25/07/11 Rayspower הסינית, שהכריזה על השקעה של 306 מיליון דולר בתחום התרמו-סולארי, במגעים עם HelioFocus הישראלית

אורן גדות “אנו מקווים להיות בקרוב הראשונים להשיק בסין פרויקט מסחרי בתחום הצלחות התרמו-סולאריות”

הליופוקוס סיימה לאחרונה פיילוט מוצלח שערכה עם חברת חשמל מרכזית בסין

HelioFocus חברת האנרגיה התרמו-סולארית מנס ציונה, שבין בעליה ICG של החברה לישראל ותאגיד Sanuha הסיני, הייתה בין המציגים המובילים בביתן הישראלי בתערוכת הקלינטק החשובה – אינטרסולאר צפון אמריקה – שננעלה לאחרונה בסן-פרנסיסקו.

הליופוקוס, שהייתה מועמדת השנה לפרסי הטכנולוגיה התרמו-סולארית הטובה ביותר במסגרת InterSolar 2011 ובמסגרת CSP Today זכתה להתעניינות רבה, בין היתר מצידו של Wilson Xue,  נשיא ומנכ”ל חברת Rayspower New Energy, שחקן מרכזי בתחום התרמו-סולארי המתפתח בסין. לדברי אורן גדות, מנכ”ל הליופוקוס “הקשרים הנרקמים עם Rayspower הינם בעלי עניין מיוחד לאור העובדה שהחברה הכריזה לאחרונה על החלטתה להשקיע כ-306 מיליון דולר בפיתוח התחום התרמו-סולארי וחתמה על מספר הסכמים משמעותיים בתחום, בין היתר  עם חברת Hebei Electric Power ובנקים ב-Hangzhou ו-Beijing למימון פרויקטים תרמו-סולאריים. בכוונת  Rayspowerלהקים פרויקט מסחרי שיחל לפעול ב-2013 והקשר שיצרה עם הליופוקוס מתמקד בנושא זה”.

 מוסיף גדות “באינטרסולאר חלקנו עם Rayspower וחברות נוספות מושב משותף שעסק גם בקידום טכנולוגיות CSP  – אנרגיה סולארית מרוכזת – בסין. זאת לאחר שבתכנית החומש האחרונה  של ממשלת סין מופיע בפעם הראשונה התחום התרמו-סולארי כיעד אסטרטגי של הממשלה.. כחלק ממדיניות זו פרסמה ממשלת סין מכרז ראשון מסוגו לאנרגיה תרמו-סולארית בהיקף של 60 מגהואט ובתעריף מסובסד של 14.25 סנט לקילווט שעה, שייבנה במונגוליה הפנימית, מה שמצביע על רצונה להחדיר את הטכנולוגיה התרמו-סולארית כספק

אנרגיה משמעותי בסין. בשנה האחרונה אנו עדים לשלושה מיזמי חלוץ של טכנולוגיותCSP  בסין. עד כה התמקדו מיזמים אלו בטכנולוגיות מגדלי שמש ושקתות ואנו מקווים להיות בקרוב הראשונים להשיק בסין פרויקט מסחרי בתחום הצלחות (Dish)”

לדברי גדות בעקבות ביקורו של נשיא Rayspower נקבע ביקור גומלין של הליופוקוס בסין שייצא לפועל באוגוסט הקרוב, וזאת במסגרת פעילות הליופוקוס בבניית תשתיות ייצור במזרח. “הליופוקוס מציעה פתרון תרמו סולארי מנצח, במיוחד בקווי רוחב הגבוהים מקו המשווה, שם ביצועי הטכנולוגיה שלנו בתפוקה שנתית מכפילים ואף יותר כל טכנולוגיה תרמו סולארית אחרת, מה שרלוונטי במיוחד לסין. בנוסף, אנו מציעים ידע וטכנולוגיה ליצירת תשתיות ייצור חדשות – ידע שלא קיים היום בסין ופותח בישראל, בחלקו ע”י מימון סיני”. גדות מוסיף כי “במסגרת שיתופי פעולה אלו נבחנות השקעות פיננסיות נוספות במשק הישראלי ובחברות ישראליות נוספות, שעובדות כיום עם הליופוקוס”.

לדברי גדות החברה בוחנת שיתופי פעולה נוספים עם יצרנים מקומיים בסין, חברות EPC להקמת פרויקטים וחברות חשמל. “סיימנו לאחרונה שנה של בדיקת התכנות עם חברת חשמל מרכזית בסין. התוצאות המרשימות של ביצועי המוצר, כפי שנבחנו בבדיקת ההיתכנות לתגבור תחנת כוח פחמית במחוז Xīnjiāng, סללו את הדרך לשלב הבא בפרויקט של החברה בסין ואנו מרוצים מאוד מכך”.   

תגובות סגורות