חדשות היום

שידור אופטימי מקליפורניה

בכנס MTT-S שנערך בקליפורניה הורגשה אווירת היציאה מהמשבר. מאת:אורנה גדאל. התערוכה הבינלאומית MTT-S לצד כנס IMS 2010 היא המפגש השנתי של קהילת אנשי ה-RF והמיקרוגל. התערוכה נערכה השנה באנהיים, לוס אנג’לס. במלון הילטון רוכז מטה הכנס ובמרכז הקונגרסים המפואר הצמוד למלון נערכו הסמינרים  והתערוכה.
המסדרונות היו גדושים באנשי מקצוע מרחבי העולם שדיברו בהתלהבות על תחושת ההתאוששות. נציגי החברות הישראליות חגו בין המעברים והרבה עברית נשמעה בביתנים.
נראה כי אווירת היציאה מהמשבר השפיעה גם על מעצבי הביתנים שהפעם השקיעו יותר מאשר בתערוכות קודמות.
שבוע הסימפוזיון מורכב מאירועים רבים ומגוונים הכוללים סדנאות טכניות, הצגת ניירות עבודה, הדרכות מקצועיות וכמובן מפגשים חברתיים, חלוקת מלגות פרסים ואותות הוקרה לותיקי הענף. כל זה לצד תערוכה מקיפה של חידושי הענף והחברות הפועלות בו.
בצד המסחרי של השבוע התקיימה תערוכה שהקיפה 556 חברות שהציגו ב-892 ביתנים מ-40 מדינות מרחבי העולם, כולל כמובן ישראל שיוצגה בכבוד ע”י אלישרא. 63 חברות נוספו השנה לראשונה בצד המסחרי של שבוע המיקרוגלים. ונרשמה עליה של כ-7%  בהשוואה לשנת  2009 .
במהלך השבוע נערכו כמה כנסים מקבילים: כנס בתחום ה-RFIC שכלל שמונה מפגשי הרצאות בנושאים כגון ההתקדמות בתחום מסנני תדרים והדגמות של מקמ”שים משולבים.
כנס בתחום מערכות בדיקה ומדידות המיועדות לתחום ה-  RF שנוהל ע”י ARFTG ארגון המאגד את תחום הצב”ד ל-RF.
התכנית הטכנית של שבוע הכנס היתה מקיפה ומגוונת וכללה סקירות טכניות והצגת העבודות שהוגשו לועדה המארגנת. השנה הוגשו ואושרו 858 עבודות של מהנדסים וסטודנטים מכל רחבי העולם. במסגרת הכנס ניתנה הזדמנות למהנדסים להציג את עבודותיהם מעל בימת חדרי ההרצאות ובפאנלים מיוחדים שדנו בתכני העבודות. כ-250 עבודות הוצגו בפועל ב-60 מפגשים שהתפצלו לתחומי התעשייה השונים.
סמינר בנושא MicroApps הציג את ההתפתחויות האחרונות בתחום מוצרים, תהליכים, מכשור ופריסה טכנולוגית. הנואם המרכזי בסמינר MicroApps היה דוד רוט מחברת אג’ילנט טכנולוגיות ובהרצאתו העלה את נושא ה-X פרמטרים: הפרדיגמה העולה על יכולת פעולה הדדית, אפיון, דוגמאות, עיצוב של לינאריות מיקרוגל ו-RF ברכיבים ומערכות.
כמו בשנים עברו במקביל לכנסים והתערוכה המבשרים על פיתוחים חידושים והתקדמות הענף, לא נפקד מקומה של ההיסטוריה. באגף נפרד על רצפת התערוכה נערכה תצוגה של מוצגים ונוסחאות מההיסטוריה וכיצד התפתח כל תחום ה-RF משפופרות שונות ועד היום.
לצד ובמקביל לכנסים הטכניים נערכו מפגשים חברתיים חלוקת מלגות ופרסים לעבודות מצטיינות. ערב מיוחד הוקדש לנשים בתחום הנדסת המיקרוגל. מפגש בין קהילה הולכת וגדלה של נשים העושות קריירה בתחום הטכנולוגי הגבוהה.
אירוע רדיו חברתי התקיים במלון הילטון בו נפגשו ליד המזנון הפתוח מפעילי רדיו חובבים שהציגו את הישגיהם בעיצוב, תכנון ובניית משדרים מ-VHF לגל מילימטרי גבוה.
חברת MINI CIRCUITS הציגה את ה- POCKET PAL מערכת כלים ידידותית לבדיקות כלליות ופרטניות.
הרווי קיילי נשיא MINI CIRCUITS עם רעייתו גלוריה ורפי שטולץ מנכ”ל רבאון הדגיש את המוטו המנחה את החברה משנת 1969 איכות טובה אינה מפחדת משיני הזמן.
חברת מאל-סיוון הציגה שיתוף פעולה מוצלח לשילוב בין שתיים מהחברות אותן הם מייצגים ROGERS ו-SONNET.צוות STG נפגש עם נשיא RFMD  בוב ון-בוסקירק שציין את התרחבות תחום ה-P2P עקב שימוש מתרחב בהעברת מידע בסלולר.בתערוכה הכריזה החברה על משפחת ממירי I/O חדשה ליישומי WIRELESS BACKHAUL.
AWR המיוצגת ע”י רדט הציגה AXIEM וכן תוכנת סימולציה למערכות VISUAL
במפגש עיתונאים שערכה חברת אג’ילנט טכנולוגיות  סקר Andy Botka סגן נשיא ומנהל מו”פ בחטיבת התקשורת והמיקרוגלים את הערכתו למצב כיום:
“בערך ביולי שנה שעברה נגמר המשבר והזמנות התחילו להגיע בעיקר מאסיה. חברות הסמיקונדקטור עדיין נזהרות ברכישת ציוד והשקעות חדשות. למרות ההתאוששות הדברים עדיין מתנהלים באיטיות בעיקר בארה”ב ועדין אין השקעות בציוד חדש.
25 מפעלים נסגרו בתקופת השפל אל מנת לצמצם בהוצאות אך כיום השקעות חדשות בתחום הסולרי מאששות את הענף.
בשנות ה-80 ההשקעות היו בתחום המחשבים האישיים בשנות ה-90 בתחום הטלפונים הסלולריים וכיום התחום הסולרי הוא התחום המרים שוב את הענף.
כיום אג’ילנט משקיעה בבדיקות מכשירי קצה ובמכשירי בדיקה נישאים. ואף הכריזה על הכנסת שיפורים משמעותיים בתוכנת ה- VSA המשמשת בתחום התקשורת הסלולרית והרשתות האלחוטיות. הגרסה החדשה כוללת מגוון שיפורים בניתוח MIMO – האתגר החדש המתחרה ב-Wi-Fi.”

תגובות סגורות