטת שידור אשר בה הסיגנל מועבר ישירות בצורה דיגיטלית ללא אפנון ומתאימה לשידור רק בטווח קצר), וחיבוריות.
הפלטפורמות המיועדות לשווקים ממוקדים, משלבות את החידושים האחרונים בתחום התוכנה, החומרה וה-IP ויסייעו ליצרניות ולמפעילות תשתיות רשת להקטין הוצאות הון, הוצאות תפעול ועלויות פיתוח, עבור רדיו בהגדרת תוכנה ותחנות בסיס מהדור השלישי והרביעי, הפועלות במספר שיטות.
זיילינקס, יחד עם שותפותיה העולמיות, פיתחה וחשפה בברצלונה את סביבת פיתוח האלחוט המקיפה ביותר בתעשייה, המותאמת לתקנים ההולכים ומתפתחים ולדרישות היישומים של פס בסיס LTE ושל תת-מערכות רדיו רבות-מצבים. בתערוכה הוצגו בביתן החברה נהלי העבודה הטובים ביותר על  ארכיטקטורות מערכות אלחוט ממוטבות המובילות לקיצוץ בעלויות ובצריכת ההספק תוך מקסום הביצועים. למבקרי הביתן הוצג כיצד ניתן להתחיל את פיתוח המערכות שלהם ולהתאים תכנונים לצרכים  על בסיס דרישות ספציפיות ליישום. בנוסף, הוצגו אפשרויות כיצד למנף את ההיצע הנרחב של תכנוני ייחוס לרדיו מבית זיילינקס עם IP מאומת מראש, עם לוח  MSDPD (Mixed Signal Digital Pre-Distortion) מבית Analog Devices  ועם פתרונות מדידה ובדיקה מבית Agilent.
בנוסף, הציגה זיילינקס את ההפחתות המשמעותית בעלות  מערכת ה-eNodeB (eNB), בפיזור ההספק ובממדים, שהתאפשרו בזכות פלטפורמת LTE Baseband Targeted Design עם רכיבי Virtex-6 . כמו כן, הוצגו הממשקים מהמוטבים שפותחו בשיתוף עם חברת Wintegra הישראלית, כדי לעמוד בדרישות פרוטוקול מערכת ה-eNB.

תגובות סגורות