03/03/11 מטוס ה-V-22 מתוצרת בואינג ו-בל חוגג חציית רף 100,000 שעות טיסה

ה-V-22 הוא המסוק הבטוח ביותר של כוחות המארינס האמריקניים בעשור האחרון

יצרנית המטוסים המובילה בואינג חוגגת ביחד עם חברת בל ומפקדת הצי האמריקני את חציית רף מאה אלף (100,000) שעות טיסה של מטוס ה-V-22. ציון דרך משמעותי זה הושג במהלך משימת קרב של כוחות המארינס האמריקניים באפגניסטן.

ג’ןן ריידר, מנהל תוכנית ה-V-22 של הצוות המשותף לבואינג ולבל, אמר: “צוותי בואינג ובל מברכים את כוחות המארינס ופיקוד הכוחות המיוחדים של חיל האויר האמריקני על ההישג המשמעותי של 100,000 שעות טיסה. ביצועי המטוס במשימות קרביות והומניטריות הם ללא תחרות. אנו גאים ביכולתנו לספק ללקוחותינו יכולות מהפכניות אלה”.

מטוסי ה-V-22 של כוחות המארינס האמריקניים צברו את שעות הטיסה במהלך משימות קרב, משימות הומניטריות, אימונים וטיסות מבחן בים וביבשה. אבן דרך זו מציינת הישג משמעותי נוסף למטוס שכבר ביצע בהצלחה 14 פריסות קרביות והומניטריות מאז כניסתו לשרות מבצעי בשנת 2007.

“ל-V-22 יכולת מוכחת של תמיכה בפעילות קרבית בכל רחבי העולם”, אמר קולונל גרג מסיילו, ראש תוכנית ה-V-22 במפקדת הצי האמריקני. “ה-V-22 מעניק לכוחות הלוחמים טווח חסר תקדים, מהירות ויכולת שרידות והוא ימשיך להצטיין בקרב תוך הפגנת מוכנות, יעילות ושרידות”.

על פי נתוני המרכז לבטיחות של חיל הים האמריקני, ה- V-22 רשם בעשור האחרון את השיעור הנמוך ביותר של תקלות מבין המסוקים שבידי כוחות המארינס. יכולות השרידות המתקדמות והגבוהות של המטוס הופכות אותו למסוק הבטוח ביותר. מנתוני עלות שעת טיסה בשנת 2010 עולה כי ל-V-22 העלות הנמוכה ביותר של מייל למושב מכל מסוקי התובלה של חיל הים האמריקני.

מיטש סניידר, סגן מנהל תוכנית ה-V-22 בבואינג-בל, אמר כי צבירת 100,000 שעות טיסה היא העדות למצויינות בבטיחות, בשרידות ביעילות המבצעית של צי מטוסי ה-V-22

ה-V-22 הוא מטוס קרב רב משימתי המשתמש בטכנולוגיות רוטור על מנת לשלב יכולות המראה, נחיתה וריחוף אנכיים של מסוק עם המהירות, הטווח וגובה הטיסה של מטוס בעל כנפיים נייחות. 

המטוס מיוצר במשותף על ידי החברות בואינג ובל מסוקים ובמסגרת התוכנית המשותפת ייוצרו 360 מטוסים עבור כוחות המארינס, 50 עבור מפקדת הכוחות המיוחדים של חיל האויר ו-48 עבור חיל הים האמריקני.

כיום מצויים בשירות יותר מ-130 מטוסי V-22. מטוסי ה-V-22 של כוחות המארינס האמריקניים פרוסים באפגניסטן ותומכים במשימות הקרב ומטוסי מפקדת הכוחות המיוחדים של חיל האויר האמריקני תומכים במשימות קרביות ברחבי העולם.

תגובות סגורות