08/11/11 ARM חושפת פרטים טכניים אודות הגרסה הבאה של ארכיטקטורת ARMv8

ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, חשפה פרטים טכניים אודות ארכיטקטורת ARMv8 החדשה שלה, הארכיטקטורה הראשונה שתכלול מערך פקודות של 64 ביט. ה-ARMv8 מרחיבה את ארכיטקטורת ARM כך שמעתה, תכלול גם עיבוד 64 ביט ומיעון וירטואלי מורחב תוך התבססות על המסורת העשירה של ארכיטקטורת ARMv7 של 32 ביט שעליה מושתתות רבות מהליבות המובילות בשוק, כדוגמת המעבדים Cortex™-A9 ו-Cortex-A15.

ארכיטקטורת ARM ייחודית ביכולתה להתאים לכל קשת הציוד והתקני האלקטרוניקה, מחיישנים זעירים ועד לציוד תשתית רחב היקף. ארכיטקטורת ARMv8 החדשה מתבססת על ארכיטקטורת ARM של 32 ביט הסטנדרטית בתעשייה אך תציע מעתה גם הרחבה של אפשרויות היישום של פתרונות מבוססי מעבדי ARM ליישומי צריכה ויישומים ארגוניים שבהם נדרשים מיעון וירטואלי מורחב ועיבוד נתונים של 64 ביט.

ארכיטקטורת ARMv8 כוללת שני מצבי ביצוע עיקריים: AArch64 ו-AArch32. מצב ביצוע AArch64 מציג מערך פקודות חדש, A64 עבור עיבוד של 64 ביט. מצב AArch32 תומך במערך הפקודות הקיים של ARM.ה תכונות המרכזיות שהכרנו בארכיטקטורת ה-ARMv7 הנוכחית, לרבות TrustZone®, וירטואליזציה ו-NEON™ advanced SIMD, נשמרות או מורחבות גם בארכיטקטורת ה-ARMv8.

“בעולם שלנו, ששואף להיות יותר ויותר מחובר, ממשיך השוק לעיבוד 32 ביט להתרחב, להתפתח וליצור הזדמנויות חדשות עבור מעבדים מבוססי ARMv7 ב-32 ביט בפלטפורמות יישומים פתוחות, בזמן אמת ומשובצות”, אומר מייק מולר, סמנכ”ל טכנולוגיות ב-ARM. “אנו מאמינים שארכיטקטורת ה-ARMv8 תהיה מצוינת גם כדי לאפשר לשותפות ARM להמשיך לגדול בתחום של יישומי 32 ביט וגם כדי להביא פתרונות רבגוניים, חדשניים וחסכוניים באנרגיה לשווקים של עיבוד 64 ביט”.

תגובות סגורות