חדשות היום

03/03/10 חברת טריפל סי משיקה את הענן הציבורי הראשון בישראל

חברת טריפל סי משיקה את חוות השרתים הציבורית הגדולה בישראל, בהיקף השקעה של למעלה מ- 10 מיליוני דולרים להקמת התשתיות בלבד. מדובר במרכז הנתונים (Data Center) הגדול, המשוכלל והמתקדם ביותר בארץ. מרכז הנתונים יספק לעסקים מכל הגדלים מגוון שירותים, ביניהם שירותי מחשוב ענן במודל של “שלם לפי שימוש” ושירותי אירוח. הענן הציבורי החדש יאפשר ללקוחות להזמין שירותי מחשוב באמצעות האינטרנט באופן אוטומטי ויאפשר גישה נוחה יותר למידע, מכל מקום – גם דרך התקנים ניידים, כמו טלפונים סלולאריים חכמים. השירותים יתחילו להיות זמינים החל מהחודש.

המתקן החדש של טריפל סי יספק שירותי אירוח לעשרות אלפי שרתים של חברות שונות. מרכז האירוח בעל יכולת אירוח של כ- 20,000 שרתים ומערכות אחסון וגיבוי. במתקן הושם דגש על יישום טכנולוגי מתקדם, בכדי להגיע ליעילות מרבית של התשתית – החל במבנה, החשמל והקירור, דרך שרתים והרשת וכלה בענן. דגש על טכנולוגיות גיבוי ואחסון, כלי תוכנה וניהול, שיובילו למתן שירות רציף ואמין והוזלה משמעותית בעלויות ללקוח. מרכז הנתונים החדש חובר לשדרת האינטרנט הישראלית, לשדרת האינטרנט העולמית ולשלש חברות תשתית בענן לחיבור לקוחות בקווים ייעודים. החיבור בוצע באמצעות מערך לאיכות ניהול התעבורה ברשת ומערך מאזני עומסים לניהול ואיזון הקווים לאינטרנט ולספקי תשתיות הקוויים, תוך שמירה על יתירות ואיזון עומסים, כולל מערך אבטחת מידע מתקדם.

מרכז הנתונים, שתהליך הקמתו לקח כשנה, ממוקם על פני שלוש קומות בבית טריפל סי, שבפתח תקווה. המתחם הראשון הינו תת קרקעי וגודל שטחו כ- 450 מ”ר, שיהווה את רצפת הייצור ושנבנה על פי תקן Tier IV עם זמינות של 99.995%. עלות בנייה של מתקן כזה במחירי ארה”ב הינו 22,000$ לקילו וואט. המתחם השני ממוקם על פני שתי קומות עליונות, כ- 800 מ”ר, רצפת יצור נבנה על פי תקן Tier2 עלות בנייה של מתקן מסוג זה עומדת על  11,000$ לקילו ואט. המתקן מקבל הזנת חשמל מקו מתח גבוה של חברת חשמל ובעל הספק של 5 מגה וואט. על מנת לקרר מתקן זה תכננה החברה מערך קירור, שיספק 800 טון קירור, שיכול לקרר 55 קומות במגדל משרדים. קירור בטכנולוגיה זו יעיל בכ- 30% מהשיטות המסורתיות – בדגש ירוק על הקטנת פליטת גזי חממה.

רמי נחום, מנכ”ל חברת טריפל סי: “טריפל סי רואה במחשוב ענן מודל מחשוב חדש ולא רק טכנולוגיה. במסגרת מודל מחשוב זה כל משאבי המחשוב, התקשורת, היישומים ושאר הרכיבים הופכים זמינים למשתמש, באמצעות האינטרנט. הדגשים העיקריים אותם סימנה החברה ליישם בענן הינם: תשלום לפי שימוש, גידול לפי דרישה והגדלה והקטנת משאבים בכל זמן. בראיה זו מיישמת החברה ענן מחשוב ענק, שיכיל בתוכו מספר ענני משנה והיד עוד נטויה”. עוד הוסיף רמי כי “בעשרים השנים האחרונות עוסקת טריפל סי באספקה ובאינטגרציה של מערכות תשתית, בהתקנה והטמעה של מגוון רחב של פתרונות וסביבות עבודה ובאספקת שירותי מחשוב. זה תחום התמחותנו ואת השירותים הללו אנו יודעים לעשות הכי טוב. מהיום נעשה זאת גם באמצעות חוות שרתים”.

שירותי הענן הציבורי מתחלקים לשישה ענני משנה: ענן גריד, ענן דיסק, ענן דואר, ענן אתרי אינטרנט, ענן שרתים, ענן תשתיות וענן יישומים. המשתמשים יוכלו ליהנות ממגוון רב של שירותים, כגון: ניהול שרתים פיזיים באותו ממשק, הקצאת שרתים לפי צורך, ספריית אחסון פרטית, תיבות דואר ועוד. השירותים יינתנו וימסרו ללקוח בצורה אוטומטית. בכל זמן יוכל המזמין להגדיל או להקטין את המשאב או השרות בו הוא משתמש וישלם לפי הצריכה. כמו כן, יוכל המשתמש לנהל את המשאב באופן עצמאי. ענן התשתית תומך בשתי טכנולוגיות וירטואליזציה הנהוגות היום: Hypervisor Based ו- Container Based.

תגובות סגורות