ARM משיקה את המעבד החסכוני ביותר באנרגיה עבור שווקי הבקרה, החיישנים והמיקרו-בקרים הזולים

מעבד Cortex-M0+ מניח את היסודות ל”אינטרנט של הדברים”

ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, הכריזה על המעבד ARM® Cortex™-M0+ – המיקרו-מעבד החסכוני ביותר בעולם באנרגיה. המעבד עבר מיטוב כדי לספק מיקרו-מעבד דל הספק וזול עבור מערכות בקרה חכמות וחיישנים חכמים בקשת רחבה של יישומים, ביניהם מכשירי חשמל ביתיים, ניטור רפואי, התקני מדידה, תאורה והספק והתקני בקרת מנועים.מעבד Cortex-M0+ ב-32 ביט הוא התוספת החדשה למשפחת מעבדי Cortex של ARM. המעבד צורך רק 9µA/MHz על תהליך 90 ננומטר שעלותו נמוכה, כלומר, כשליש מהאנרגיה שצורכים מעבדי 8 או 16 ביט אופיינים הקיימים היום, ובמקביל מספק רמת ביצועים גבוהה בהרבה.

השילוב המוביל בתעשייה של הספק נמוך ורמת ביצועים גבוהה מעניק למשתמשים של ארכיטקטורות 8 ו-16 ביט מסורתיות הזדמנות נהדרת להגר להתקני 32 ביט ובכך לספק יותר בינה להתקני היומיום שלנו, מבלי להתפשר על צריכת הספק או על דרישות שטח.התכונות של המעבד מאפשרות יצירה של מיקרו-בקרים חכמים ודלי הספק עבור תקשורת, ניהול ותחזוקה יעילים על-גבי מגוון של התקנים אלחוטיים מחוברים, תפיסה המוכרת כ”אינטרנט של הדברים.

לחיבוריות דלת ההספק הזו יש פוטנציאל לאפשר מגוון של יישומים חוסכי אנרגיה ומשפרי חיים, מחיישנים לניתוח אלחוטי של הביצועים והבקרה של מבנים תעשייתיים או מבני מגורים, ועד לחיישני גוף מופעלי סוללה המחוברים באופן אלחוטי לציוד ניטור רפואי. מיקרו-בקרים קיימים של 8 ו-16 ביט אינם מסוגלים להציע את הבינה והפונקציונליות המאפשרים קיומם של יישומים כאלה.

“מעבד Cortex-M0+ הוא עוד דוגמה למיצובה של ARM כמובילה בתחום ההספק הנמוך ולמחויבותה לקדם את התעשייה לעבר צריכת הספק נמוכה מתמיד”, אומר מייק אינגליס, סמנכ”ל בכיר ומנהל חטיבת המעבדים ב-ARM. “עם המומחיות שלנו בטכנולוגיות דלות ההספק עבדנו באופן הדוק עם השותפות שלנו על הגדרת המעבד החדש באופן שיבטיח שהוא מסוגל לאפשר את ההתקנים דלי ההספק הנחוצים כיום, ובמקביל גם להפיק את מלוא הפוטנציאל שמקנה ה’אינטרנט של הדברים'”.

בעלי הרישיונות הראשונים של מעבד Cortex-M0+ כוללים את פריסקייל ואת NXP סמיקונדקטור.

תגובות סגורות