חדשות היום

שרשרת האספקה החדשה של לינוקס

לינוקס הפכה למערכת ההפעלה הפופולארית ביותר בשימוש מגוון רחב של יישומים משולבי מחשב.  המערכת משולבת במוצרים כמו התקני אינטרנט ניידים, מערכות מידע ובידור ברכב, מכשירים רפואיים, מערכות בקרת אש, טלפונים חכמים, מוצרים בתחום התקשורת ועוד.  הגישה לפיתוח מוצרים מבוססי לינוקס משובץ מחשב עוברת תהליך של בשלות ומשתנה באופן ניכר בשנים האחרונות. כיום קיימות שלוש גישות שונות למתמודדות עם פרויקטים מבוססי לינוקס.
את הגמישות הגבוהה ביותר מציעה גישת הורדת קוד מקור ובניית הפצת לינוקס באופן עצמאי (Roll Your Own או RYO).  אבל עם יתרונות גישה זו, נדרשת הרבה מאוד עבודת אינטגרציה כדי לחבר את כל רכיבי התוכנה ולדאוג לאמינות של הבניה.  ובנוסף תשתיות תמיכה אינן קיימות ולכן המשתמש נאלץ להסתפק ברשימות תפוצה וקבוצות דיון ברשת.
הפצות של לינוקס מסחרי מציעות חבילות באיכות גבוהה יותר שעברו בדיקות מקיפות לאחר שכל מרכיבי התוכנה חוברו.  החסרונות של גישה זו נעוצים בעובדה שלפעמים המשתמש אינו מקבל את הגרסאות האחרונות ביותר לחומרה חדשה.
ספקי המעבדים מציעים את הגישה השלישית לשימוש בלינוקס.  כיום יצרניות המעבדים מציעות את טכנולוגית לינוקס למעבדים ולפלטפורמות שלהם. מערכת ההפעלה לינוקס מהווה את הדרך המהירה ביותר להפעיל את החומרה ולספק סביבה שלמה למשתמשים.  אבל התוצאה היא הפצה באיכות ירודה שאינה מאפשרת למשתמש ליישם את כל היכולות או לפתח מוצר באיכות מסחרית.
על מנת לגשר על הפערים בין הגרסאות והגישות השונות, שיחררה לאחרונה חברת מונתה ויסטה את  (MontaVista Linux 6  (MVL6 כוללת חבילות של (Market Specific Distribution (MSD חבילות אלה תוכננו לחומרות ספציפיות ושווקים ספציפיים החופפים לגישה החדשה של יצרניות המעבדים. לא עוד General Purpose Processors, אלא מעבדים ייעודיים המספקים את הצרכים של יצרניות האלקטרוניקה.  המפתחים יכולים להתחיל בפיתוח האב טיפוס תוך שימוש בגרסאות הלינוקס של יצרני המעבדים, ומהר מאוד ובקלות לעבור לגרסת לינוקס המסחרית של מונתה ויסטה, MVL6, בלי לאבד את העבודה הקודמת שלהם.  המשתמשים משיגים את היתרון של שימוש בלינוקס באיכות הגבוהה ביותר בלי לאבד את היתרונות של התכונות שמספקים יצרני המעבדים לשווקים הספציפיים.
ה MSD זה רק חלק מפיתרון ה- MVL6, הדבר הנוסף שנחוץ זו התמיכה טכנית במשתמש.  מציאת פיסת מידע בנושא לינוקס או מומחיות מסוימת, יכול להיות כמו לחפש מחט בערמות שחת מרובות. מונתה ויסטה מציעה תמיכה מקיפה סטנדרטית וקהילה של משתמשים החולקים מידע דרך אתר קהילת משתמשים  ייחודי  בשם Meld.
הגישה החדשנית הזו של מונתה ויסטה זוכה לשיתוף פעולה הדוק מצד יצרניות המעבדים.  הלקוח נהנה מכל העולמות – תאימות מלאה עם גרסאות ה BSP של יצרן המעבדים, שימוש בגרסאות לינוקס איכותיות יותר ותמיכה מלאה מחברה מסחרית.

תגובות סגורות