חדשות היום

זיילינקס מציגה: FPGA סדרה 7

מאת: אמיר בר שלום.

זה לא סוד שזיילינקס העולמית סימנה את השוק בישראל כאחד משווקי היעד העיקריים שלה בשנים הקרובות. הסיבה העיקרית להתמקדות של זיילינקס בישראל היא היציבות בשוק הבטחוני יחד עם  הגידול המתמיד  בביקוש לרכיבים מתכנתים.
“השוק הבטחוני בישראל גדל באופן מרשים מאד”, אומר מנכ”ל זיילינקס ישראל גדעון קדם. “מה שמשחק לטובתנו הוא העובדה שהתעשייה הבטחונית לא פונה כלל לשווקים במזרח הרחוק בשל איכות המוצרים, מה שמשאיר לנו כאן בישראל הרבה מאד מקום לפעולה”.
לפני ההכרזה על סדרה 7 הגיע לישראל סגן נשיא זיילינקס למכירות במזרח התיכון ואירופה, ז’אן דירקס. במהלך הביקור שוחח דירקס עם לקוחות החברה בישראל על הביצועים המשופרים של הסדרה החדשה, וכיצד היא יכולה להשתלב במוצרים הקיימים של התעשייה הבטחונית הישראלית.
“באופן טבעי כניסה של מוצר חדש יוצרת בשוק תחושה של אי וודאות לגבי אופיו וביצועיו. אנחנו בהחלט מודעים לכך ולכן אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם הלקוחות בעניין זה”, אומר דירקס.  “לגבי סדרה 7, אין ספק שמדובר בפריצת דרך משמעותית של זיילינקס. המשפחות שעל תהליך 28 ננומטר מרחיבות את אסטרטגיית ה-Targeted Design Platform של זיילינקס שהוצגה בשילוב עם משפחת ה-Virtex®-6 בתהליך 40 ננומטר ומשפחת ה-Spartan®-6 בתהליך 45 ננומטר, שכבר נכנסו בינתיים לייצור בהיקפים גבוהים. אסטרטגיית ה-Targeted Design Platform משלבת FPGAs, IP וכלי תוכנה של ISE® Design Suite, ערכות פיתוח ותכנוני ייחוס ייעודיים, כדי לאפשר ללקוחות שלנו למנף את ההשקעות הקיימות בתכנון ולהקטין את העלות הכוללת שלהם בשעה שהם מנסים להיענות לצורכי השוק המתפתחים ומשתנים. כשאנחנו מדברים על תעשיות בטחוניות כמו ישראל, לגמישות הזו של צרכים משתנים יש משמעות גדולה”.

אתם פונים באופן מוצהר לשוק הבטחוני, וזו הסיבה העיקרית לביקור שלך כאן. איך אתה רואה את הסדרה החדשה משתלבת במוצרים הנוכחיים והעתידיים?
“כבר עכשיו ברור ששדה הקרב המודרני הופך לדיגיטאלי. כלומר כזה שחייב מיחשוב מסיבי עם יכולות מתקדמות  של חישוב. סדרה 7 מספקת יכולות משופרות לעומת קודמותיה, למשל בתחום צריכת האנרגיה, בעוד שיכולת החישוב גדלה פי שלושה. אלה הן יכולות שלא קיימות בשום רכיב אחר בשוק. תחבר לכך את היכולות הגנרית של ההיתכנתות, כך שהלקוח מקבל קשת של אפשרויות ויכולות שלא היו קיימות קודם. לכך יש להוסיף את המחיר, שבהשוואה לביצועי הרכיב הופך להיות מאד אטרקטיבי”.
סדרת ה 7 -FPGAs היא הסדרה הראשונה בתעשייה המקצצת את צריכת ההספק הכוללת בשיעור של 50% ומציעה נפח מוביל בתעשייה, עם עד שני מיליון תאי לוגיקה על הארכיטקטורה המאוחדת היחידה המתפרסת על-פני כל המשפחות, מאלו שעלותן נמוכה ועד למתקדמות והחדשניות ביותר. ה-FPGAs מסדרה 7 של זיילינקס מרחיבים עוד יותר את קשת היישומים שאותם יכולה הלוגיקה המתכנתת לשרת, תודות לפריצת הדרך החדשה בפתרון האתגרים בתחום העלות וההספק הנמוכים. במקביל הם מספקים נפח גבוה יותר ושיפור ברמת הביצועים. המשפחות החדשות מיושמות על טכנולוגיית תהליך של 28 ננומטר המותאמת לאפשר הספק נמוך עם רמת ביצועים גבוהה. המשפחות הללו מאפשרות רמות לא מבוטלות של פרודוקטיביות דווקא בזמן שבו עלויות הפיתוח מאמירות. לכך יש להוסיף את המורכבות וחוסר הגמישות של טכנולוגיות ASIC ו-ASSP חלופיות,  שהופכות את פלטפורמות ה-FPGA לרלוונטיות יותר עבור קהילת המתכננים.

מהם החידושים העיקריים בסדרת 7 החדשה? האם  היא תומכת בשתי המשפחות:  VIRTEX ו-SPARTAN?
החידושים המרכזיים הם בתחום צריכת ההספק והפרודוקטיביות.
ירידה משמעותית ביותר בצריכת ההספק מושגת עם ה-FPGAs מסדרה Xilinx 7, והם מאפשרים ללקוחות להכפיל את ביצועיי המערכת ולהגדיל את הנפח הניתן לשימוש בשיעור של פי 2.5 בהשוואה להתקנים מהדורות הקודמים. שיפורים אלה בתחום הביצועים והנפח לא היו מתאפשרים לולא החידושים בתחום הפחתת ההספק.
על ידי אימוץ ארכיטקטורה מאוחדת ומדרגית איפשרנו למתכננים ולספקיי ה-IP לעבור בקלות בין המשפחות השונות של הסדרה. הגירה פשוטה זו משפרת את מגוון ה-IP האפשריים ומאיצה את זמינותם.

אחד החידושים בגרסת 7 החדשה הוא צריכת הספק נמוכה, האם שוק מכשירים הניידים שדורשים הספק נמוך הם גם שוק יעד לסדרה החדשה?
קיימים הרבה יישומים ניידים ומופעלי סוללה שישתמשו במשפחת ה-Atrix-7 הזולה ודלת ההספק תודות לצריכה הנמוכה של ההספק הסטטי והדינמי שמציעה משפחה חדשה זו.

לאיזה שוקי יעד חדשים רוצה זיילינקס לחדור עם הסדרה החדשה?
העלות וצריכת ההספק הנמוכות של משפחת ה-Atrix-7 יאפשרו להתקני המשפחה הזו להחליף ASICs ו-ASSPs ביישומים בהיקפים גבוהים כדוגמת מצלמות Digital SLR והתקני סיוע לנהג.
היחס המשופר מאוד בין מחיר לבין ביצועים שאותו מציעה משפחת ה-Kintex-7 יוביל לכך שה-FPGAs יספגו חלקים גדולים יותר מהפונקציונליות ביישומים קיימים.
העלייה בביצועים שמציעה משפחת ה- Virtex-7 תאפשר למוצריה לתמוך בדרישות העתידיות של התקשורת הקווית, בהצפנה מורכבת יותר וביישומי עיבוד אותות בתחום הצבאי והחלל.

האם מעבדי ה- (PowerPC) המשובצים   וה-(MicroBlaze) המותמאים בלוגיקה ימשיכו להיתמך בסדרה החדשה?
סידרת ה-7 של Xilinx  לא יתמכו במעבדי PowerPC (hardcore), אבל Xilinx תמשיך לתמוך בלקוחות המעוניינים לתכנן PowerPC עם הדורות הקודמים של משפחות Virtex.
מעבדי ה- (softcore)  MicroBlaze ימשיכו ליהנות מתמיכה עם סדרת ה 7 ומעבר לה בסדרות עתידיות. מוצרי מעבדי ה-hardcore העתידיים של Xilinx יהיו ה-(EPP) פלטפורמות איבוד בעלות הרחבה שעליהם הכריזה החברה לאחרונה.

החברה המתחרה אלטרה (Altera) מציגה פתרונות משולבי hardcore-IP במטרה להוריד עלויות וגם הספק, האם גם ל-Xilinx פתרונות דומים שמשלביםhardcore-IP?
Xilinx אמנם הקשיחה כמה פונקציות במשפחות FPGA קודמות ואף הגדילה את מספרן עם סדרת ה-7 אולם העובדה שבחרנו בתהליך HPL (ביצועים גבוהים והספק נמוך) משמעה שאנחנו מפיצים 50% פחות זרם סטטי משהיינו מפיצים לו היינו בוחרים בתהליך HP (רמת ביצועים גבוהה).

האם XILINX השיגה פריצת דרך מבחינת מגוון ה-IP? האם השותפים של Xilinx תומכים כבר בסדרה החדשה מבחינת IP ?
אכן, האימוץ של תקן ה-AXI4 על-ידי Xilinx יאפשר ללקוחותינו ולספקיות ה-IP לבנות פתרונות בעלי רמה גבוהה של ביצועים ושל צפיפות ברמת המערכת בקלות יחסית ובוודאי יוביל לזמינות של שפע של IP בעתיד. שותפות ה-Xilinx IP כבר מעבירות את ה-IP שלהן לתמיכה בתקן ה-AXI4.

ל-Xilinx 2 משפחות עיקריות בדורות הקודמים, משפחת VIRTEX ומשפחת SPARTAN. תוכל לתאר את ההבדלים ביניהם ושווקי היעד לכל משפחה?
משפחת Virtex מובילה בתחום הביצועים והנפחים הגדולים ואילו משפחת ה-Spartan מותאמת במיוחד ליישומים בהיקפים גבוהים ועלות נמוכה. מוצרי משפחת Virtex משמשים בעיקר ליישומי תקשורת קווית, יישומים צבאיים, יישומים רפואיים, יישומי שידור ואלחוט, בעוד שמוצרי משפחת Spartan משמשים בעיקר ליישומים תעשייתיים, יישומי רכב ויישומי צריכה.

אלטרה הכרזה על הרבעון הראשון של 2010 כטוב ביותר שהיה, האם זה על חשבון Xilinx? איך מסתמנת השנה העסקית הנוכחית ל-Xilinx ?
Xilinx הכריזה על הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2010, 529 מיליון דולר.  בהשוואה לרבעון המקביל של 2009 מדובר בעלייה של 34 אחוזים. לקראת הרבעון השני יש תחזיות להמשך מגמה זו, במיוחד עם משפחת המוצרים החדשה.

תגובות סגורות