חדשות היום

23/08/11 Ex Libris מרחיבה נוכחותה בצפון אמריקה ומודיעה: 9 מוסדות חדשים רכשו את תוכנת Primo, בשילוב עם האינדקס המרכזי Primo Central

מערכת Primo תגביר את החשיפה של מאגרי המידע האלקטרוניים, המודפסים והדיגיטליים של האוניברסיטאות ותאפשר חווית חיפוש וגילוי עכשווית למשתמשי הקצה. היקפן הכספי של העסקאות הינו כ-8 מיליון ש”ח 

חברת אקס ליבריס הישראלית, מובילה עולמית בפיתוח פתרונות תוכנה למיכון ספריות ומרכזי מידע ומחקר, הודיעה כי קהיליית משתמשי Primo®  בצפון אמריקה ממשיכה לצמוח באופן מואץ עם הצטרפותם של תשעה מוסדות חדשים אשר רכשו את פתרון חיפוש וגילוי המידע Primo , בהתקנות מקומיות או בטכנולוגית ענן.

 

המוסדות אשר רכשו לאחרונה את הפתרון הינם:

 

  • Boston University
  • Purdue University
  • Texas A&M University
  • Texas Woman’s University
  • Tulane University
  • University of Alberta
  • University of Kansas
  • University of Texas at Dallas
  • Virginia Commonwealth University

 

אוריינות מידע, הדרכה אישית ע”י ספרנים ופיתוח אוסף מקיף על ידי הספרייה הינם בין הגורמים הרבים המאפשרים מחקר איכותי. חברי איגוד ספריות המחקר בצפון אמריקה אימצו לאחרונה גישות חדשות על מנת לסייע לחוקרים להצליח בעבודתם. מערכות עכשוויות לגילוי וחיפוש מידע, דוגמת תוכנת פרימו של אקס ליבריס, מייצרות עבור משתמשי הספריות הזדמנויות חדשות לגילוי חומרים שלא נמצאו באמצעות שיטות החיפוש המסורתיות.

 

דבורה לודוויג, עוזרת דיקן הספריות באוניברסיטת קנזס, אומרת: “לאחר תהליך הערכה מקיף בחרנו במערכת פרימו על מנת לספק למשתמשי הספרייה שלנו פתרון גילוי אחיד המאפשר להם גישה לקטלוג הספרייה, למשאבים אלקטרוניים מסחריים ולאוספים דיגיטליים מקומיים וייחודיים המאוחסנים בספרייה הדיגיטלית שלנו. באמצעות מערכת פרימו יכולים המשתמשים לגשת בקלות לתוכן מגוון בפורמטים רבים. בנוסף, אנו שמחים בערך המוסף של המלצות bX , שרות של חברת אקס ליבריס המשולב במערכת פרימו, המפנה את המשתמש למאמרים קשורים. bX מבוסס על דפוסי שימוש של חוקרים מרחבי העולם במאמרים אקדמים.”

 

פול ברק, דיקן תוכניות דיגיטליות בספריית אוניברסיטת Purdue, אומר: “טכנולוגיית החיפוש של פרימו הכוללת מידרוג מעולה של תשובות על פי רלוונטיות וכן אפשרויות חיתוך תשובות על פי מאפיינים שונים  הובילה את החלטתנו לאמץ את פרימו. בנוסף, שמחנו בגמישות של המערכת המאפשרת לצוות שלנו להתאימה לדרישות הקפדניות של הסגל והסטודנטים”.

 

מייק בולטון, מנהל יוזמות דיגיטליות באוניברסיטת טקסס M&A, אומר: “בחרנו בפרימו בגירסא מבוססת ענן אשר תעניק לצוות שלנו אפשרות שליטה מלאה בניהול הממשק לציבור המשתמשים ויחד עם זאת תחסוך לנו את הצורך להתמודד עם תחזוקת השרתים.  בכך אנו מקטינים בצורה משמעותית את העלות הכוללת של הטמעת התוכנה”.

 

מתי שם טוב, מנכ”ל אקס ליבריס, אומר: “אנו מקדמים בברכה את המוסדות החשובים שהצטרפו לקהיליית פרימו המתרחבת בקצב מהיר. כל הספריות הללו מספקות לחברי הסגל והסטודנטים שירותים ברמה עולמית ואנו שמחים לקחת חלק בתהליך וללוות אותן בשנים הבאות”.

מילון

  1. שם עצם
    1. הוקרה
    2. מס
    3. מנחה
    4. מכס
    5. שי
    6. משא
    7. מסה
    8. מנדה

 

תגובות סגורות