חדשות היום

הגירוסקופ של VTI מאפשר למדוד את הסיבוב של כדור הארץ

טכנולוגיית ה-MEMS (מערכת מיקרו אלקטרו מכאנית) התלת מימדית הקניינית של VTI Technologies מאפשרת לתכנן ולייצר גירוסקופים מאוד מדויקים. לפי מחקר שנערך במחלקה למערכות מחשב באוניברסיטה הטכנולוגית של טמפרה, פינלנד, גירוסקופי ה-MEMS של VTI כל כך מדויקים שהם יכולים לזהות ולמדוד את קצב הסיבוב של כדור הארץ.

 

יש שיטות שונות למדידת הסיבוב של כדור הארץ, למשל למטרות ניווט. עד ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגיות MEMS, רק גירוסקופים מאוד איכותיים – ומאוד יקרים – כגון גירוסקופי טבעת לייזר היו מספיק מדויקים לשימוש ביישום הזה.

 

“המחקר שנערך באוניברסיטה הטכנולוגית של טמפרה מאוד מעניין משום שהוא מראה שאפשר להשתמש גם בגירוסקופי MEMS ליישום התובעני הזה. הגירוסקופים האלה קטנים יותר, הם צורכים פחות חשמל, והכי חשוב – המחיר שלהם הם הרבה יותר משתלם מאשר, לדוגמה, גירוסקופי טבעת לייזר”, הסביר מר ויל נורמיאינן, מנהל המוצרים של VTI ומומחה לגירוסקופים.

השיטה נבדקה באמצעות החיישן המשולב SCC1300

המחקר כלל שיטה משופרת לחישוב קצב הסיבוב של כדור הארץ באמצעות גירוסקופ. “הממצאים החשובים הראו שעל ידי קיזוז שגיאות הטיה לא סטציונריות באמצעות סדרה של סיבובים ויישום המסנן של קלמן, ועל ידי הפחתת ההשפעה של גורמים חיצוניים כגון טמפרטורה ורגישות g, אפשר לזהות ולמדוד קצבים זוויתיים מאוד קטנים, כמן סיבוב כדור הארץ”, מדווח מר נורמיאינן.

 

אפשר להשיג את רמת הדיוק הזאת באמצעות החיישן המשולב VTI SCC1300. “לב הגירוסקופ הוא רכיב החיישן המבוסס על טכנולוגיית ה-MEMS התלת מימדית של VTI, ויחד עם שבב ייעודי (ASIC) התוצאה היא גירוסקופ מאוד יציב, מדויק ועם רעש נמוך. SCC1300 משלב את הגירוסקופ הזה עם מד תאוצה תלת מימדי מדויק מאוד באותו מארז ומציע אפשרויות מעניינות ביישומים שונים”, הוא אומר.

 

“תוצאות המחקר הזה הן חדשות טובות ליצרנים רבים של התקנים, מכשירים וציוד. ביישומי ניווט במיוחד, הגירוסקופ צריך להיות קטן ובמחיר משתלם – אבל מדויק כמו גירוסקופי טבעת לייזר מסורתיים. יש מספר רב של יישומים חדשים לרמת הדיוק הזאת של הגירוסקופים, כגון ניווט להולכי רגל ומצפנים גירוסקופיים. המחקר הזה מאשר שהגירוסקופ SCC1300 של VTI עונה באופן מושלם על הדרישות של היישומים התובעניים האלה”.

לפרטים נוספים:

Tzippi Aksenfeld

Tel: 972-9-7417277 ext: 248

Mobile: 972-544-741721

www.tritech.co.il

 

תגובות סגורות