פלטפורמות מבוססות סדרת מעבדי Intel® Xeon® E5-2600 למערכות חכמות

אידאליות למערכות חכמות – התקני Embedded ותקשורת שהם Context-Aware, מנוהלים בצורה מאובטחת ומקושרים ישירות לרשתות, לעננים או אחד לשני. בהתבסס על הדור האחרון של מיקרו ארכיטקטורה של ®Intel (שם קוד Sandy Bridge), סדרת מעבדי Intel® Xeon® E5-2600 היא הפלטפורמה הראשונה של שמציעה פתרונות הנעים מ-8 ליבות\תושבת יחידה עד ל-16 ליבות\2 תושבות תוך כדי שיפור משמעותי בביצועים ביחס לדור הקודם של מעבדי ®Intel. לדוגמא, מעבד Intel® Xeon® E5-2658 המכיל 8 ליבות מספק שיפור הקרוב ל-68% בביצועים על פני מעבד הדור הקודם בעל 6 הליבות, ה-Intel® Xeon® E5645 תוך כדי פרופיל תרמי דומה של הפלטפורמה. הגדלת קיבולת הזיכרון ניתנת עם ארבעה ערוצי זיכרון לכל מעבד ועד לזיכרון DDR3 בתדר 1600MHz.
זוהי סדרת מעבדי ®Intel הראשונה שהם בעלי 2 תושבות ברמת שרתים ומכילים PCI Express 3.0 שמשולב על ה-die של המעבד וזאת כדי להאיץ ביצועים, להקטין השהיה ולחסוך בהספק. ממשק PCI Express 3.0 משולב חוסך מקום ביחס לפלטפורמות הדור הקודם שהכילו 3 שבבים וזאת ע”י מניעת הצורך ב-I/O Hub.
המפתחים יכולים ליצור תכנון אחד, ואז לספק משפחה של מוצרים וזאת בשל המגוון הגדול של תכונות המעבד, כולל 8 ליבות (16 threads) או 6 ליבות (12 threads) וטווח תכנון הספק תרמי (TDP) הנע מ-70 וואט ל-95 וואט. בתצורת תושבת יחידה או כפולה, שילוב עם שבבי Intel® C604 או Intel® C602-J (איור-1), שומר תאימות עם דרישות מפלטפורמות ליישומי enterprise.

איור1 תצורות 2 תושבות (באיור) או תושבת יחידה של פלטפורמות מבוססות מעבדי Intel® Xeon® E5-2600 הם אידיאליות ליישומי embedded או תקשורת שהם עתירי-חישוב או עם אילוצי פיזור חום.

שימוש בתהליך 32 ננומטר תומך בתכנונים אופטימאליים מבחינת Performances/Watt. סדרת המעבדים מציעה שתי אפשרויות עם פרופילים תרמיים רובסטיים עבור יישומים עם אילוצים תרמיים כמו גורם צורה של Advanced-TCA ויישומים העומדים במפרטי חום NEBS Level-3.
Intel® Advanced Vector Extensions (או Intel® AVX) מאיץ ביצועי חישוב ליישומי עיבוד אותות ותמונה. הגירסה הבאה של Intel® AES New Instructions מספק הצפנה רובסטית ללא הגדלת התקורה (overhead) ותוך שיפור הביצועים בעומסי עבודה של הצפנה מבוססת AES לתקשורת.
כל המעבדים תומכים בטכנולוגיית Intel® Virtualization לווירטואליזציה גמישה, כמו גם שני קישורי Intel® QuickPath Interconnect . טכנולוגיית Intel® Turbo Boost וטכנולוגיית Intel® Hyper-Threading מציגות ביצועי-על ליישומי bandwidth-intensive.
פלטפורמה זו מספקת יכולות ביצועים, I/O וזיכרון לטווח רחב של יישומים אינטנסיביים בכוח חישוב בתחום ה-embedded ומערכות תקשורת:
שרתים בתשתיות התקשורת, בליידים ואפליינסים .
שרתי אבטחה, בליידים ואפליינסים.
שרתי Carrier-grade rack-mount
גורמי צורה ייחודיים כמו מודולים לנתבים (routers)
בליידים מבוססי AdvancedTCA
שרתים רפואיים, בליידים ואפליינסים

תיאור התוכנה:
היצרנים הבלתי תלויים הבאים מספקים מערכות הפעלה ו-BIOS לפלטפורמות:

 

מאת: אריק וינשטיין

תגובות סגורות