חדשות היום

MasterCard תאפשר למתכנתים בעולם לפתח יישומי תשלום בקוד פתוח

מסטרקארד העולמית הודיעה כי בהמשך השנה תשיק אתר לפיתוח יישומים בקוד פתוח (Open API) עבור מפתחי תוכנה עצמאיים מצד שלישי מכל רחבי העולם – סנונית ראשונה ממעבדות החדשנות של מסטרקארד.
במטרה לעודד חדשנות ביישומי התשלום, תחשוף חברת כרטיסי האשראי מידע שהיה בעבר קנייני לגבי שירותי התשלום והנתונים שלה – מהלך שיאפשר למפתחים ליצור גל חדש של יישומי תשלום עבור מסחר אלקטרוני והסלולר.
עוד יושק פורטל רישום למפתחים שיאפשר להם גישה קלה לכל ממשקי ה-Open API הזמינים ממסטרקארד. הפורטל יספק למפתחים תיעוד טכני, ערכות פיתוח תוכנה (SDK), קודים מנחים לדוגמה, מדריכי עזר לעיון, ו “ארגזי חול” וירטואליים לבדיקה של פעולת היישומים החדשים. רכיב בלתי נפרד נוסף בפורטל יהיה פורום מפתחים שייקל על שיתוף הפעולה בין מהנדסי מסטרקארד והמפתחים החיצוניים.
מסטרקארד הצביעה על כעשרים פלטפורמות ושירותים נוספים שתפתח עבור מפתחי צד שלישי באמצעות הפורטל, המעניקים פונקציונליות נוספת והרחבה לאפשרויות התשלום שמציעה החברה. המטרה היא כי Open API יגביר את הפיתוח של יישומים ומערכות חדשות מעבר לאלה הזמינים כעת, כולל אתרי אינטרנט, מערכות ERP, ארנקים אלקטרוניים, מערכות קשרי לקוחות, משחקים מקוונים, מסחר אלקטרוני, יישומים ניידים ומערכות משכורות.
שירותי התשלום והנתונים שתפתח מסטרקארד משולבים ניתנים לשילוב עם מקורות מידע ופונקציות רבות אחרות לשם יצירת יישומי mash-up חדשים.
ג’וש פרז – סמנכ”ל חדשנות, וגרי ליונס – מנהל חטיבת מו”פ, מסטרקארד העולמית: “אנו נרגשים לנוכח פתיחת שערינו לפני כושר ההמצאה של מפתחי התוכנה ברחבי העולם והאפשרות ליצור דור חדשני של יישומי תשלום במסגרת זירת התשלומים המשתנה תמיד. אנו מקווים לשחרר פרץ חדשנות בתעשייה שלנו, ובמיוחד בתחומי המסחר האלקטרוני והתשלומים בסלולר. בשנים האחרונות עשינו שימוש פנימי בפורטל תכנות בקוד פתוח על מנת ליצור יישומים פורצי דרך עבור iPhone, כמו יישום איתור הכספומטים המושתת על טכנולוגיית GPS. כעת, פתיחת ה-API לקהילת המפתחים הבינלאומית תספק להם הזדמנות למנף את מערכות התשלום של מסטרקארד לטובת רעיונות חדשניים שעליהם אפילו לא חשבנו בעבר.”

תגובות סגורות