חדשות היום

16/08/10 מחקר חדש של אריקסון קובע: תעבורת הנתונים הסלולרית בעולם כמעט שילשה את עצמה תוך שנה

•           מדידות מראות שתעבורת הנתונים בסלולר צומחת פי 10 יותר מהר מתעבורת הקול

•           אימוץ של פס רחב סלולרי מתאפשר באמצעות רשתות הפועלות במהירויות גבוהות

•           מפעילים יכולים להגדיל את הרווחיות ולבדל את עצמם בתחרות בעזרת פס רחב סלולרי

מדידות, אותן ערכה אריקסון העולמית, על תעבורה אמיתית ברשתות ברחבי העולם, הראו שתעבורת הנתונים הסלולרית כמעט שילשה את עצמה בשנה האחרונה. התעבורה צמחה גם בהיקף של פי 10 מתעבורת הקול. תעבורת הנתונים בסלולר ממשיכה לצמוח בצורה משמעותית גם לאחר נקודת המפנה בדצמבר 2009, בה תעבורת הנתונים עקפה לראשונה את תעבורת הקול, כפי שדווח על ידי אריקסון מוקדם יותר השנה. פס רחב בסלולרי אחראי כיום רק ל 10% מכלל המנויים בסלולר, אך אחראי לחלק הולך וגדל בנפח הכולל התעבורה הסלולרית.

על פי הסטטיסטיקות של אריקסון, תעבורת הנתונים הסלולרי אחראית לכמעט 225,000 טרהבייטים של מידע מדי חודש, ברבעון השני של 2010. רק לשם השוואה, כל הספרים בספריית הקונגרס האמריקאית שווים ל 10 טרהבייט “בלבד” 

“הצמיחה והיתרונות של פס רחב סלולרי בלתי ניתנים לערעור”, אומר האקאן אריקסון, ה CTO של אריקסון, סגן נשיא בכיר בחברה, ונשיא אריקסון עמק הסיליקון. “המודל העסקי לפס רחב סלולרי הופך בהדרגה לרווחי יותר ומאפשר בידול בין המפעילות, דרך איכות השירות. המפעילות צריכות להתרכז ברשתותIP  מקצה לקצה, שהן הדרך להתמודד עם הגידול המשמעותי בנפח התעבורה, תוך הורדת עלויות ושיפור חווית המשתמש. לצרכנים, פס רחב סלולרי משנה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים ומתפתחים כחברה”.

יחד עם ההכרזה האחרונה של אריקסון על הפעלת שתי מיליון תחנות בסיס (מתוך סה”כ חמש מיליון תחנות בסיס של כל הענף), החברה ממשיכה להוביל גלובלית את תחום הפס הרחב הסלולרי. אריקסון סיפקה את רוב רשתות ה HSPA שפועלות במהירויות של 14.4Mbps ומעלה, והיא הספק היחיד שמשתתף בכל הרשתות העיקריות של דור רביעי (4G/LTE) שנבנות בימים אלו. כיום יש חמש מיליארד מנויים סלולריים ברחבי העולם, ואריקסון צופה כי עד לשנת 2020 יהיו 50 מיליארד מכשירים מחוברים.

 

תגובות סגורות