התעשייה האווירית זכתה בחוזים חדשים בהיקף 20 מיליון דולר לאספקת מערכות ראיית לילה ללקוחות זרים

התעשייה האווירית (תע”א) זכתה בחוזים חדשים לאספקת מערכות 3000MOSP – מטענים ייעודים (מטע”ד) רב-משימתיים. שווי החוזים שנחתמו עם 3 לקוחות זרים מסתכם ב- 20 מיליון דולר.  תצורת המטע”ד החדש כוללת מצלמת אינפרא-אדום מתקדמת ביותר, בעלת זום אופטי רציף, המחליפה את המערכת הקודמת בה היו שלושה שדות ראיה. בנוסף, שולבו במערכת החדשה יכולות מתקדמות לעיבוד תמונה, המשפרות את טווחי קליטת המטרה.MOSP3000  (Multi-Mission Optronic Stabilized Payload)  היא מערכת אלקטרו-אופטית ואינפרא-אדומה רב-חיישנית, שפותחה מתוך תפיסת התכנון המוצלחת של מערכת MOSP. המערכת בקוטר 36 ס”מ מיועדת לשימוש במטוסים ללא טייס ובלוני תצפית, בעוד המערכת בקוטר 38 ס”מ מיועדת בעיקר למסוקים, מטוסי כנף קבועה, כלי שייט ויישומים קרקעיים הדורשים מבנה קשיח במיוחד.

 הארכיטקטורה הפתוחה של מערכת MOSP3000  כוללת עד חמישה חיישנים. במארז החיישנים מצלמת זום צבעונית לשעות היום, מצלמת תרמית בעלות זום אופטי וכן סמן לייזר ומד טווח לייזר בטווח עין. ניתן להתקין על המטע”ד גם מציין ומד-טווח לייזר (LDRF). עוקב וידאו אוטומטי (AVT) משולב בכל תצורות המערכת.

תע”א חושפת את מיקרו POP זום – מטע”ד אלקטרו-אופטי מיוצב  

תע”א  חושפת את הדגם החדש של מטע”ד מיקרו-POP זום  – מטעד מיוצב, המצטיין במשקלו הקטן. הדגם החדש של המיקרו-POP מתוצרת מפעל תממ של תע”א , כולל מצלמת יום, ומצלמת לילה, בעלות  זום אופטי רציף. בנוסף לכך שולב במערכת עוקב וידאו אוטומטי ((ATV המשפר את היכולות המבצעיות של המערכת.

המיקרו-POP נועד לשמש למשימות תצפית לטווח קצר. המערכת מספקת יכולות תצפית מתקדמות למטוסים זעירים ללא טייס. המיקרו-POP הוא מטע”ד מיוצב ג’יירו אותו ניתן להתאים למשימות תצפית יום ולילה תוך שימוש במכלול יחיד.  תכנון ייחודי זה מאפשר ללקוח הפעלה ותחזוקה קלה במחיר נמוך.

המיקרו-POP משתייך למשפחה של מטע”דים אלקטרו-אופטיים משולבים, בעלי יכולות תצפית יום ולילה. השימושים כוללים תצפית למטרות צבאיות, ולמשימות הגנה ליחידות קטנות. עד כה סופקו ללקוחות שונים בעולם מאות מערכות מסוג זה. בעתיד מתוכננים שיפורים נוספים למיקרו-POP, הכוללים הוספת חיישנים נוספים בהם מד-טווח לייזר, מציין לייזר, ושילוב חיישני יום ולילה במכלול אחד.

שאול שחר, מנכ”ל מפעל תממ אמר כי “אנו גאים על פיתוחו של מטע”ד חדש זה, המשלב טכנולוגיות מיזעור, עם הצרכים המבצעיים, ומבוסס על הניסיון שנרכש בהפעלת המערכות מדגמים קודמים. מצלמת האינפרא-אדום החדשה תוכננה ויוצרה במלואה בתממ, ומספקת ללקוחות שלנו מטע”ד בעל ביצועים יוצאי דופן”.

תגובות סגורות