חדשות היום

טיפול בנתונים מרובים בסביבה קשה

Wendy Jane Bourne, Harwin

היום אין צורך להסתכל רחוק בכדי להבחין בקצב ההתקדמות הטכנולוגית שנהיתה חלק מחיינו, כאשר מתבוננים בציוד אשר נחשב חדשני רק לפני 20 שנה ניתן לחוש בקצב השינויים המוסיף להשתנות במהירות כאשר חלק מחיינו הם אפליקציות כמו אינטרנט,  אפליקציות סלולריות ואו שינויים התנהגותיים דוגמת עבודה מהבית/מרחוק כאשר כמות הנתונים המועברת גדלה אקספוננציאלית ולא רק בשוקי צריכה או מחשוב מסורתיים.
מגזרים אחרים כמו התעופה, הביטחון, חיפושי הגז והנפט, הציוד הרפואי והתעשייתי מאתגרים מתכנני מערכות להעביר כמויות גדולות של נתונים במהירות ובצורה אמינה. מערכות קישור מסורתיות שהן קשוחות דיין כדי לעמוד בסביבות קשות כגון שדה הקרב, סביבת החלל או עמוק בתוך קידוח באדמה, אינן מסוגלות להתמודד עם מהירות העברת הנתונים הדרושה על-ידי המערכות החדישות של היום וגם אם לא ניתן לתאר את הסביבה כ”קשה”, גורמים כגון רעידות במכונית מרוץ או ברובוט יגרמו למחברים רגילים הנמצאים במחשבים מהירים להיכשל.
נראה שנפתח פער בין משפחות מחברים קשוחים ואמינים דיים כדי לעמוד בתנאי הפעלה קשים  ומחמירים, ובין אלו המסוגלות לטפל בהעברת נתונים מהירים.
מצב זה עומד להשתנות בעקבות פיתוח של מחברים ממשפחת Datamate המיוצרים על-ידי חברת  Harwin.
Datamate היא משפחת מחברים עם מרווח של 2 מ”מ בין הפינים עבור אפליקציות של כבל-לכבל, כבל-לכרטיס וכרטיס-לכרטיס המיועדים לעמוד בתנאי פעולה קשים כמו הלם, רעידות וטמפרטורה קיצוניים כאשר העלות למגע היא עדיין של התקן תעשייתי, מסחרי.
משפחת מחברי Datamate הוכחה בפרויקטי חלל,  מערכות הגנה, הפקת דלק וגז ובפרויקטים בתחום הרפואה הדורשים מערכות אלקטרוניקה מאוד חסונות בהן הציוד הייעודי לא יכול להיכשל הן בשל העובדה שלא ניתן להחליפו או בשל היות היישום קריטי.
משפחת מחברי Datamate כוללת מספר משפחות שונות הכוללת את ה Datamate Mix-Tek בעלת הטכנולוגיה המעורבת המשלבת מגעים להעברת אותות, הספק (עד 20 אמפר) וקואקס (עד 6 גיגה-הרץ).
מבנה הפינים בעל הפטנט של Datamate כולל תפס עשוי מנחושת-בריליום מצופה זהב בעל ארבע מגעים קפיציים היוצרים מגע בלחץ. התפס מותקן במחצית הנקבה של המחבר האוחז את הפינים העגולים בחוזקה והמבטיח את שלמות החיבור החשמלי בתנאים קשים.
תכנון הפינים המתואר למעלה מבטיח שמחברי Datamate  עונים ל-BS9525-F0033
ו-CECC 75101-008 והם מאושרים לפעולה בין -55 ו-+125oC, עם רגישות לרעידות של 10 הרץ עד 2000 הרץ, 0.75 ממ’,  98mm/s2 למשך שש שעות. עמידה בחבטות היא 390m/s2 (40g), 4000±10 bumps ; העמידה בחבטות היא  981m/s2 למשך 6 מילי-שניות, והעמידה בתאוצה היא  490m/s2. סיווג הסביבה הוא 55/125/56 ימים בלחות יחסית של 95%.
מבחינה מכאנית מחבריDatamate  עמידים ב-5000 הכנסות והוצאות, המגעים עמידים
בזרם של 3 אמפר לצורכי העברת אותות, נתונים אלו מתחרים בהצלחה עם מחברים מסחריים עם 2 ממ’ מרווח בעל שני מגעים אשר יכולים להעביר רק 1 אמפר.
ראוי לציין ש-Harwin הגישה לאחרונה את ה-Datamate לבדיקות במעבדת בדיקה עצמאית Trimerix אשר אישרה שמשפחת המחברים פועלת היטב במהירויות גבוהות כדי להתאימה לתכנוני USB 2.0 רבים. Trimerix בדקה את ביצועי ה-RF והעברת אותות מהירים כנגד תקן EIA-364-108 כדי לקבוע את הפסד והעכבה האופיינית.
ציטוט מדברי Nigel Gaylard מהנדס בדיקות ב-Trimerix “התרשמתי מביצועי המחבר בתדר של מעל 1 גיגה-הרץ, עכבת המחבר הייתה יציבה ב-105, דבר העושה אותו מתאים עבור מספר יישומי איתות דיפרנציאליים, ואם כי חורגים מעט מהמפרט של ה-USB 2.0, הביצועים של המחבר הם ללא ספק מספיקים עבור רוב יישומי ה-”USB.
תוצאות אלה פותחות שווקים עבור ה-Datamate  ובמיוחד עבור שווקים המפתחים מערכות עם USB 2.0, אם קודם לכן מתכננים ביקשו חיבור USB 2.0 אמין, הם היו חייבים לבנות אבזרים או תושבות מיוחדים ואולי גם לבחור מחבר מתאים ; עתה (ברוב המקרים) הם יכולים להשתמש בהתקן ה-Datamate המתאים – אולי אף להעביר אותות הספק, סיבים אופטיים או קואקס דרך אותו התקן – תוך הבטחת העברת נתונים בטוחה בתנאי הפעולה הקיצוניים ביותר.
בפיתוח נפרד Harwin פיתחה כיסוי הגנה (backshells) עבור ה-Datamate כדי לספק סיכוך חשמלי נגד הפרעות RFI ו-EMI.
מחבר Datamate  S-Tek הוא המחבר הזול ביותר, המסוכך והאמין, והשקתו מוכיחה       שניתן להשתמש ב- Datamate, אשר הוכחה היטב בסביבות קשות עבור יישומי I/O כמו גם תכנונים מותקנים במעגל מודפס.
כיסוי ההגנה Datamate S-Tek מיוצר בסגסוגת אלומיניום ומצופה ניקל בכדי לספק ביצועים חשמליים טובים ועמידות בפני חלודה, כאשר משתמשים בשילוב עם מחברי
הJ Tek  Datamate  והאריג המתכתי מובטח סיכוך חשמלי של 360 מעלות מלא.
כיסוי ההגנה מיועד להתחבר למגוון רחב של אריגים מתכתיים  תוך שימוש בכלים תעשייתיים תקניים המאפשרים חיבור האריגים דרך המעטפת האחורית אל מישור ההארקה של המעגל המודפס. את כיסוי ההגנה ניתן להזמין בתצורות של כבל-לכרטיס נקבה וכבל לפנל נקבה במגוון גדלים הכוללים 6, 10, 14, 20 ו-26 מצבים אשר מספקים גמישות בתכנון.
כיסוי ההגנה חזק מבחינה מכאנית וניתן להרכבה בקלות תוך שימוש בכלים תעשייתיים רגילים, הוא מספק רמות ביצועים של 55/125/56 ( -55עד +125oC, מצב יציב של 56 ימים של חום ולחות). מחברי ה-Datamate J-Tek  כוללים גם ברגי חיבור לשם אבטחת תאימות נוספת.
שילוב הסיכוך, בטיחות וביצועים מאפשרים למחברי Datamate S-Tek בשילוב עם כיסוי ההגנה להתאים ליישומי I/O בשוק הצבאי והתעופתי, כמו גם ביישומי מערכות אלקטרוניקה ובקרה תעשייתית .
בעזרת פיתוחים אלה, Harwin יצרה מוצר שהוא לא רק קשיח ואמין, אלא גם מסוגל לענות לצורכי העברת נתונים מהירה.

על Harwin
Harwin היא יצרנית מחברים סטנדרטיים ומיוחדים בעלת מוניטין מצוין של איכות גבוהה ושירות ללקוח יוצא מן הכלל. Harwin  מייצרת רכיבי אלקטרוניקה בהצלחה במשך יותר מ-50 שנה. מכירות ושירות ללקוח של Harwin  מופצים בכל העולם דרך משרדים ומפעלי ייצור באנגליה, ארה”ב, גרמניה, סינגפור וטייוון ורשת הפצה עולמית. המוצרים כוללים: התקנים בעלי אמינות גבוהה, חומרת RFI ו-PCB; ומגוון רחב של מחברים בעלי תקנים תעשייתיים. החברה מפעילה תכנית רציפה של פיתוח מוצרים.
וונדי ג’יין בורן (Wendy Jane Bourne) הינה מהנדסת מוצר (Product Engineer) בהארווין (Harwin).
באדיבות חברת STG , הנציגה הבלעדית
והמפיצה המורשית של HARWIN בארץ.

תגובות סגורות