חדשות היום

11/03/10 גרטנר: עד סוף 2010 תהיה הפייסבוק הרשת החברתית מס’ 1

בכל המדינות חוץ מברזיל, רוסיה, הודו, סין ויפן

גרטנר (ניו יורק: IT), חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT), הודיעה כי היא צופה שעד סוף 2010 תמנה הרשת החברתית של פייסבוק כ-600 מיליון חברים. בגרטנר טוענים כי משווקים ומחלקות ניהול קשרי לקוחות (CRM) יצטרכו להעביר את המיקוד ממספר גדול של רשתות חברתיות קיימות לשלוש או ארבע רשתות שישלטו בשפות ספציפיות. על-פי ההערכות של גרטנר תהיה פייסבוק הרשת החברתית מס’ 1, חוץ מאשר במדינות כמו ברזיל, רוסיה, הודו, סין ויפן.

“עבור מרבית הארגונים, הדרך ההגיונית ביותר לבידול עסקי היא ליצור חוויית לקוח טובה, ולאו דווקא לספק עלות נמוכה או שירותים ומוצרים חדשניים יותר, אומר אד תומפסון, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר. “יחד עם זאת, חשוב כי תהיה לארגון הבנה טובה שעליה יוכל יהיה לבסס יוזמות ממוקדות-לקוח בהן כן כדאי לו להשקיע, כאשר על מנת להשיג הבנה כזו יידרש שיתוף פעולה בין המחלקות השונות בארגון”. תומפסון אמר את הדברים במהלך ועידת CRM (ניהול קשרי לקוחות) שקיימה גרטנר באחרונה, ובה חשפה מספר תחזיות מרכזיות לתחום ה CRM לשנת 2010 ואילך.

נקודות עיקריות:

עד סוף 2010 יוותרו תקציבי השיווק ללא שינוי ביותר מ-90% מהחברות, למרות החזרה לצמיחה

ארגוני שיווק יהיו חייבים להעביר את התהליכים התפעוליים אוטומציה, ולהשתמש בטכנולוגיה לטובת מדידת תחום שבעבר לא נהוג היה למדוד, מה שיאפשר להם לבצע יותר תמורת פחות. תחום ניהול משאבי השיווק (MRM) יהיה בעדיפות ראשונה עבור ארגוני שיווק, ותחום ניהול השיווק הארגוני (EMM) יקבל משמעות חדשה ככלי לתכנון אסטרטגי, שיתוף פעולה ומדידה.

עד סוף 2010, יותר מ-80% מצמיחת שוק היישומים החברתיים יתמקדו בשימוש עסקי לשיפור קשרי לקוחות, ולא בשיפור שיתוף הפעולה בתוך הארגון

בגרטנר אומרים שיצרניות היישומים החברתיים, שיבצעו את המעבר מעיסוק במטרות כלליות לתמיכה במטרות עסקיות מוגדרות, כולל מדדי ביצועים, יוכלו ליהנות ב-2010 מצמיחה דו-ספרתית ואף תלת-ספרתית.

עד סוף 2011, יותר מ-90% ממסעי פרסום ושיווק בחברות ה-Fortune 1000 יכללו שיווק מקוון

גרטנר צופה שמשווקים יוכלו לייצר חיסכון של 10% – 20% בתקשורת השיווקית כתוצאה ממדדים מדויקים עבור מסעות השיווק והפרסום. השיווק המקוון יאפשר בדיקה ושיפור מהירים יותר של הקמפיין, ויעזור להימנע מבזבוז מתמשך הנובע ממימון קמפיין כושל.

תגובות סגורות