חדשות היום

בקרה בקור (רוח) במפעל הגלידה של Unilever

למערכות ההינע למהירויות משתנות של Control Techniques יש תפקיד חשוב ביותר בתהליך הייצור המתנהל במפעל ייצור הגלידה הגדול ביותר בעולם – Algida, בבעלות התאגיד Unilever, והן נמצאות בכל מקום שבו נדרשת בקרת תנועה מדויקת, החל מבקרה של חלוקה למנות ואיסוף, דרך מחלקות האריזה וההשטחה.
“אנו מספקים מערכות הינע למפעל הגלידה Algida שב–Caivano מזה שנים רבות,” מסביר גרגוריו דל ווצ’יו [Gregorio Del Vecchio], מנהל אזור בחברת Control Techniques. “רק בשנה האחרונה, סיפקנו כ–60 מערכות הינע SP בזרם חילופין עבור טווח רחב של יישומי בקרה והצבה ברחבי המפעל.”
חברת Control Techniques היא הספק המועדף למערכות הינע על מפעל הגלידה בדרום איטליה, אשר ייצר עד כדי 176 מיליון ליטרים של גלידה בשנת 2004, כמות השווה ל- 680 מיליון מנות! ביישומים רבים, Unilever הגדירה את חברת Control Techniques כספקית מערכות ההינע היחידה במיוחד כאשר יש צורך בדיוק הגבוה ביותר.
לדוגמה, לאורך 100 מטר של קווי הייצור הארוכים של Magnum ו- Solero קיימים כ– 50 מערכות הינע SP בזרם חילופין של Unidrive  במצב סרוו שהותאמו להם מודולים של יישומי SM ניתנים לתכנות, וחיברו אותם עם מנועי סרוו Unimotor לטווח של יישומי בקרת הצבה בריבוי צירים. הגלידה מיוצרת מרכיבים שונים הכוללים שמנת, סוכר וחומרי טעם, שאותם מערבבים ולאחר מכן מקפיאים. מכונות ייחודיות למטרה לאורך הקו, אחראיות על הקצבת המנות והעיצוב של הגלידה, ובהמשך הן גם מוסיפות את החומרים האחרים, כמו למשל ציפוי שוקולד או ציפוי של מיצי פירות, ואף מכניסות מקל. מנות הגלידה המושלמות נעטפות נאטמות ונארזות לפני שמשטחים אותן באופן שיהיו מוכנות למשלוח.
בכל שלב, מערכות ההינע של Control Techniques מספקות את הדיוק והבקרה הדרושים למכונות בריבוי צירים. למשל, מכונת שישה צירים מספקת את הקצאת המינון המדויק של כל גלידה, כשהיא נעזרת בטכניקת חיתוך מסוג “גיליוטינה” [flying shear] ובעזרת תוכנה לייצור בעזרת מחשב [cam] היא מבטיחה שיתקבלו האורך, המהירות, החיתוך והזווית הנכונים. יש לקבל מרווח מתאים, כדי לשמור על משקל מינימלי הנדרש לבקרת הקצאת המנות, ואת זה ניתן לקבל בעזרתו של מהנדס מ– Control Techniques.
כלים נוספים עם בקרת סרוו בריבוי צירים של Control Techniques כוללים מכונות אריזה שעוטפות בפלסטיק, אוטמות ומכניסות את הגלידות אל תוך קופסאות.
Unidrive SP היא מערכת ההינע בזרם חילופין ל”פלטפורמת פתרונות” המתקדמת ביותר בעולם, שאפשר להגדירה בקונפיגורציה לחמשה מצבי פעולה, לקישוריות לרוב הרשתות הרגילות בתעשייה ואשר מקבלת 14 פרוטוקולי משוב הצבה. עם טווח אפשרויות של מודולים מתחברים, אפשר להוסיף לבקר PLC שעל הלוח מעבדי PLC ברמה גבוהה. מודולי יישומים ניתנים לתכנות על ידי לקוחות מוצעים אף הם, עם ספרייה של פתרונות תוכנה.
מערכות ההינע של Control techniques מוגדרות גם עבור יישומים של הקצאת מנות ואריזה בשני מפעלים אחרים של Unilever, שנמצאים ב- Cisterna וב-Cagliari, בנוסף על זה שב– Caivano. מערכות ההינע נמכרות הן באופן ישיר למפעלים וגם באופן עקיף באמצעות שיתופי פעולה. אי לכך, מרכזי מערכות ההינע של Control techniques צברו ניסיון ראוי לציון, בהתאמה לדרישות הייחודיות של תעשיית הגלידה.

תגובות סגורות