חדשות היום

ביקור SAATI בחברת אדנטק

לאחרונה ביקר בישראל ד”ר אנדראה מונטורסי מנהל החטיבה הטכנית של החומרים המרוכבים. לאחר סדרת פגישות עם לקוחות ציין כי השוק הישראלי מעלה דרישות מאוד ספציפיות וחדשניות לשימושים במוצרי החברה, לשימושים ביישומים שונים ומגוונים.
אנו צופים שהשימוש בהם יוגבר משמעותית בעתיד הקרוב, ויתרחב לתחומי תעשיה רבים.
חומר מרוכב הוא מבנה הנדסי העשוי ממספר חומרים שונים בעלי תפקידים ייעודיים במבנים כדי ליצור חומר המשופר בהרבה מתכונות כלל החומרים המרכיבים אותו בנפרד. הבסיס הוא סיבי קרבון, ארמיד ו Glass.
כיום מקובל לארוג את החומרים הנ”ל בסוגים שונים של אריגה (כולל Prepreg). בטכנולוגיה זו נוצרות עשרות וריאציות שונות של סוגי בדים היכולים לעמוד בתנאי טמפרטורה, זמן ומאמצים שמוגדרים ע”י הלקוח. בחטיבה הכימית של חברת SAATI מפתחים שילובי חומרים מיוחדים להספגה כגון אפוקסי, פנוליק ועוד.
את הבדים ניתן להזמין בגדלים ובמשקלים שונים מ- 80 גר’ למטר ועד 900 גר’, בסוגי אריגה שונים ומחומרים שונים על פי הצורך ומטרת השימוש ובזמני אספקה מהירים של 4-5 שבועות. השימוש בחומרים מרוכבים מעלה את האטרקטיביות בישומם בתעשייה במיוחד בתחום התעופה בגלל יתרון יחס קשיחות וחוזק למשקל נמוך.
חברת SAATI יצרנית מגוון רחב של מוצרים בתחום החומרים המרוכבים נוסדה בשנת 1935 כמטוויה.  בשנת 46 החלה לארוג בדים מיוחדים למסכי הקרנה ומשם קצרה הייתה הדרך לפיתוחים ושימושים שונים וחדשים בתחום האריגה. בשנות ה- 80 החלה החברה להיכנס לתחום החומרים המרוכבים. כיום לחברה שלושה מפעלים באיטליה הודו וארה”ב ומשרדי מכירות ונציגויות פרושים ברחבי העולם. משנת 2006 מיוצגת החברה בישראל ע”י קבוצת אדנטק אשר הינה ספק מוביל בתחום החומרים המרוכבים בישראל. החברה מעסיקה מהנדסים ויועצים בתחום זה המגבים את כל הלקוחות הרלוונטיים בישראל,הן בתחום התעופה והן בתעשייה.

תגובות סגורות