Congatec משבצת את AMD בכרטיסי Embedded

מאת: אורנה גדאל
יצרנית מודולי המחשב הגרמנית הצעירה כובשת את השוק בסערה, ולמרות שהוקמה ב-2004 היא פעילה בכל העולם, כולל בישראל. בחודש שעבר הכריזה Congatec על ברית אסטרטגית עם חברת AMD.
חברת congatec הכריזה על שילוב מעבדי Fusion החדשים של חברת AMD בכרטיסי ה-ETX , Com Express וה-XTX מודולים למחשבים משובצים מתוצרתה, בנוסף לקו המוצרים המסורתי המבוסס על מעבדי אינטל. היצרנית הגרמנית הצעירה הודיעה שהחלטתה של אינטל להפסיק את ייצור ערכת השבבים 855 יצרה פער בשוק המערכות המשובצות. לכן החליטה לאמץ את הטכנולוגיה המתחרה של AMD, אשר בנוסף למילוי הפער, היא מספקת יכולות גרפיות משופרות ומעניקה ללקוחות יכולת שדרוג שהערכה המקורית של אינטל לא העניקה.
כוח G
החברה הודיעה על תחילת השיווק של הכרטיסים החדשים, conga-EAF  ,conga-BAF-conga-XAF  .
כרטיסים אלה כבר לא תומכים בערוץ ISA המסורתי, אלא בערוץ PCI Express. בנוסף הם מספקים יותר ממשקי USB ו-S-ATA.  שלושת המודולים פועלים באמצעות מעבדי G-series של AMD ממשפחת X86, כוללים זיכרון DDR3 בנפח של 4GB וכוללים מעבדים שונים מהסדרה, בעלי ליבה אחת ובעלי שתי ליבות. החברה הדגישה שבזכות צריכת ההספק הנמוכה של המעבדים, ניתן להפעיל את המודולים החדשים ביישומים מופעלי סוללה וללא שימוש במערכות אוורור בזבזניות באנרגיה.
חברת Congatec הוקמה בגרמניה בשנת 2004 ומאז ביססה את מעמדה כיצרנית מובילה של מודולים למערכות משובצות מחשב. היא מתמחה בפיתוח וייצור כרטיסים למערכות משובצות מסוג ETX, XTX, Com Express ו-Qseven. לצוות העובדים בחברה מעל 200 שנות ניסיון בתחום ההולך ומתפתח במהירות של תעשיית המערכות המשובצות מחשב.
הנהלת החברה ממוקמת בעיר  Deggendorf בגרמניה. כיום היא פועלת גם מחוץ לגרמניה באמצעות חברות בנות בטייוואן, בארה”ב ובצ’כיה ובאמצעות משרדים במדינות נוספות. מנכ”ל החברה בישראל הוא משה רמון המשמש גם כמנהל אזורי (ישראל, טורקיה, יון, דרום אפריקה) והמפיצים הם Future electronics ישראל וחברת EPS.
החברה מתמקדת בתכנון, פיתוח, ייצור ושיווק של מודולים תעשייתיים סטנדרטיים. מודולי  congatec זמינים עבור כל מגזרי התעשייה, ומשמשים במערכות בקרה תעשייתית, מכשור רפואי, אלקטרוניקה ממונעת (Automotive) ועוד. יישומים אופייניים כוללים בקרת מכונות וציוד, ניהול מכונות אוטומטיות ומסופי שירות.
בסיס הידע של החברה מתמקד בתמיכה מלאה בלקוחות לכל אורך חיי המוצר החל משלבי הפיתוח הראשוניים של המוצר. החברה פועלת על-פי תקנים בינלאומיים וקיבלה הסמכות בתקני ISO9001.

קיצור זמן היציאה לשוק
לדברי כריסטיאן , שביקר לאחרונה בישראל במסגרת מסע היכרות עם הלקוחות, “החברה שואפת להגדיר מחדש את הבסיס הכלכלי של רכש המוצרים בתעשיית ההייטק. למרות שאנו מציעים פונקציונליות מלאה בכל המוצרים, יש ללקוח אפשרות לרכוש ולנצל רק את הפונקציות הדרושות עבור היישום שלו. בכך הוא מקטין את ההוצאות ומקצר את זמן היציאה לשוק (Time to Market) של מוצרים חדשים”.
לדבריו, החברה מקפידה על עמידה בדרישות רגולציה ומתאימה את כל המערכות לדרישות שיכתיבו את אופי שוק האלקטרוניקה בשנים הבאות. “כבר היום כל המוצרים שלנו הם נטולי עופרת ועונים לדרישות תקנות RoHS. בכך אנחנו מבטיחים שגם הלקוחות שלנו יהיו מוכנים לעמוד בתקנים הרגולטוריים העתידיים”.
לדבריו, השילוב של טכנולוגיית Fusion של AMD במודולים של congatec, מרחיב את יכולות תקן COM Express בזכות השימוש בארכיטקטורת מעבדים חדשה לגמרי המשלבת מעבדים וליבות גרפיקה בחבילה קומפקטית אחת. “המערכת הזו מאפשרת הרחבת רמת הביצועים לקבלת ביצועי מעבד רב-עוצמה אך בעל צריכת הספק נמוכה. מדובר במערכת חכמה אשר מבצעת הקצאת משימות גמישה בין המעבד החישובי (CPU) לבין המעבד הגרפי (GPU). התוצאה היא כרטיס המאפשר הזרמת מידע ותוכן מולטימדיה ב-HD  ומשחקי G3 בדרך קלה ופשוטה”.

מימין לשמאל: משה רמון מנהל אזורי ישראל, טורקיה, יון, דרום אפריקה, עם כריסטיאן אדאר מנהל שיווק EMEA

מימין לשמאל: אורליוס ואסילוס מנהל מכירות חטיבת המערכות המשובצות של AMD לאזור EMEA ואבנר ארויו מנכ”ל אמטרוניקס המייצגת את AMD בישראל

אתגרים נוספים
כך למשל, רוב היישומים בשוק דורשים להציג גרפיקה על-גבי פאנל שטוח. אולם יצרני הפאנלים השטוחים לא מייצרים לפי מפרטים אחידים ולכן יש צורך בעיבוד מיוחד של המידע כדי להתאימו לכל פאנל. הכרטיסים החדשים כוללים טכנולוגיית זיהוי ממשק המבוססת על VESA EDID 1.3, אשר יכולה לזהות ולהגדיר את כל מסכים השטוחים הזמינים כיום בשוק.
כריסטיאן אדאר: “בעת עיצוב המערכת יש להעניק תשומת לב מיוחדת לנושאים נלווים כמו פיזור חום ותאימות אלקטרומגנטית. המוצרים של Congatec עוזרים להתמודד עם בעיות אלה. החברה  מכירה את האתגרים הללו וכבר סיפקה פתרונות רבים בעבר. אנחנו מספקים ללקוחות תמיכה גם בקבלת אישורי ייעודיים, כמו אישורי TUV, UL, CE או בדיקות הסמכה רפואית”.
לדברי מנהל מכירות חטיבת המערכות המשובצות לאזור EMEA של AMD, אורליוס ואסילוס, תחום המערכות המשובצות צומח היום במהירות גדולה מאוד. “שיתוף הפעולה של AMD עם Congatec מאפשר למפתחי המערכות לקצר את זמן הפיתוח ולהגיע לשוק עם מערכת חזקה, מהירה, בעלת רמת ביצועים גבוהה וצריכת הספק נמוכה. שם המשחק הוא צריכת זרם נמוכה, כדי להבטיח שעות פעולה ארוכות ללא התפשרות על רמת ביצועים”.

תגובות סגורות