13/09/11 סקר חדש: ה- Mainframe עדיין מרכזי מתחזק ובצמיחה

עוד עולה בסקר כי מידת השתלבותו של ה- Mainframe עם הטרנדים הנוכחיים של  “Mobile Access” וה “Cloud” יהוו  מדד משמעותי לגבי עתידו של Mainframe

בראש סדרי העדיפות של מנהלי ה-IT עומד עדיין הצורך העליון לצמצם עלויות

13 בספטמבר ,2011 בסקר עולמי, שנערך זו השנה השישית על ידי BMC , בקרב חברות גדולות בארה”ב, אירופה והמזה”ת, עולה כי לפלטפורמת ה Mainframe  עדיין תפקיד מרכזי עבור אפליקציות ושירותים עסקיים מובילים בעולם, וכי מעמדה חזק, יציב, וקריטי כפלטפורמת מחשוב באירגוני “Enterprise“ – בהם נעשית אינטגרציה בין Mainframe לסביבות עבודה מבוזרות.

מפילוח התשובות של עובדי החברות הגדולות, שענו על הסקר, מסתמן כי % 93 מהם מצפים כי צריכת המשאבים של ה Mainframe צפויה לצמוח או לפחות  להתייצב בתקופה הקרובה.

כאשר בוחנים את השאלה לגבי כלל הארגונים, אשר השתתפו בסקר, עולה כי % 62 מהם צופים כי יגדילו את צריכת המשאבים של ה Mainframe וזאת לעומת % 56 בשנה שעברה.

% 47 מהמשיבים טוענים כי עומסי עבודה חדשים ואפליקציות עסקיות חדשות הם הגורמים העקריים לגידול בצריכת המשאבים של ה Mainframe . %  60 מהמשיבים טוענים כי העדיפות העליונה של מנהלי ה-IT היא לצמצם עלויות.

 

הסקר שנערך על ידי BMC הקיף למעלה מ- 1300 משתמשי מיינפריים . כאשר רווחיהן של  יותר ממחצית מהחברות המיוצגות בסקר (52%) עולה על מיליארד דולר. כ- 67% מהמשתתפים בסקר הינם מיבשת אמריקה, 24% מאירופה והמזה”ת כולל ישראל ו- 9%  מאסיה.

נתון חשוב נוסף העולה מהסקר הוא כי בסביבת ה Enterprise  העכשווית , הצורך באינטגרגציה הוא גדול יותר מתמיד היות והארגונים משתמשים במחשבי מיינפריים, ובמערכות מבוזרות, סביבות ענן  ועוד על מנת לנהל את מערכי ה- IT  שלהן באופן גמיש. תוצאות הסקר מלמדות על כך, שחברות עדיין מחויבות למחשבי Mainframe  באופן משמעותי, וממשיכות לחפש אחר דרכים לשלב את מערכות Mainframe  שלהן בתוך מרכזי IT העתידיים שלהן כמערכת Legacy עתידיות.

עתיד Mainframe  –  Mainframe  כמו שאר עולם ה- IT  אינו מחוסן בפני השינויים העוברים על עולם זה.  המשתתפים בסקר התייחסו למספר התפתחויות חדשות בתחום ה- IT  ובינהן הענן ותקשורת סלולרית.כשנשאלו לגבי טרנדים חשובים הנוגעים לעתיד המיינפריים  55% מהמשיבים השיבו כי אינטגרציה של המיינפריים עם ענן פרטי חשובה לעתיד מרכזי המידע, ובנוסף,  60% אמרו שהיא חשובה עבור Mainframe.  31%  מהמשתתפים ציינו שהתמיכה במכשיר סלולרי (טלפון חכם או טבלט) גם היא חשובה בכל הנוגע לגישה למיינפריים .

המדיה החברתית הגיעה אל קהילת ה- Mainframe  דרך אפליקציות סלולריות וכאמצעי תקשורת חדש. משתתפי הסקר ציינו כי הם ינהלו את סביבת Mainframe  שלהם מה- Ipad או מהטלפון הסלולרי ולא יארחו אפליקציות של מדיה חברתית ישירות על ה- Mainframe .

תמיכה בתוך ה Enterprise ומרכז המידע ההיברידי – המשתתפים בסקר ייחסו חשיבות רבה ליכולת לפשט את אמצעי הניהול של מערך ה- IT של הארגון באמצעות כלי תוכנה  משולבים. 64% מהמשתתפים התייחסו לכלים משולבים של בקרה וניהול אירועים הפועלים ב Mainframe ובמערכות מבוזרות כבעלי חשיבות או חשיבות קריטית. 61%  ו- 55% אמרו את אותו הדבר לגבי מערכות ניהול שינויים וניהול עומסי עבודה.

עלויות ה- IT ממשיכות לעורר דאגה – הצורך לקצץ בעלויות IT  ממשיך להיות קריטי עבור ארגונים. מנהלי IT  ממשיכים לבחון כלים טכנולוגיים במטרה להפחית את עלויות השימוש במיינפריים. 57%  מהמשיבים דיווחו כי הם משתמשים במנועי  ZIIPs של IBM על מנת ולהוריד אליהם חלק מהעיבוד היומי ובכך לחסוך בעלויות התוכנה  כש 55% מהמשתתפים מסרו שכבר התקינו מנועי  ZIIPs בשנה שחלפה.

זוהר רונן, מנהל אזורי ב-BMC, מתייחס לנתוני הסקר בהקשר המקומי ומוסר :” תוצאות הסקר העולמי מתיישבות היטב עם הבחירות הטכנולוגיות וההצלחה שידענו בשנים האחרונות אצל  לקוחותינו  בישראל, יוון, וטורקיה. בחירות אשר ממוקדות מחד בקריטריונים מאוד גבוהים של איכות ומנגד בדרישה שהתוכנה תפחית את צריכת המשאבים של ה Mainframe . אחת הבעיות אותן מציף הסקר, הינה המחסור ההולך וגובר בעובדים מקצועיים בתחום המיינפריים. בישראל BMC מטפחת מהנדסים צעירים בתחום באמצעות שת”פ הדוק עם מכללת תל חי. המהנדסים הצעירים שלומדים במיכללה הצפונית, משתלבים במרכזי הפיתוח של BMC בישראל וכן בחברות וארגונים גדולים.”

בתור מוסד פיננסי מוביל, הנגישות והמהימנות של Mainframe  שלנו חשובים יותר מתמיד היות ואנו שואפים לספק שירות לקוחות מובחר”, אומר מייק שורקנד, מנהל התשתית המרכזית של קבוצת ישראכרט, שהשתתף בסקר. “עם הגידול המתמיד בשירותי מחשוב ועסקים על פי דרישה On) Demand) כמו גם השימוש הגדל במרכז מידע היברידי, אנו ממשיכים להשקיע משאבים , זמן ומאמץ בסביבת ה Mainframe . הטכנולוגיה של BMC מסייעת לנו לנהל את משאבי Mainframe  שלנו ביעילות ומהימנות ובכך מאפשרת לנו לספק שירות מובחר ללקוחותינו.”

תגובות סגורות