Agilent Technologies הכריזה על סיגנל אנלייזר הרגיש ביותר בתעשייה עד 50GHz

מאת: אריק וינשטיין

בסדרת כנסים שערכה Agilent ישראל ללקוחותיה במהלך חודש מאי חשפה החברה את נתח התדר החדש מסדרת PXA  בו שופר רוחב הפס והרגישות עד ל- 50 גיגה הרץ עם רגישות מדידה גבוהה במיוחד (Ktb-172 dbm/Hz) – שלדברי Agilent הטובה ביותר הקיימת.
מוצר נוסף שהוכרז היא תוכנת אפליקציה (N9051A) שמשולבת בנתחים ובסקופים במודלים הגבוהים של ביצועים כמו משפחות PXA/MXA/EXA ומאפשרת ניתוח בצורה אוטומטית של פולסים כולל מדידת ה- Chirp המוסיף יכולות מרשימות למפתחי ובודקי מכ”ם.
אלכס פוגל, סמנכ”ל מכירות ב- Agilent ישראל: “יכולת ניתוח סיגנלים היא חיונית באינטגרציה ובדיקות מערכות בתחום המכ”מ ולוחמה אלקטרונית. בעזרת תוכנת אפליקציה ייעודית זו אנו משדרגים את יכולות משפחות נתחי הסיגנלים EXA ,MXA  וה- PXA  מבחינת מדידת רעש פאזה ורמת רעש ממוצע (DANL). יכולת משופרת זו מביאה את משפחת נתחי ה-PXA ליכולות הגבוהות ביותר בשוק עם רוחב פס של 140 מגה הרץ עד ל- 50 גיגה הרץ“ (ניתן להגיע גם ל- 325 גיגה וזו ע”י שימוש בערבלים חיצוניים  א.ו.).

,Agilent N9030A, PXA בעל רגישות הגבוהה ביותר, עד ל-50 גיגה הרץ
,Agilent Handheld Spectrum Analyzer, N9344C נתח ספקטרום נייד ומוקשח בעל עמידות למים.

סדרת הכנסים שהתמקדה בנושא “יישומים חדשים במדידות בתדרי RF  ומיקרוגל ליישומי תקשורת ומערכות צבאיות” והיא חלק מסבב כנסים שנתי שעורכת החברה באירופה ללקוחותיה ובו מציגים באופן  ישיר למהנדסי הפיתוח את הטכנולוגיות והפיתוחים  החדשים ביותר מהשנה האחרונה.  ב-Agilent מציינים בגאווה שפתרונות המדידה שהחברה מספקת לתחום המכ”מ נמצאים בשימוש בערכות  החיוניות לביטחון המדינה.  בין החידושים הנוספים שהוצגו בכנס היתה התרחבותה של  משפחת הפתרונות מדולוריים מבוססי PXIe  ו- AXIe. בכנס הוצגו  מיגוון כרטיסים חדשים במשפחה (סה”כ המשפחה כוללת כיום  48 מוצרים) שמאפשרים לבנות מערכות עם תקשורת מהירה מבוססת PCIx ליישומי צבאיים, טלקום וצב”ד. ממש בימים אלו הכריזה החברה על מוצר נוסף במשפחה – כרטיס מיחשוב (M9536A) מבוסס AXIe המכיל מעבד אינטל מרובה ליבות בתדר 2.13 גיגה עם קישוריות רשת ו- USB. המבנה שניתן להרחבה של מערכות אלו  מאפשר למשתמשים רוחבי פס גדולים לאיסוף וניתוח המידע. בנוסף נהנים לקוחות החברה מהיכולת לבנות  מערכות צב”ד ייעודיות בתוך ביתם בהתאם לצרכיהם – דבר שלא היה אפשרי עם צב”ד סטנדרטי.  אלכס פוגל: “למרות שהפתרונות המודולריים מאפשרים ללקוחות לבנות מערכות בעצמם אנו שמים דגש  על שיתוף פעולה עם בתי מערכות בתחום זה – דבר המאיץ זמני פיתוח ועלויות”
תוכנה תוכנה תוכנה …..
ההתפתחות הטכנולוגית המהירה בתחום המיחשוב לא פסחה על תחום הצב”ד – וגם פה התוכנה הולכת ותופשת חלק ניכבד במוצרים. אלכס פוגל:” אם בתחום המחשבים אנו מדברים על חוק מור עם  קיבוע זמן של 18 חודשים הרי שבתחום טכנולוגיות המדידה קיבועי הזמן הם איטיים יותר ואנו מדברים על 5 שנים ויותר. שוני זה בקצב ההתפתחות מהווה בעייה ללקוחות שמשקיעים תקציב יקר בצב”ד אך ציוד זה מתיישן במהירות עקב ההתקדמות המהירה של כח המיחשוב.  ב-Agilent זיהו מגמות אלו ולכן בהחלטה אסטרטגית החברה עברה מייצור מוצרים סגורים לפיתוח פלטפורמות המבוססות על מוצרים סטנדרטיים הפתוחות לשינויים ועידכונים בתוכנה. הלקוחות שקונים היום צב”ד מקבלים מערכת שבנוייה מקצה קידמי (Front End) הממומש בחומרה  ופלטפורמת מיחשוב חזקה מבוססת ארכיטקטורת מיחשוב מתקדמת דוגמת אינטל  הכולל תמיכה בריבוי ליבות ומיחשוב מקבילי. מבנה זה מאפשר ללקוחות בבוא הזמן לשדרג את המחשב בלבד ולא את כל הצב”ד. יתרון נוסף הוא היכולת להוסיף תכונות שונות לצב”ד, כמו לדוגמא רוחב פס  וזאת בתוכנה בלבד. ב-Agilent משתמשים במונח  (Pay Per Use) לפיו הלקוח יכול להתחיל במערכת פשוטה יותר ולהשתדרג בהמשך ע”י עדכוני תוכנה בלבד ללא הצורך להשקיע שוב ב-“ברזלים”.
יתרון חשוב נוסף שרואים ב-Agilent ליכולות השידרוג רק ע”י תוכנה הוא בעבודה מול התעשייה הבטחונית:”מוצר שלנו שנכנס למפעל בטחוני קשה מאד להוציאו לשדרוג במעבדות החברה מסיבות ביטחוניות, היכולת לשדרגו רק ע”י התקנת רשיונות או מפתחות אלקטרוניים מספקת פיתרון מצויין מבחינת ביטחון שדה”.
הניידות הגיעה גם לצב”ד
אחת המגמות שהתפתחו בתחום הצב”ד היא מכשירים ניידים לשימוש מחוץ למעבדה. השימוש ההולך וגובר בשידורים אלחוטיים כמו GPS  או ליישומי תיקשורות מבוססות  4G  ,Wimax   או  802.11x, כל אלה העלו את הדרישה לבצע מדידות בשטח. Agilent ייצאו בסדרות של צב”ד נייד כמו משפחת ה- U1600 או משפחת ה-    (Handheld Spectrum Analyzer) ה-  שהם נתחי ספקטרום מוקשחים עם עמידות  למים.  יש כמה תכונות הנדרשות בצב”ד שפועל מחוץ למעבדה: דיוק מדידה גבוה ואחיד שלא תלוי בטמפ’ החיצונית, מסך באיכות גבוהה לאור יום ולילה עם ממשק משתמש ידידותי וגם יכולת הפעלה על סוללה.  לדוגמא במשפחת HSA  של נתחי אותות, מובטחת אחידות בדיוק המדידה בתחום 0 עד 55 מעלות צלסיוס.

תגובות סגורות