חדשות היום

13/02/11 הסכם לשיתוף פעולה תעשייתי שלישי נחתם בין אינטל לרשות לשיתוף פעולה תעשייתי(רשפ”ת) במשרד התמ”ת

היקף רכש הגומלין הצפוי של אינטל בישראל ב-5 השנים הקרובות הינו 300 מיליון דולר

264 מיליון דולר – היקף רכש הגומלין של אינטל בשנת 2010 מתחילת התוכנית בשנת 2006 עומד על כ-3.9 מיליארד דולר

אינטל ממשיכה להשקיע בישראל. בטקס שהתקיים במפעל של אינטל בקרית גת, נחתם היום הסכם לפיתוח ספקים, בהיקף של 300 מיליון דולר, בין הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי וחברת אינטל. זהו הסכם שלישי במספר, הנובע ממענק שניתן לאינטל ע”י ממשלת ישראל. המענק הנוכחי בסך 200 מיליון דולר, ניתן לאינטל לצורך הרחבת מפעל פאב-28 בקריית גת והתאמתו לייצור בטכנולוגיות של 22 ננומטר, מהמתקדמות בעולם.

בשנת 2010 ביצעה אינטל רכש גומלין של ציוד, שירותים ותחליפי ייבוא בארץ בסכום של 264 מיליון דולר.  היקף התרומה הכוללת של אינטל לתעשייה מתחילת התוכנית משנת 2006 הינו מעל 3.9 מיליארד דולר, ומעל 5 מיליארד דולר מאז תחילת התוכנית הראשונה בשנת 1996.

הרשפ”ת וחברת אינטל חתמו על הסכם המפרט תוכנית רכש גומלין בישראל בהיקף של 300  מיליון דולר בין השנים 2011-2016. על יישום והפעלת ההסכם מפקחת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ”ת), האחראית מטעם משרד התמ”ת לניהול, עידוד ומינוף רכש הגומלין וההשקעות הזרות בארץ בגין רכש ממשלתי.

מנכ”ל הרשפ”ת, עו”ד בינה בר-און, ציינה כי “אינטל מהווה דוגמא ומופת לשיתוף פעולה תעשייתי מוצלח ומתמשך, המניב פירות ארוכי טווח לכל הצדדים. אינטל היא אחת החברות הבולטות במילוי התחייבות רכש גומלין, הרבה מעבר להתחייבותה בתוכנית לפיתוח התעשייה עליה התחייבה”. עו”ד בר-און מוסיפה עוד, כי “הנכונות המתמדת של אינטל להשקעות נוספות היא הוכחה ניצחת להצלחת מודל ההשקעות ורכישות הגומלין שלה בארץ, המהווה דוגמא ומופת לחברות וארגונים כלכליים נוספים, ללכת בדרכה”.

מנכ”ל אינטל ישראל, מקסין פקסברג אמרה כי ” ההסכם שנחתם היום בין הרשפ”ת לאינטל הוא ביטוי נוסף לתרומה של אינטל ברכש ציוד, טכנולוגיות חדשות ומוצרים מתוצרת ישראל שפותחו בסיוע אינטל”.

מאז השקתן של התוכניות הקודמות בשנים 1996 ו- 2006 ועד היום, הכשירה  אינטל  למעלה מ- 500 ספקים ישראלים המפתחים ומספקים טכנולוגיות חדשות ומוצרים שפותחו בסיוע אינטל. חלקם הוכשרו כספקי אינטל העולמית וחלקם מספקי מכונות חדשניות וטכנולוגיות גם ליצרני שבבים אחרים.

אינטל מסייעת לחברות מקומיות בייעוץ ובפיתוח מוצריהן השונים, תומכת בתהליכי אישור המוצרים כמתאימים לחברת אינטל ובתהליכי רכישה של חלק מהמוצרים.  החברות נהנות מהכוונה טכנולוגית צמודה ומחוזי שיתופי פעולה.

תגובות סגורות