חדשות היום

תערוכת אלקטרוניקה 2010 מאשרת מגמה כלפי מעלה בתעשיית האלקטרוניקה

אלקטרוניקה מינכן 2010מאת: אמיר בר שלום, אורנה גדאל,חיים קורן, חלי פומרנץ גרבר. מספר המבקרים בתערוכת אלקטרוניקה [electronica 2010] שנערכה במינכן, נשאר גם הוא ברמת עלייה קבועה בשנת 2010, עם יותר מ–70,000 מבקרים. 2,595 מציגי התערוכה הבינלאומית הציגו את המוצרים, הפתרונות והשירותים שלהם בתערוכה שהתקיימה בתאריכים שבין 9 ל–12 בנובמבר 2010. הן המציגים וגם המבקרים היו מרוצים באופן יוצא דופן מהתוצאות של האירוע הזה. 59% מבין המציגים ו– 47% מבין המבקרים הגיעו למינכן מארצות אחרות לתערוכת אלקטרוניקה 2010, ובכך נתנו אישור פעם נוספת לאופי הבינלאומי המוביל של היריד המסחרי הזה. תוכנית הוועידה החלה יום אחד קודם, ב–8 בנובמבר, בהתכנסות הוועידה בנושאי רכב electronica automotive. המשתתפים העניקו ציונים גבוהים מאוד לאירוע.
משתתפים בתערוכה מ–45 ארצות הגיעו לתערוכת אלקטרוניקה ה–24 במינכן, והדגישו בבירור שוב את מעמדה כנקודת מפגש בינלאומית לכל באי תעשיית האלקטרוניקה. האווירה בתערוכה אופיינה במגמת העלייה העצומה שהורגשה בתעשייה בחודשים הספורים האחרונים. המציגים בתערוכה הסכימו ביניהם שהחברות יכולות לצפות לגידול יציב בעתיד ושהם צופים התפתחות של טכנולוגיות חדשניות עתידיות.

עתיד הניידות ברכב כפי שהוצג בוועידת Electronica Automotive
הוועידה electronica automotive הפכה גם היא השנה להצלחה כבירה. 323 נציגים שהגיעו מ–23 ארצות פקדו את הוועידה הזו בימים 8 ו–9 בנובמבר. 1,281 מציגים הציגו את המוצרים והשירותים שלהם באולמות כלי הרכב בתערוכה – 559 מהם עם מוצרים ושירותים ששייכים לניידות ברכב חשמלי [electromobilty]. הנושאים החשובים ביותר היו לכן אלקטרוניקה וניידות חשמלית בכלי רכב. בנוסף לתערוכה ולוועידה, נוסף לתוכנית פורום כלי הרכב.
כמו בכל האזורים של אולמות התערוכה, הנושאים של בטיחות כלי רכב, נצילות אנרגיה ועמידות שלטו אף הם בתוכנית של הוועידה electronica automotive. אולם התערוכה אופיין במספר רב של רכיבים ומערכות שנועדו לכלי רכב חשמליים – החל ברכיבים עבור אלקטרוניקה להספק גבוה ולתחנות טעינה ועד קטנועים חשמליים ומכוניות חשמליות. ואולם, הניידות בכלי רכב חשמלי לא הייתה נקודת המוקד היחידה. תשומת לב הוענקה גם לרכיבים ולמערכות  של חיסכון באנרגיה בהקשר לפנסי כלי רכב ובקרת כלי רכב.

אנרגיות פוטו–וולטאיות ואנרגיות מתחדשות הופכות לחשובות יותר
רק באזור הפוטו–וולטאי לבדו, 518 מציגים הציגו מוצרים חשמליים לניהול ולניטור של מערכות פוטו וולטאיות. גם לנושא של אנרגיות מתחדשות היה תפקיד חשוב במהלך התערוכה. מציגי התערוכה הציגו טכנולוגיות אחסון למפעלים המפיקים אנרגיה באמצעות הרוח ואנרגיה סולרית, רכיבים עבור אלקטרוניקה להספק גבוה, ממירים מישר לחילופין (inverter) ופתרונות לקצירת אנרגיה המיועדים לשירותי מבנים וליישומי תעשייתיים. דיונים כה רבים שנערכו בפורום אלקטרוניקה תרמו אף הם לתערוכה במהלך היריד המסחרי וסיפקו מידע בנושא המגמות האחרונות והפיתוחים המתקדמים בשווקים הבינלאומיים.
נצילות אנרגיה הפכה להיות חלק מהתערוכה עצמה. בדוכנים הותקנו נוריות LED זו הפעם הראשונה. היתרונות בהשוואה לתאורה הקונבנציונלית היו טמונים בכך שיצירת החום הוקטנה למינימום וצריכת האנרגיה הייתה אף היא נמוכה באופן ממשי.

איכות חיים טובה יותר באמצעות היתרונות שקיימים בטכנולוגיה הרפואית
בתערוכה נצפו יישומי אלקטרוניקה רבים המשמשים בטכנולוגיה רפואית, עם 1,156 משתתפים בתערוכה שהציגו חידושים רבים. למשל, הם הראו רכיבים אלקטרוניים עבור הדור האחרון של אברים תותבים (פרוטזות) חכמים, התקנים רפואיים ניידים, כגון מודדי סוכר בדם ומודדי דופק, חיישנים מושתלים למדידת לחץ דם ומערכות מעקב וניטור מרחוק עבור קוצבי לב, אשר לכן הציגו את התרומה שתורמת האלקטרוניקה הרפואית של היום לאיכות החיים של אנשים רבים כל כך, ויכולה להמשיך לעשות זאת גם בעתיד.

תוכנית התמיכה של Electronica 2010
בנוסף לוועידה electronica automotive, התכונות העיקריות של תוכנית האירועים כללה את הקונגרס האלחוטי [Wireless Congress 2010] ואת CARTS Europe 2010 שנוספו להם הפורומים של היריד המסחרי. 237 דיונים שנערכו במהלך התוכנית התומכת של electronica 2010.

שביעות רצון קיצונית
של המבקרים
המבקרים הביעו שביעות רצון רבה מאוד מתערוכת electronica 2010, והעניקו ציונים גבוהים במיוחד לשלמות ולמגוון של המוצרים והשירותים, למגוון הבינלאומי של המציגים לאופי היריד המסחרי המעולה של אלקטרוניקה ולתפקיד המוביל שיש לה. אלקטרוניקה 2008 דורגה באופן חיובי מאוד בנוגע להיבטים אלו, אך המבקרים (אשר הגיעו מ–115 מדינות) לא הפסיקו להלל ולשבח ונתנו לאירוע של השנה (2010) ציונים גבוהים עוד יותר.
97% מהם דרגו את תערוכת אלקטרוניקה 2010 כמצויינת עד טובה. 79% מהם מתכננים להגיע בוודאות או בסבירות רבה פעם נוספת לתערוכה בשנת 2012 ו–93% מאמינים שלאלקטרוניקה יש יתרונות רבים מאוד בהשוואה לירידים מסחריים אחרים.

השולחן העגול של Electronica 2010: תעשיית המוליכים למחצה שרדה את המשבר תוך שיפור כללי במצבה
השולחן העגול של התערוכה נערך ביום הראשון שלה כחלק מפורום ה-Electronica, בהשתתפות למעלה מ-350 נציגי חברות, מציגים ומבקרים. המנכ”לים של ארבעה יצרני מוליכים למחצה מובילים , Freescale ,Infineon) STMMicroelectronics ו- NXP) דנו בערכים האמפיריים ותחזיות הצמיחה של התעשייה תחת הכותרת  “אילו שעורים למדנו מהמשבר?”
משתתפי הדיון הסכימו על הרקע של המשבר הנוכחי בהשוואה לזה שבתחילת המילניום. ב-2000 ו-2001 מספר גדול של יצרנים פיתחו מוצרים אשר לא תאמו את צורכי הלקוחות ולכן נחשפו להיעדר ביקושים. הביקוש הנוכחי  נרשם רק ב-2008 ו-2009. הבנקים לא סיפקו אז הלוואות והתעשייה סבלה משינויי מטבע קיצוניים. הן לקוחות סופיות והן תעשיינים חדלו מביצוע הזמנות והשקעות במשך תקופה זו. אכן, מפעלים גדולים הגיבו בגמישות וזהירות רבה  להפסדי מכירות של עד 50 אחוזים.
אולם, המצב בא על תיקונו רק כעת באמצעות השקעות ורכישות רבות אשר גרמו לצמיחה גוברת במהלך החודשים האחרונים, כאשר נפחי העסקים גדלו כמעט באותו הקצב בו הם נפלו קודם לכן.
לסיכום, המשתתפים הסכימו כי ברבע האחרון של השנה יש לצפות לירידה קצרת-מועד בקצב הצמיחה, תודות למילוי המסיבי של פערי ההספקה בתקופה הקודמת.  במהלך השנתיים הבאות, תחומי ההתפתחות העיקריים יהיו בריאות/רפואה, אבטחה/הגנה על נתונים ויעילות האנרגיה. אולם בשל היות תעשיית המוליכים למחצה תעשיית-מפתח בפיתוח טכנולוגיות אשר יקבעו את חיינו העתידיים, היא אמורה לספק פתרונות לדרישות רבות בעתיד. בשל כך, היא גם תחוש שינויים חזקים יותר מאשר תעשיות אחרות  ותיאלץ להכיר את ההזדמנויות שלה בעתות משבר. או, כפי שנאמר בדיון, “לעולם אל תחמיצו משבר בריא!”

קידום אנשי מקצוע עתידיים ומגמות בתעשיית האלקטרוניקה
היום האחרון של התערוכה הוקדש לקידום אנשי מקצוע: 26 מציגים סיפקו ל-260 סטודנטים בעלי-עניין היבטים לתוך השדה המקצועי של האלקטרוניקה ותיארו סיכויי התקדמות במגוון רחב של מקצועות הנדסיים. דיון מקיף בנושא נערך במסגרת התערוכה ובו נדונו ההזדמנויות והסיכונים של עולם האלקטרוניקה העכשווי. כן נדונו שינויים אפשריים בשדה התעסוקה ודגמי תעסוקה אפשריים במהלך השנים הבאות.
מספר רב של מדעני העתיד חזו שינוי יסודי של שוקי העבודה עד שנת 2020, כאשר מספר העובדים העצמאים ואנשי הפרויקטים יגדל, בעוד מספר המעסיקים הקבועים יופחת. כיצד תימשך התפתחות זו וכיצד על העובדים לנהוג בהצלחה בסביבה זו? איזו מסגרת על התעשייה עצמה ליצור עבור עובדיה? אלה היו שאלות אשר נדונו במסגרת התערוכה, ולא כולן באו אל פתרונן.
ראיינו בתערוכה את  DR. MARTIN LECHNER  מנהל תערוכות האלקטרוניקה והטכנולוגייה בירידי מינכן. ד”ר לכנר עובד כבר 12 שנים בירידי מינכן אולם לתפקידו החדש נכנס רק חודשיים לפני תחילת התערוכה.
ירידי מינכן מחולקים ל 4 מחלקות – לכנר מנהל את מחלקת הניו טכנולוגיס ביזנס סה”כ של 21 תערוכות. למחלקה שלו נוספו 2 תערוכות חדשות שהוא הביא איתו: תערוכת רובוטיקה ותערוכת תחזוקה.
לדבריו לוקח חצי שנה לארגן תערוכה בסדר גודל של אלקטרוניקה.
עיקר המאמץ הוא לחפש ולהביא ערך מוסף לכל תערוכה ולכן גם השנה נערכים הרבה שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים להגברת האפקטיביות של התערוכה למציגים ולמבקרים.
בתערוכה ומסביבה עובדים על פיתוח המוצרים לדורות הבאים, 5-10 שנים קדימה.
הרבה פיתוחים בתחום של חסכון באנרגיה בשימוש באפליקציות חדשות, יותר מהירות והקטנת הגודל הפיסי.
המוטיב המוביל השנה בתערוכה זה כל נושא האוטומוטיב שמוביל לפיתוחים ואפליקציות חדשות. אנחנו מקיימים ועידה מיוחדת לנושא וכן ימי עיון הכל צמוד לתערוכה.
לדבריו 50% מהמציגים מעורבי בתחום אוטומוטיב.
נושא האנרגיה הירוקה, חיסכון בפליטת חום, אנרגיה סולרית, חומרים ידידותיים לסביבה כל אלה הם גם נושא מוביל בתערוכה.
תחום נוסף המתפתח יפה בנוסף לאלקטרוניקה המסורתית הוא תחום המדיקל הן בפיתוח מוצרים רפואיים ומכשירים חדשים והן בחיבור שבן אלקטרוניקה וטיפול בנכים על ידי פיתוח מערכות ורכיבים שיבצעו פעולות אנוש.

תנועת הישראלים בתערוכה מאד בלטה, מאות סוכנים ומפיצים הגיעו לתערוכה ונראו מתרוצצים מפגישה לפגישה עם החברות אותם הם מייצגים וכן פגישות מתואמות עם אנשי רכש והנדסה מעשרות חברות האלקטרוניקה בארץ כמובן שבמקביל הסוכנים והמפיצים עוסקים ב”מלאכת הקודש” של שמירה על הנציגויות שלהם וחיפוש סוכניות חדשות.
בתערוכה הציגו לא מעט חברות ישראליות, חלק הציגו בביתנים עצמאיים וחלק נכבד הציגו גם תחת השם של הסוכן הגרמני או חברת הפצה אחרת.
צוות ניו טק המורחב שליווה את שלושת הימים הראשונים של התערוכה היה שותף לתחושה הטובה של המציגים בביתנים עמוסי אוכל ושתייה. נפגשנו עם עשרות מציגים מחברות מכל העולם, ביקרנו בהמון מסיבות עיתונאים של החברות הגדולות, השתתפנו ב 2 מסיבות גדולות עד לשעות הקטנות של הלילה, בהן השתתפו עשרות ישראלים (הראשונה של חברת DIP-PRECI  המיוצגת בארץ על ידי א.מ רכיבים והמסיבה השנייה של חברת AVNET), הששתפנו בהרבה HAPPY HOUR שחברות
נכבדות ערכו לסיום כל יום בתוך הביתן שלהן, אירוע הכולל הרבה בירה ואוכל

והמון ריכולים ופגישות עם המפיצים מכל רחבי תבל וכל זה כמנה ראשונה לקראת ארוחת ערב או מסיבה מחוץ לתחומי התערוכה.

תגובות סגורות