תופסים אותך חזק

Harwinמאת: אורנה  גדאל. אחת הבעיות הנפוצות בתחום האלקטרוניקה היא חיבור בין חלקי המערכת השונים, קצוות חוטים, מיקומי חיבורים על הלוח, סוגי מגעים ומספרם,זווית החיבור, מחברים קשיחים, גמישים, עגולים, מרובעים….כל יישום דורש מחבר מסוג אחר וכל מוצר דורש תקינה שונה.
במוצרים צבאיים הדרישות מחמירות ביותר ונדרשת הגנה מרבית, חוזק ועמידות בתנאי שטח קשים, בטמפרטורות משתנות ולאורך זמן.
חברת Harwin מאנגליה שמה לעצמה כיעד מציאת פתרונות לחיבוריות תוך שמירה על אמינות מרבית, עמידה בסטנדרטים תעשייתיים גבוהים ויישומים צבאיים ורפואיים מיוחדים לחיבורים על גבי המעגל המודפס.
לחברה מגוון רחב של מוצרים ויכולות בינלאומיות מוכחות במענה על צרכי הלקוחות בכל דרישה. רשת המפיצים משולבת עם מפעלי החברה הפרושים ברחבי אירופה ארה”ב ואסיה המספקים יכולת הנדסית למתן פתרונות ומענה טכנולוגי חדיש בכל מקום בעולם. עם 50 שנות היסטוריה של הצלחה בייצור רכיבי אלקטרוניקה, להרווין יש מגוון מוצרים רחב של יותר מ 20 אלף סוגי מחברים שונים ומוצרי חיבור למעגלי PCB.
התעשיות הצבאיות והחלל צורכות מגוון רחב של מחברים ורכיבים ומעמידות דרישות תקן נוקשות וחמורות כגון יכולת מעקב TRACEABILITY אחר ייצור המוצר הגשת תכניות מקדמיות ועמידה בסטנדרטים גבוהים.
עם בסיס טכנולוגי חזק יכולה החברה להיענות לכל הדרישות והיישומים המתוחכמים ביותר בהם אמינות היא ערך עליון, לא רק ביכולת לייצר מגוון רחב של מחברים אלא גם ביכולת להציע מחבר ליישום ספציפי על פי  צרכי הלקוח.
מוצרים מיוחדים אלה משמשים בתעשיית כלי טייס ופרוייקטים צבאיים נוספים ומתאימים גם ליישומים תעשייתיים.

בראיון למגזין ניו-טק בתערוכת “אלקטרוניקה” במינכן הכריז בן גרין מנהל השיווק של החברה על תוספת למגוון הרחב של משפחת DATAMATE Mix-Tek.
“עד עתה סיפקה משפחה זו מחברי סיגנלים, POWER וקואקס מעתה התרחב קו המוצרים עם משפחת EBO-TEK מחברי סיבים אופטיים בטכנולוגיית הקרן הרחבה. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת למחברים עמידה בתנאי סביבה קשים במיוחד, מפחית את הרגישות לאבק ולכלוך, עמיד בפני הלמים (SHOCK ) וטמפרטורות משתנות, כמו גם בחסינות להפרעות חיצוניות ומניעת הקרנת הפרעות לסביבה ובעיקר גודל מיניאטורי קל לשימוש. “
בהתייחסו לתעשייה הישראלית הוסיף ואמר בן גרין כי יש בישראל חברות גדולות עם חשיבות אסטרטגית המפתחות ציוד צבאי, רפואי ואזרחי מהמתקדמים בעולם כמו כן ציין לשבח את שיתוף הפעולה הפורה עם נציגיו בישראל צוות STG .
לשאלתנו כיצד מהווה השימוש במוצרי החברה חסכון עבור הלקוח, מנה מר גרין את משפחות המוצרים של החברה כשכל מוצר מהווה פתרון חסכוני ויעיל החוסך מקום על הלוח, השמה אוטומטית קלה וזולה, המתבטאים בהוזלת המוצר המוגמר של הלקוח.
משפחת DATAMATE מורכבת מתתי משפחות הכוללות מחברים לכל יישום בהתאמת מספר הפינים, זווית ההשמה או החיבור למעגל ועד סוגי הגנות EMI/RFI. המחברים של החברה המיוצרים בטכנולוגיה מיוחדת של סגסוגת אלומיניום מצופה ניקל המספקים הגנה אופטימלית למעגלים. ה-Datamate מאושר לעמוד בדרישות התובעניות של ה-BS 9525-F0033; תאימות זו התאפשרה בזכות טכנולוגיית ה-4 finger Beryllium Copper Contact בעלת האמינות הגבוהה של Harwin.
המגע מכיל תפס בריליום-נחושת המבטיח שלמות החיבור בתנאים הגרועים/קשים ביותר. מחברי ה-Datamate הם אידיאליים עבור יישומים בהם האמינות היא החשובה ביותר, היישום עובר עומסי הלם ורעידות גבוהים ופועל בתנאי סביבה קשים.
משפחת המחברים בתקנים תעשייתיים מ- 0.5 מ”מ ועד 2.54 מ”מ בגדלים ובזוויות שונות כולל  POWER CONECTOR
מחברים מהכבלים אל הלוח, בין לוח ללוח, מחברי FPC, מחברים קואקסיאליים ומחברים עגולים כל המחברים עונים על  תקני MIL-DTL-5010 ועומדים בדרישות ה- RoHS.
משפחת Specialist Connectors כוללת מחברים קפיציים, מחברים תעשייתיים וצבאיים עגולים בתקן Mil-C-5015  , מחברי I/O, מחברים מיוחדים לכרטיסי זיכרון, מחברים לסלולרי וכן מחברי RF מתוחכמים.
משפחת EZ- Boardware כשמה כן היא, מולבשת בקלות על המעגל.
מעגלים אלקטרונים רגישים זקוקים להגנה מרבית בפני הפרעות אלקטרומגנטיות חיצוניות (EMI) וגלי רדיו (RFI) הגנה זו מושגת ע”י כיסוי מתכת ‘קופסית הגנה’ ישירות על הלוח כמעטה על המעגל הרגיש. הגנות אלה בד”כ מחוברות ללוח בהלחמות Through Hole ידניות לאחר גמר ההשמה של הרכיבים הרגישים. שלב זה צורך זמן ומשאבים המייקרים ומאריכים את תהליך הייצור כמו גם מונעים גישה למעגלים הרגישים לאחר מכן לצורך בדיקה תיקון או החלפה. פעולה המצריכה חימום ופרוק ‘קופסית ההגנה’ מה שעלול לפגוע או להשחית את הרכיבים הרגישים.
חברת HARWIN פיתחה פתרון של קליפסים העומדים בכל התקנים המחמירים, במארז Tape & Reel  המאפשרים השמה אוטומטית בציוד SMT סטנדרטי . מכסה METAL SHIELD מוצמד לקליפסים בגמר ההשמה וניתן להסרה קלה ומהירה ללא פגיעה ברכיבים ומאפשר כוונון ועבודה חוזרת על המעגל הרגיש בקלות ונוחות ובמינימום סיכון לפגיעה ברכיבים אחרים. כתוצאה מזה ההשמה והתיקונים מהירים קלים וזולים יותר.
מגוון המוצרים  EZ-BoardWare של Harwin מתוכננים כולם כדי להקל על תהליכי הייצור ובמקרים מסוימים לבטל כלל תהליכים מיותרים. בזכות תכנוני ההרכבה על משטח, שניתנים להזמין על סרט או סליל עבור הרכבה אוטומטית במלואה, מוצרים אלה יעלו את גמישות התכנון ויפחיתו עלויות..
משפחת Terminals & Hardware סוגים שונים של טרמינלים לכל דרישה סוקטות המוטבעות בתוך המעגל או מחוברות מעל למעגל, מבדדי מרווחים ומפרידים שונים לכל גובה וזווית על הלוח.
בנוסף למגוון משפחות המוצרים מקפידה החברה על גימורים וציפויים של המוצרים,
חברת Harwin מתכננת ובונה קווי ציפויים מיוחדים על מנת להדביק את השינויים בטכנולוגיית הציפוי ובדרישות הסביבה המשתנות. מפעל ציפוי בעל יעילות גבוהה הוא חלק אינטגראלי מיחידת הייצור של החברה. כדי לעמוד בפני הייצור הגובר, נעשתה במרוצת השנים האחרונות השקעה משמעותית  בתהליך הציפוי.
פיתוחים בתוך מתקן הציפוי אפשרו אימוץ של מספר טכניקות חדשניות במגמה לשפר את תהליך הציפוי הסלקטיבי, ולאפשר השגת דיוק של 0.2 מ”מ או יותר במיקום הציפוי. ניתן עתה לבצע בקרה כימית בעזרת שימוש בפלואורסנציה של קרני רנטגן עבור ניתוח פתרונות המקנה דיוק גבוה יותר ותוצאות מהירות יותר. שיטות אבטחת איכות אחרות בשימוש כוללות הקרנה, AGING מלאכותי ובקרת יכולת ההלחמה. שיטות אלה, ביחד עם אמצעי מחלקת המיקרו, מבטיחות תנאי ציפוי אופטימליים העומדים  במפרטי הציפוי החשמלי של הלקוחות.

חברת הרווין משכללת את אמצעי הייצור של מוצריה ע”י מיכון המפותח בלעדית ע”י החברה כגון מכונת AGING מלאכותי מכונת בליעת ספקטרומים אטומיים ומכונות להרכבה ללא תלות במידת הפשטות או המורכבות של הדרישה, ל-Harwin יכולת מובנית להרכיב ולזווד את הדרישות שלך. מכונות ההרכבה והבקרה הויזואלית בתהליך מתוצרת Harwin מבטיחות מועדי הספקה קצרים ורמות איכות מהגבוהות ביותר.
על-ידי שימוש במכונות ההרכבה והזיווד המתוכננות אצלנו, הדרישות שלך לסימון, בדיקות או זיווד מיוחדים ניתנות לשילוב קל בתוך תהליך ייצור הרכיבים.
* STG הנה המפיצה והנציגה הבלעדית של חברת HARWIN בישראל

תגובות סגורות