astragal

חידושים בתחום המחברים

אסטרגל

מאת: אבי פומרנץ, אסטרגל בע”מ. חברת “הירוסה” מפתחת ומייצרת מגוון עצום של מחברים תעשייתיים בטכנולוגיות מתקדמות וברמה גבוהה של התמחות. היצע המוצרים של “הירוסה” כולל מחברים לתעשיית הרכב, הסיבים האופטיים, הטלפונים הניידים, חיבורי לוח אל לוח, תקשורת ,קלט / פלט , מחברים עבור FFC / FPC, מחברים לכרטיסי זיכרון (כרטיס SD), מחברים לתדר רדיו (RF), קואקס, מיני ומיקרו USB ועוד.
חברת HIROSE, היפנית אשר הינה מהחברות המובילות בעולם בתחום המחברים לתעשיית האלקטרוניקה, מציגה השנה סידרה ארוכה של פיתוחים וחידושים בתחום החיבורים שבין מעגלים אלקטרוניים לחוטים וכבלים. חידושים אלו ניתן לראות בחיבורים יעודים למערכות הספק עם פתרונות לזרמים גבוהים הנעים בין 5 אמפר ועד ל-300 אמפר ולמתחים הנעים בין מספר וולטים ועד 1000 וולט.

סדרת IT3

סדרת HR34B

הסדרה כוללת מחברים עגולים עם מספר מגעים משתנה ואטימות לנוזלים לפי תקן IP68, מחברים עם מבנה מכני צף המאפשר חיבור אמין ומאובטח בין מגירות ומסדים, מחברים משולבים המכילים מגעים לזרם גבוה ומגעים להעברת אותות אלקטרוניים.
סדרת המחברים מדגם HR34 פותחה עם התגברות הביקוש, בציוד תעשייתי, למחברים חזקים עמידים במים ובעלי אמינות גבוהה. המבנה מכיל אטמים מיוחדים הממוקמים בנקודות הרגישות המבטיח אטימות מוחלטת לחדירת נוזלים. קיים במבנה של 4 מגעים עם 5 אמפר לפין ו-10 מגעים עם 10 אמפר לפין.
סדרת המחברים העגולים מדגם EM-W נותן פתרון למערכות אשר בהם נדרשים זרמים של עד 50 אמפר. הסגסוגת ממנה עשויים המחברים ייחודית ומשקלם נמוך מאד. נעילה מסוג “ביונט” מבטיח חיבור מהיר בין שני חלקי המחבר ותוספת האטמים מבטיחה אטימות גבוהה .
סדרת EV1 פותחה כדי לתת מענה לחיבור מתח גבוה וזרם גבוה. המחבר בעל שלשת המגעים מתאים למתח של עד 460 וולט וזרם של 125 אמפר. המבנה הייחודי מגן בפני נגיעה מקרית של המשתמש במגעים, למניעת התחשמלות, ומבטיח עמידות גבוהה ברעידות כך שניתן להשתמש בהם גם ברכבים ללא בולמי זעזועים.
פיתוח יחודי נוסף הינה הסדרה DF40 אשר מאפשרת חיבור ישיר של חוטים למעגל מודפס עם נעילה מכנית מאובטחת. המחבר בעל ממדים המאפשרים חיבור של חוטים בעובי AWG#8 המעבירים זרמים של 40 אמפר במתח של 1000 וולט ובגודל פיסי קטן.
תחום נוסף בה ניתן לראות חידושים משמעותיים מחברת HIROSE הינה סדרה של מחברים להעברת אותות בקצבים גבוהים מאד (HIGH SPEED CONNECTORS) כאן ניתן לראות שימוש בטכניקות חדשות המאפשרים העברת אותות ב 10+ Gbps.
סדרת XG1 עם פסיעת מגעים של 0.5 מ”מ, מרחק בין מעגלים הנע בין 15 ל-44 מ”מ ועכבה משולבת של 85 אוהם ו-100 אוהם.
סדרת GT23F עם פסיעת מגעים של 0.8 מ”מ , עמידה בתחום טמפרטורה רחב שבין -40 ל- מעלות צלסיוס. מבנה מכני מתוחכם מאפשר ציפה בין שני המחברים הן בציר ה-X והן בציר ה-Y .
סדרת FH55 אשר תומכת בחיבורי FFC בקצב העברה גבוה של בממדים זעירים מאד
גובה המחבר 1.5 מ”מ ועומק של 4 מ”מ עם מגע הארקה בין כל זוג מוליכים דיפרנציאלי.
הירוסה הרחיבה את מגוון הפתרונות למחברי high-speed/high-density עם פתוח הסדרה IT3. הרכבה הייחודי של הסדרה הבנויה משלושה חלקים מאפשרת מעבר אותות במהירות גבוהה (10 Gb/s) בגבהים המשתנים בין 15 מ”מ ל-40 מ”מ ועד 300 אותות. המחברים משתמשים בטכנולוגית BGA.
חידוש בתחום החיבורים האופטיים שמציגה HIROSE הוא מחבר אופטי אקטיבי ,במידות זעירות מאד, לעברת נתונים בקצבים של 3.0 Gbps למרחק של 100 מטר וצריכת הספק נמוכה של 15 מיליואט.
בתחום מחברי המיקרו קואקסיאל מציגה HIROSE שני פיתוחים חדשניים. הראשון הינו מפסק RF זעיר למטרות בדיקה של יחידות קצה. גובהו של הרכיב, דגם MS180, הוא 0.85 מ”מ ושטח המעגל המודפס הנדרש הוא 3.8 מ”מ מרובע בלבד. הרכיב השני הוא מחבר RF זעיר מאד בגובה של 0.94 מ”מ בלבד עם תחום עבודה המגיע עד ל-6GHZ .
באדיבות חברת אסטרגל, נציגי HIROSE בארץ

תגובות סגורות