26/09/10 משלחת לשיתוף פעולה טכנולוגי ממחוז פיאמונטה בצפון איטליה תגיע לישראל ב-4אוקטובר

Torino Wireless – ה”סיליקון ואלי” של איטליה שולח נציגים כדי לחזק את שיתוף הפעולה עם סקטור ההייטק בישראל

“פוטנציאל רב לשת”פ ב-ICT בין חברות ישראליות ואיטלקיות”

‏אם עד היום חיפשו סטארטאפים וחברות צעירות בתחום הטכנולוגיה תמיכה בישראל, הנה נפתח כיוון חדש לחברות אלה מכיוון המגף האיטלקי. משלחת שתגיע לארץ ממחוז פיאמונטה בצפון איטליה (עיר בירה טורינו) מעוניינת מאוד בשת”פ עם חברות ישראליות בכל הקשור לטכנולוגיה וחדשנות,  עם דגש על טכנולוגיות מידע ותקשורת ((ICT. המשלחת תקיים אירוע ב-4 באוקטובר במלון דן ת”א.

תחום ה-ICT הוא אחד הדומיננטים במחוז פיאמונטה. במחוז, הדוגל בחדשנות כמנוע צמיחה לכלכלה, מושקעים משאבים רבים בתחום המחקר ופיתוח והוא מדורג במקום הראשון באיטליה מבחינת השקעות פרטיות ב-R&D (2.3 מיליארד אירו לשנה).

בין היתר, פועלים בו מס’ רב של מכוני מחקר ופיתוח, ציבוריים ופרטיים, העובדים כולם בשיתוף זה עם זה ובשיתוף עם התעשיה, לשירותן של החברות באזור.עוד פועל בפיאמונטה מקבץ Torino Wireless, מעין “סיליקון ואלי” של מחוז פיאמונטה, המנוהלת על ידי קרן טורינו wireless וביה”ס האקדמי הגבוה מריו בואלה.  ((Instituto Superiore Mario Boella

התחומים המעניינים במיוחד את האיטלקים הם:

תקשורת פס רחב, אפליקציות של ITS (מערכות תחבורה חכמות), מחשוב עננים, מערכות BI, תוכנות וחומרות לניהול אנרגיה, רשתות חכמות smart grid technology וכד’.

לורה מורגני, (Laura Morgagni), מנהלת בקרן Torino Wireless:

“אנחנו מחפשים שיתוף פעולה בחדשנות עם ישראל. קרן טורינו wireless יכולה לעזור לחברות ישראליות בקשר עם גופי ממשל באיטליה ועם גופים פרטיים בתחום המו”פ המחפשים גשר לשוק האירופי.” טורינו wireless (מקבץ/אזור טכנולוגי) מאגד בתוכו רשויות מקומיות ולאומיות, חברות, אוניברסיטאות ומוסדות פיננסיים, הפועלים יחד בשיתוף במטרה להגביר את התחרותיות של המחוז. הקרן מנהלת את האיזור הטכנולוגי כולו, בין היתר מתמחה ב”גידול” חברות ופיתוחן, תוך מתן שירותי ייעוץ טכנולוגי, וכן בעזרה בהגעה למימון – הן פרטי והן ציבורי, בעזרת קרנות אירופאיות או מקומיות.  מטרות הקרן הן לקדם חברות בפיאמונטה לעבר חדשנות ותחרותיות, דרך קידום מודלים של שיתופי פעולה, העברת ידע ועבודה משותפת על פרויקטים בתחום.

בין השנים 2003-2008 סייעה קרן טורינו  wireless ל- 390 חברות בפעילותן הטכנולוגית, הניהולית והמסחרית לצמוח ולהצליח בשוק.

מחוז פיאמונטה הוא אחד המחוזות התעשייתיים והדינאמיים ביותר באירופה, ובו 468,000 חברות רשומות, 127 מיליארד אירו יצוא לשנה ו-2.3 מיליארד אירו השקעות במחקר ופיתוח. הוא מדורג במקום הראשון באיטליה מבחינת השקעות במו”פ במימון המגזר הפרטי (20% מסך כל ההשקעות הפרטיות בכל איטליה). בפיאמונטה מספר שיא של מעל 200 מרכזי מו”פ ציבורי ופרטי, 380 מעבדות, 4 אוניברסיטאות, שישה פארקי מדע וטכנולוגיה, ו- 12 מרכזי חדשנות.

כל אלה ממשיכים את המסורת הוותיקה של פיאמונטה בסקטור הטכנולוגי –  החל בטכנולוגיית הקולנוע, הטלוויזיה, הטלפון, המחשב, MP3, וחברות גדולות מהמחוז, כגון OLIVETTI, טלקום, OMNITEL,   INFOSTRADO ו-SEAT.

במהלך הביקור, תקיים המשלחת ב-4 באוקטובר כנס במלון דן ת”א במסגרתו יוצגו ההזדמנויות העסקיות והכלכליות בטורינו  בפני אנשי עסקים, טכנולוגיה ומשקיעים ישראלים, תוך דגש על פוטנציאל ההתפתחות העתידי. הכנס בשיתוף לשכת המסחר ישראל-איטליה ומכון היצוא.

תגובות סגורות