חדשות היום

mobi2save – מערכת לניהול חיסכון בהוצאות הסלולאר

חיסכון בהוצאות סוללרבעולם שבו התקשורת העסקית הבין אישית מתנהלת בעיקר דרך מכשיר הסלולארי האישי, חשבון הסלולאר של העסק תופח מידי חודש והופך לרכיב משמעותי בהוצאות השוטפות.
קיימים פתרונות רבים לחיסכון בשיחות מהסלולאר אך המשתמש הממוצע נמנע מלהשתמש בהם בגלל תפעולם המסורבל הפוגם בחוויית החיוג הפשוטה מרשימת אנשי הקשר האישית שאליה מורגל המשתמש הסלולארי.
mobi2save מתמחה במתן פתרונות פשוטים ונוחים להטמעת מוצריי תקשורת קיימים החוסכים בשיחות מקומיות ובינלאומיות .(Roaming) המטרה הינה לפשט את תהליך החיוג המסורבל והמאולץ ובכך לעקר את החסם העיקרי בשימוש מוצריי תקשורת חסכוניים אצל משתמשי הסלולאר.
הפתרון של :mobi2save
• מותאם לרוב הטלפונים הסלולאריים מדור +2.5 GPRS ומעלה של מרבית היצרנים המובילים
• לא מצריך תוסף תוכנה או חומרה למכשיר הסלולארי הסטנדרטי
• מתבסס על היכולות המובנות של המכשיר כפי שהתקבל מהיצרן
• מתממשק למערכות תקשורת קיימות PBX/IPBX
• מספק שירותי ערך מוסף מעבר לחיסכון בשיחות הסלולאר
פתרון mobi2save משמר את ההרגל של המשתמש הסלולארי לחיוג באופן פשוט מתוך רשימת אנשי הקשר גם בחיוג מוצריי תקשורת חסכוניים המורכבים מרצף ארוך של ספרות וסימנים (p # *). פשטות זו מובילה לשימוש מוגבר במוצריי תקשורת חסכוניים שמובילה להפחתה ניכרת בהוצאות של שיחות הסלולאר המקומיות והבינלאומיות  של הארגון.
מערכת mobi2save הינה מערכת תומכת המספקת כליי ניהול פשוטים ונוחים למנהל התקשורת בארגון. כליי הניהול נדרשים כדי לייעל ולפשט את ניהולם והטמעתם של מוצריי התקשורת החסכוניים במכשירי הסלולאר ולייצר בסופו של דבר חיסכון מרבי לארגון.
כלים אלו מספקים שליטה ושקיפות תפעולית על כלל המשאבים של מוצריי התקשורת והמכשירים הסלולארים בארגון.
כלים למנהל התקשורת בארגון:
• ניהול משאבי מוצריי תקשורת Calling-Card, Call-Back, DISA, SIP accounts
• הקצאת משאבי תקשורת למשתמשים ישירות למכשירי הסלולאר האישיים
• ניהול מכשירי סלולאר – מעקב מלאי, גיבוי ושיחזור רשימת אנשי קשר
• מחולל דוחות – משאבים, חיסכון (תלוי גישה ל-CDR)
• מחשבון LCR Roaming למציאת שיטת החיוג הזולה ביותר מחו”ל

שירותי מערכת
מערכת mobi2save מספקת מגוון רחב של שירותי תקשורת ליצירת חיסכון אופטימאלי בהוצאות הסלולאר תוך ניצול מרבי ויעיל של משאבי התקשורת הקיימים בארגון.
המערכת מותקנת על גבי שרת חומרה סטנדרטי (IBM/HP/DEL) ומכילה תוכנת ניהול מתקדמת לניהול כלל שירותי התקשורת המוצעים ע”י המערכת.
תוכנת מערכת mobi2save מכילה מודולי תקשורת מגוונים אשר באמצעותם מקושרים ומנוהלים משאבי התקשורת שבארגון (IPBX,Mobile,IP-Phone,Trunks) ליצירת החיסכון האופטימלי.
העקרון המנחה בבסיס שירותי mobi2save הינו פשטות החיוג של הפתרון  החסכוני תוך שמירה על הרגלי החיוג מתוך רשימת אנשי הקשר האישית של המשתמש הסלולארי. כדי להשיג מטרה זו מנהלת המערכת את רשימת אנשי הקשר שבמכשיר הסלולארי ומטמיעה בו את הפתרון החסכוני לחיוג פשוט וקל. הניהול מתבצע מרחוק באמצעות טכנולוגיית OTA (Over-The-Air) בקישור אלחוטי 3G/WiFi.
כפועל יוצא מניהול רשימת אנשי הקשר הסלולארי:
> מסופק לכל משתמש פורטל WEB אישי לניהול, גיבוי ושיחזור של רשימת אנשי הקשר
> מסופק למנהל התקשורת כלי ניהול מקיף של כלל משתמשי ומכשירי הסלולאר בארגון

mobi2save-Local – חיסכון בשיחות מקומיות ולחו”ל מהסלולארי:
ניתן לחסוך למעלה מ-50% בשיחות מהסלולאר ליעדים נייחים ולחו”ל ע”י חיוג בתעריף VPN(0) דרך מרכזיית הארגון התומכת בתכונת Call-Through DISA. למעשה, פוטנציאל חיסכון זה אינו ממומש ברוב הארגונים בגלל מורכבות המימוש וניהולו ובעיקר בגלל  תהליך החיוג המסורבל והמייגע הנדרש מהמשתמש הסלולארי.
מערכת mobi2save מספקת פתרון Call-Through כולל לחיסכון בשיחות מקומיות ולחו”ל מהסלולארי:
• מימוש תכונת DISA וניהול הרשאות משתמשים סלולאריים מבלי לשדרג את מרכזיית הארגון
• ניתוב שיחות מהסלולארי דרך המרכזייה רק ליעדי שיחות מוזלות (חישוב LCR)
• הטמעת מספר DISA ברשימת אנשי קשר בסלולארי לחיוג פשוט וקל דרך מרכזיית הארגון.
•  יכולת סינון שיחות לפי משתמשים סלולאריים ויעדים מורשים (לקוחות, ספקים וכו’ – התאמה מול CRM ארגוני) ליצירת חיסכון בשיחות עסקיות בלבד (בהתאם למדיניות הארגון)
• יכולת הגבלת שיחות של משתמש בהתאם לכמות הדקות המוקצות Pre-Paid.
• יכולת הגבלת שיחות לפי זמני פעילות רצויים (שעות/ימי עבודה)

mobi2roam – חיסכון בשיחות עם ה-SIM האישי בנדידה בחו”ל:
תעריפי הנדידה הגבוהים המחויבים ע”י מפעילי התקשורת הסלולאריים מיקרים עד מאוד את עלויות השיחה מהסלולארי עם ה-SIM האישי בחו”ל. ניתן להוזיל באופן ניכר את עלויות השיחות מחו”ל בשימוש בכרטיסי חיוג ו-Callback, אך חסמי הניהול והתפעול של פתרונות אלו מצד מרכזיית הארגון וחסמי התפעול של המשתמש בחיוג מספרי שירות מורכבים מחו”ל מביאים לאי שימוש בפתרונות חסכוניים ולחיוג ישיר ונוח בתעריפים גבוהים.
שירות mobi2roam מספק את הפתרון המייצר את החיסכון המרבי בחיוג מכל מדינה בחו”ל בזכות היכולת לנהל ולחשב באופן יעיל ומהיר טבלאות מעודכנות של תעריפי נדידה ותעריפי תקשורת המותאמים לכל יעד נסיעה.
מעבר למציאת פתרון החיוג הזול ביותר מכל יעד, מספקת מערכת mobi2save מנגנון תקשורת למימוש תצורת החיוג הכדאית:
• מנגנון Callback המקשר את המשתמש ליעד המבוקש בעזרת חיוג מספר בודד (שיוך מספר ייעודי לאיש קשר), ללא צורך בהקלדה ידנית של מספר היעד ע”י המשתמש.
• הטמעת תצורת חיוג ברשימת אנשי הקשר האישית לכדי חיוג בצעד בודד.
o    CallingCard – תוספת [מספר גישה + כרטיס חיוג + קוד אישי] לכל רשימת אנשי הקשר בסלולארי האישי. המשתמש נדרש רק לסמן ולחייג.
o    Callback – תוספת של מספרים ייעודים לאנשי קשר שאליהם מתקשרים באופן התכוף ביותר מחו”ל. חיוג מספר ייעודי מאיש קשר נבחר יתניע שיחה חוזרת לסלולארי שתקושר ליעד המבוקש עם המענה.
מערכת mobi2save מציגה למשתמש טבלת השוואה של עלויות השיחה הכוללת בתצורת CallingCard&Callback מול תעריף חיוג ישיר ומוזל של המפעיל הסלולארי המקומי מכל יעד נבחר. במידה ותעריף החו”ל מוזל של הספק הסלולארי יימצא כאטרקטיבי ביותר ליעד הנבחר, אזי תציע המערכת למשתמש להטמיע תצורת חיוג זו ברשימת אנשי הקשר לחיוג פשוט וקל (תוספת *00*-# לכל מספר).

mobi2SIMple – חיסכון בשיחות עם SIM זר בחו”ל:
חיוג מחו”ל מסלולארי עם SIM זר המשויך למפעיל הסלולארי המקומי בחו”ל  מוזיל משמעותית את עלויות השיחות בזכות ההימנעות מתעריפי הנדידה הגבוהים המושתים על סלולארי עם SIM אישי נודד.
חסמים בשימוש ב-SIM זר:
• בשימוש במכשיר האישי (החלפת ה-SIM האישי)
o‘פתיחת’ המכשיר להתקנת SIM זר שאינו משויך למפעיל המקומי
o המרת כל מספרי אנשי הקשר לחיוג בפורמט בינלאומי (תוספת +972)
oאיבוד היכולת לקבל ולשלוח SMS מהמספר האישי
• בשימוש במכשיר ייעודי נוסף
oחוסר ברשימת אנשי הקשר האישית בפורמט בינלאומי לחיוג ישיר.
oנדרשת העתקת מספרי טלפון מרשימת אנשי הקשר מהטלפון האישי.
בשני המקרים על המשתמש לחייג דרך מנגנון CallBack-IVR שבמהלכו עליו לזכור ולהקליד ידנית את המספר המבוקש בתוספת קידומת בינלאומית. תהליך מסורבל זה מביא לידי שגיאות בחיוג ולחיובי סרק ע”י ספק ה-SIM הזר.
מערכת mobi2save מספקת את שירותי mobi2SIMple המספקים תעריפי שיחה אופטימאליים המייעלים ומפשטים את השימוש ב-SIM זר להוצאת שיחות חסכוניות עם אחוזי השלמת שיחה גבוהים ובכך גם חוסכים עלויות שיחה שגויות שחויגו באופן לא תקין.
• חיסכון אופטימאלי
המערכת מספקת תעריפי שיחה אופטימאליים בזכות היכולת לעשות שימוש יעיל ומושכל במנגנון Callback בשילוב תעריפי השיחה הנכנסת של ה-SIM הזר (0 ₪ במדינות רבות) ותעריפי מרכזיית הארגון לשיחות בינ”ל ל-SIM הזר.
ה-SIM הזר יכול להיות מסופק מהמקורות הבאים:
oמשלוחות הארגון בחו”ל (SIM זר מקומי):
ניצול יעיל ומושכל של משאבי הארגון ליצירת חיסכון אופטימאלי בשיחות מחו”ל. שימוש ב-SIM מקומי בחו”ל של הארגון בשילוב יכולות ה-Callback&CallThrough של mobi2save ותעריפי המרכזייה, יספק את תעריפי השיחות הזולים ביותר !!!
oמ- mobi2save:
הספקת SIM זר גלובלי בשימוש יעיל ומושכל של תעריפי שיחה נכנסים מוזלים. שילוב תעריפי השיחה הנכנסת ותעריף המב”ל של הארגון עם יכולות ה-Callback של mobi2save יספק חיסכון ניכר בשיחות מחו”ל.
• פשטות חיוג
המערכת מספקת מנגנון חיוג פשוט וקל מתוך רשימת אנשי הקשר האישית בזכות היכולת להטמיע מספרי Callback ייעודיים לאנשי קשר נבחרים. המשתמש מחייג מספר ייעודי תחת איש הקשר הנבחר ומנגנון ה-Callback יקשר את המשתמש ליעד המבוקש ללא צורך במענה IVR והקלדת מספר היעד.
שירות mobi2follow הינו שירות משלים לשירות mobi2SIMple. שירות זה מביא להפניית שיחות ממספר נייח מקומי (ממרכזיית הארגון) למספר של ה-SIM  הזר שבידי הנוסע בחו”ל. הנוסע יכול לבחור להפנות את השיחות למספר הנייח המקומי משלוחתו במשרד ומהסלולארי.
ניהול הפניית השיחה מתבצע בממשק WEB פשוט עם יכולת בחירת המספר המקומי ומסגרת הזמן שבה תבוצע ההפניה בפועל.

mobi2voip – חיסכון בשיחות מהאינטרנט:
ניתן לקיים שיחה מהאינטרנט דרך מרכזיית ה-IPBX הארגוני באמצעות סלולארי נוקיה תומך VoIP המוגדר כשלוחה מרוחקת או בעזרת SoftPhone המותקן במחשב נישא. ארגונים רבים אינם מממשים יכולת זו בגלל החשש מגניבת שיחות מהאינטרנט ומחוסר יכולת הגדרה וניהול של מספר רב של מכשירי נוקיה .VoIP
שירות mobi2voip מספק פתרון מקיף למימוש שיחות מהאינטרנט בעזרת כלים פשוטים ויעילים:
• מרכזיית IPBX וירטואלית המייתרת את חשיפת ה-IPBX הארגוני לאינטרנט.
• הגדרה מרחוק של מכשירי נוקיה VoIP כשלוחות מרוחקות בטכנולוגיית OTA (Over The Air).
• מנגנון ייחודי למניעת גניבת שיחות ללא תוספת חומרה/תוכנה למכשירי נוקיה VoIP ול-IPBX.
שיחות VoIP מחו”ל מוזילות את עלויות השיחה מחו”ל לכדי שיחה מקומית ממרכזיית הארגון בדומה לשיחה מכל שלוחה של טלפון שולחני בארגון.

mobi2phone – חיסכון בשיחות מהמשרד/בית:
הפשטות והנוחות בהוצאת שיחות מהסלולארי האישי נובעת ממשק חיוג קל של רשימת אנשי הקשר האישית העדכנית. תכונה זו גורמת למשתמשים רבים היישובים במשרדם, להוציא כמחצית מהשיחות מהסלולארי האישי בעלות גבוהה מעלות אותה שיחה מהטלפון השולחני המונח לפניהם. הסרבול בהעתקת והקלדת מספרים מהסלולארי לטלפון השולחני מהווה חסם לניצול משאבי המרכזייה הארגונית ולבזבוז כספים בשיחות יקרות מהסלולארי.
מערכת mobi2save מספקת פתרון המספק נגישות פשוטה ומהירה לרשימת אנשי הקשר הסלולארי המעודכנת גם בחיוג דרך הטלפון השולחני ומרכזיית הארגון. פתרון זה מייתר את הצורך בהעתקת מספר איש קשר מהסלולארי לחיוג בטלפון השולחני (חסם עיקרי) ובכך מייצר חיסכון בשיחות בתעריף מרכזייה מוזל.
בזכות היכולת המובנית של mobi2save לנהל את רשימת אנשי הקשר המעודכנת בשרת ייעודי, ניתן לספק למשתמש את פתרונות החיוג הפשוטים והקלים הבאים:

• mobi2phone
עדכון רשימת אנשי הקשר מהסלולאר בטלפון IP שולחני Cisco. החיוג מתבצע ישירות מרשימת אנשי הקשר המעודכנת בטלפון השולחני.
ניתן לשלב גם את ספר הטלפון הארגוני ומאגרי לקוחות CRM אל תוך ממשק החיוג הפשוט של טלפון ה-IP. שירות mobi2phoe נתמך בכל טלפון IP בעל יכולת עדכון ספר טלפונים ממקור רשת חיצוני. תומך בטלפוני IP מסוג SNOM, Cisco, Polycom, Avaya ועוד.

• mobi2click
רשימת אנשי הקשר מהסלולאר מוצגת בממשק דפדפן WEB על צג המחשב האישי. קליק על כל מספר של איש קשר ברשימה יגרום ל:
o צלצול בטלפון השולחני
o עם המענה לצלצול תקושר השיחה למספר איש הקשר המבוקש
שירות זה אינו מצריך שדרוג או תוספת למרכזיית הארגון. השירות מופעל דרך ממשקי טלפוניה הקיימים בכל מרכזייה סטנדרטית.

mobi2skype – שיחות חינם למנויי Skype מהסלולארי והטלפון השולחני:
רשת Skype מציעה שיחות חינם בין מיליוני מנויה ברחבי העולם המשוחחים באמצעות תוכנת  Skype המותקנת על מחשבי המנויים. השימוש ברשת Skype נפוץ פחות בקרב משתמשים עסקיים המורגלים לשוחח באמצעות הסלולארי האישי והטלפון השולחני שבמשרד. שיחה באמצעות המחשב אינה נוחה ואינה מאופשרת לרוב בגלל מדיניות אבטחת מידע של הארגון ליישומי תקשורת מהאינטרנט.
שירות mobi2skype מספק למשתמש העסקי את האפשרות לשוחח עם מנויי Skype ברחבי העולם באמצעות הסלולארי האישי והטלפון השולחני ללא תוספת תוכנה או חומרה ייעודית בסלולארי או בטלפון השולחני.
החיוג יתבצע דרך רשימת אנשי הקשר האישית בסלולארי או מהטלפון השולחני דרך שירות mobi2click & mobi2phone.

mobi2car – שיחה בטיחותית בנהיגה ברכב:
חברות הסלולאר מתקינות מכשירי סלולאר ברכב הלקוח כדי שיוכל לשוחח בחופשיות במהלך הנהיגה. במהלך ההתקנה מועתקת רשימת אנשי הקשר מהסלולארי האישי לסלולארי הקבוע ברכב, אך מאותו רגע ואלך נוצרת אי-התאמה בין רשימת אנשי הקשר המתעדכנת שבסלולארי האישי לבין רשימת אנשי הקשר שבסלולארי שברכב.
מצב זה מביא את הנהג למצב של נהיגה בלתי בטיחותית בגלל הצורך שלו להעתיק מספר טלפון מבוקש מהסלולארי האישי לזה שברכב באופן ידני בזמן נסיעה. וכשיחה נכנסת בזמן נהיגה, שוב הנהג מביט בסלולארי האישי כדי לזהות את המתקשר שפרטיו אינם מעודכנים בסלולארי שברכב.
שירות mobi2car מעדכן דרך האוויר את רשימת אנשי הקשר שבסלולארי האישי לתוך מכשיר הסלולאר שברכב כך שהנהג יוכל לחייג ישירות מרשימת אנשי הקשר המובנית ולהימנע מלהתעסק את הסלולארי האישי בזמן הנהיגה. הנהג יוכל לזהות את המתקשר בצג הסלולארי שברכב מבלי להביט בסלולארי האישי.
שירות mobi2car נתמך במכשירי סלולאר לרכב בעלי תכונת סנכרון משרת רשת בקישור סלולארי 3G/GPRS (לדוגמא, מוטורולה Spirit-M930).
שירות mobi2car מייעל את תהליך התקנת מכשיר הסלולארי ברכב בכך שהוא אינו מצריך את נוכוחותו של המשתמש עם מכשירו האישי בשביל העתקת רשימת אנשי הקשר למכשיר שברכב.
מתקין הסלולארי ברכב יוכל לקבל מתוך המערכת את רשימת אנשי הקשר של כלל המשתמשים בפורמט הרצוי לו ללא הצורך בתאום התקנה עם מספר רב של משתמשים.
בשיטה זו נחסך מהארגון זמן עבודה רב בתהליך התקנה או שדרוג של מכשירי סלולאר ברכב.
2. תפעול שירותים
יתרונה של מערכת mobi2save הינה בפשטות התפעולית ברמת הארגון וברמת המשתמש הסלולארי. המערכת מספקת כליי ניהול פשוטים בממשק WEB לניהול ולתפעול כלל שירותי התקשורת החסכוניים ומכשירי הסלולאר שבארגון. כלים אלו מייעלים ומפשטים את תהליך הכנת מכשיר הסלולאר לנוסע בתעריף האופטימאלי ובחיוג פשוט וקל.

רישום:
מכשיר הסלולארי של המשתמש מבצע רישום וסנכרון רשימת אנשי הקשר בחשבון המשתמש במערכת mobi2save.

LCR:
בטרם נסיעה, המשתמש מציין במערכת את יעד הנסיעה לחיוג מחו”ל ומנגנון ה-LCR שבמערכת מספק את פתרון החיוג הזול ביותר לחיוג מיעד הנסיעה. המשתמש טוען את פתרון החיוג הזול לרשימת אנשי הקשר שלו ונוסע למדינת היעד. הטעינה מתבצעת באמצעות מנגנון סנכרון אלחוטי OTA (Over-The-Air)

חיוג:
בהגיע המשתמש ליעדו, הוא מחייג מתוך רשימת אנשי הקשר האישית שלו לאיש הקשר הרצוי. החיוג יעשה באמצעות מספרי מערכת שהושתלו בתהליך הסנכרון תחת שם איש הקשר.

המאמר נמסר באדיבות חברת פוקוס טלקום בע”מ

תגובות סגורות