חדשות היום

Altium Designer משחררת אותך להתמקד במשימה של פיתוח

מידע אמיתי, בזמן אמת, כאשר אתה מתכנן מוצר אלקטרוני

רן שחר, לוסטר טכנולוגיות

כאשר אנו עוסקים בפיתוח כרטיס אלקטרוני או בפיתוח מוצר אלקטרוני, הדבר האחרון שאנו רוצים זה להפסיק את ההתמקדות שלנו בפיתוח כדי לחפש מידע על רכיב מסוים.
חיפוש רכיבים והשוואה ביניהם גוזלים זמן רב בתהליך הפיתוח. החיפוש ברשימות של ספקים, הבדיקה איזה רכיב הכי מתאים מבחינת ביצועים, ההשוואה של המחיר בין הספקים השונים, הבדיקה של אורך חיי הרכיב והאם עומדים להפסיק לייצר אותו, וכו’.
כמובן שיש לבדוק גם את הפרמטרים של  מחיר כמותי (כאשר אנו מעוניינים עם סיום הפיתוח לצאת לייצור סדרתי) ,את  זמינות הרכיב בהמשך הדרך, האריזה שבה הוא מסופק (סליל, סרט וכדומה).
כל המידע שבדקנו ואספנו מהקטלוגים השונים או מאתרי האינטרנט לגבי הרכיב לא תמיד מעודכנים או שהם מעודכנים  לאותה נקודת הזמן שאספנו אותם, או לפעם האחרונה שמסד הנתונים של הרכיבים התעדכן – הדעת לא סובלת את האפשרות של החמצת ההודעה על סיום חיי הרכיב.
כמה שלא נתעמק כאשר בוחרים את החלקים המתאימים לתכנון שלנו, הנקודה החשובה היא עדיין שאנחנו יוצאים מההתמקדות בתכנון המעגל המודפס או המוצר האלקטרוני כדי לעבור על ספרי נתונים (קטלוגים) או דפי אינטרנט ומסמכים.
מה שנחוץ לסביבת תכנון ממוקדת היא מערכת שבה המידע שאנו צריכם זמין לנו בקצות אצבעותינו, ונמצא כחלק מסביבת הפיתוח שלנו.
סביבת הפיתוח של Altium Designer הופכת את הרעיון הזה למציאות באמצעות מגוון גדול של פונקציות גישה לנתונים מתוך סביבת הפיתוח. זה כולל פונקציות המספקת את היכולת לאסוף ולקשר את כל המידע הנחוץ לנו על הרכיבים בזמן אמת תוך כדי הפיתוח.

נתוני רכיבים בזמן אמת בלחיצת כפתור
באמצעות לחיצת כפתור אחת ניתן להיכנס מתוך סביבת הפיתוח של Altium לרשימת ספקי רכיבים ודרך ממשק “נתוני הספקים” ניתן לחפש בקטלוגים המעודכנים ביותר  של ספק הרכיבים מבלי לצאת מסביבת הפיתוח.
זה בדיוק המקום והזמן שבהם אתה צריך את המידע כדי לקבל את ההחלטות הנכונות, וזה מאפשר לך להישאר ממוקד בתכנון עצמו.
ניתן לגרור ולשחרר כל פרמטר (או כמה פרמטרים) מהחלונית של “ספק הרכיבים” לסכמת התכנון של המעגל המודפס.
כמובן שכל עדכון של מידע בסכמת המעגל מתעדכן אוטומטית גם בעריכה, גם ברשימת עץ המוצר גם בתכנון ה- FPGA (במערכות שבהם יש תכנון FPGA).
המידע שהורדנו ניתן לשילוב בתהליך התכנון לכל אורך חיי המוצר.
והמשמעות היא שהנתונים המקושרים עדכניים כל הזמן ואתה לא מוגבל לפרמטרים הבסיסיים של הרכיבים משום שאפשר לקשר גם טווח רחב של נתונים חשובים אחרים, כגון גיליונות נתונים, מידע על מחירים ומלאי, או אל הערכים של הפרמטרים בספריות של מסדי נתונים.
כמובן שלא מדובר רק בזמינות של המידע הנכון בזמן התכנון. כל המידע על הרכיבים שבהם השתמשת  בזמן הפיתוח מתעדכנים אוטומטית במערכת ERP המפעלית כולל מידע על מחירים עם המרות מטבע אשר יכולים להיות זמינים ומעודכנים בזמן ביצוע הרכישה ובזמן השחרור בעץ המוצר.
עם פונקציות קישור הנתונים החיים של Altium Designer, המהנדסים כבר לא צריכים לצאת מחוץ לסביבה הפיתוח שלהם כדי לאסוף מידע חיוני לתכנון.
זאת אחת הדרכים ש-Altium Designer משחררת אותך להתמקד במשימה של פיתוח תכנונים ייחודיים ומשתלמים לדור הבא של מוצרים אלקטרוניים.
תכנון המעגל המודפס בתלת מימד
כיום רוב יצרני הרכיבים בעולם מספקים כחלק מהמידע הטכני על הרכיב גם דגםמודל של הרכיב בתלת מימד.
כאשר אנו גוררים את המידע הטכני של הרכיבים לסביבת העבודה של Altium המערכת שומרת בספרית הרכיבים את הנתונים של המודל של הרכיב בתלת מימד ( כיום מסופקת המערכת של  Altium עם מעל ל- 80,000 מודלים תלת מימדים של רכיבים אלקטרונים. ובנוסף יש כלים המאפשרים לבנות רכיבים חדשים בתלת מימד).
כאשר עורך המעגלים מקבל את השרטוט החשמלי הוא ניגש לספרית הרכיבים ומבצע את עריכת המעגל בתלת מימד.

העברת מודלים גראפיים
מלאים בין המכאניקה
לאלקטרוניקה

תהליך העברת המידע בין מהנדס האלקטרוניקה אשר מתכנן את המעגל המודפס לבין מהנדס המכאניקה אשר מתכנן את המארז של המעגל האלקטרוני הוא תהליך ארוך ומיגע אשר גוזל זמן רב בתהליך הפיתוח ומעכב לא פעם את יציאת המוצר הסופי לשוק בזמן.
כאשר מהנדס האלקטרוניקה מקבל את מפרט הדרישות מהלקוח הוא עובר על הדרישות ומבצע תכנון אלקטרוני ראשוני של המוצר.
במקביל לפיתוח האלקטרוניקה מועבר מידע למהנדס המכאניקה אשר מתמקד בתכנון המכאני כאשר הוא מתחשב בגודל הרכיבים, סוג הרכיבים והממשקים ובהתאם לכך יבחר וימקם את הרכיבים והמחברים.
עם סיום התכנון גוזר מהנדס המכאניקה את הסקיצה (קנטור) של הכרטיס הכוללת את הממשקים, מיקומי רכיבים ואילוצים נוספים ומעביר למהנדס האלקטרוניקה על מנת שיתאפשר לו לערוך את הכרטיס.
רוב העריכות של ה-PCB נעשות בפורמט של דו מימד. כלומר עורך המעגלים מקבל קובץ DXF דו מימד מההנדסה המכאנית ומשתמש בו לצורכי תכן מכאני של ה PCB.
כיוון שתוכנת Altium Designer מבוססת תלת מימד ניתן לבצע העברת מודלים גראפיים מלאים בין המכאניקה (MCAD) לאלקטרוניקה (ECAD) בתלת מימד.
העברת הקבצים בין המכאניקה לאלקטרוניקה מאפשרת לעורך המעגלים לתכנן את מיקום הרכיבים בתלת מימד בתוך מגבלות התכן המכאני של המוצר או הקופסא ולחסוך חלק גדול מהזמן שמבוזבז בהעברת המידע הלוך ושוב בין המהנדס האלקטרוני למהנדס המכאני.

בדיקת התאמה בין המכניקה לאלקטרוניקה בשלב הפיתוח
עם סיום תכנון המעגל האלקטרוני והמארז המכאני מאפשרת תוכנת Altium  בעזרת כלים אוטומטים לבצע בדיקת התאמה מלאה בין המכאניקה לאלקטרוניקה עוד בשלב התכנון הראשוני.
בבדיקה זו תסמן התוכנה על המסך את האזורים שבהם יש חוסר התאמה בגובה הרכיבים, מיקום הקדחים, מיקום מחברים ועוד.
עם סיום שלבי הפיתוח והמעבר לייצור ניתן  להעביר רשימת Bom מסודרת וקובצי הרכבה בתלת מימד למחלקת היצור לצורכי הצגה והבנה של הכרטיס המסיעים להרכבתו המוצלחת.
הכתבה נמסרה באדיבות חברת mysoftware

תגובות סגורות