מערכות אל פסק מודולריות

מערכות אל-פסק מיועדות לאספקת מתח יציבה ומדויקת למערכות שפעילותן קריטית ותלויה ביותר באספקה אמינה כזו. הדרישות ממערכות אל-פסק מתמקדות בפרמטרים רבים, ובכל מקרה אספקה אמינה נותרת כדרישה אולטימטיבית.

לצד דרישה זו נדרשות גם דרישות מובנות כלהלן:
1. ביצועים – האפשרות לספק אספקה מיוצבת למרות שינויים אפשריים ברשת החשמל המתבטאים בהפרעות במתח, בתדר ובצורת הגל המאופיינות ע”י רשתות וקווי חשמל מורכבים ביותר, וכמובן אספקה של יציאת מתח יציבה בכל מצבי עומסים הכוללים מצבי יתרת זרם, תנודות זרם, זרמים שאינם סינוסים וכו’, וכמובן אספקת מתח בהעדר רשת ממצברים בלתי תלויים. לביצועים יש דרישות במפרט מינימאלי בין השאר דרישות הנובעות מאיכות המערכת, כמו: נצילות, שטח רצפה, נפח, משקל, רעש אקוסטי. בין שאר הביצועים אפשר למנות הישגים בשל צפיפות ההספק המאפשר קבלת הספקים גבוהים בשטח רצפה קטן, וכל זאת במשקל נמוך המאפשר אספקת מערכת M+KVA250 על רצפה רגילה בשל העומס הקטן זה מתאפשר בשל הטכנולוגיה המתקדמת. הישגי הטכנולוגיה מתבטאים בתוכנה, חומרה, העברת חום, זיווד מכני נאה, וכמובן גישה נוחה וכן Human Engineering ברמה גבוהה. המערכת מכילה מודולים במקביל המאפשרים חלוקת הזרם לפי מספר המודולים בכניסה, ביציאה ובטעינת המצברים, כך שהעמסת המודולים שווה בכל מודול ומודול. כניסת המערכת מכילה ספק-מטען בעל יכולת לקבל זרם סינוסי ובפאזה עם מתח הרשת מה שמאפשר קבלת PF-1 וכן עיוותים הרמוניים THD נמוכה במיוחד. מדובר בכניסת זרם מינימאלית בשל 1 -PF המאפשר הקטנת כבלי הכניסה
והקטנת הספקה הזינה. יציאת המערכת הינה מתח סינוסי והמערכת מאפשרת העמסה של עומס לא לינארי עם .F.C גבוה עד כדי 6.
2. אמינות וזמינות של אספקת החשמל שהדרישה לגביהן גדלה עד כדי דרישה לזמינות של “שש תשיעיות” כלומר 0.999999. האמינות מתבקשת למרות הדינאמיקה הנובעת מהרשתות והעומסים המשתנים חדשות לבקרים, ומתנהגים לפעמים בצורה בלתי צפויה. האמינות הגבוהה ביותר מתקבלת בעבודה Double Conversion True Online שזה אומר, מצברים המחוברים ליציאת המישר ולכניסת הממיר וללא זמני מעבר כלשהם בהפסקות חשמל.
3. אנרגיה ירוקה שמתקבלת ע”י נצילות גבוהה המשדרת טכנולוגיה משופרת ותכנון מדוקדק. הנצילות העכשווית במערכות אל-פסק כיום עוברת את ה-96% שפירושם רק 4% הפסדים לעומת מערכות בדור קודם שנצילותם הייתה בסביבות 90-92%.
4. יתירות נדרשת יתירות מה-UPS כך שתקלה יחידה תאפשר עבודה נמשכת ללא תקלה. יתירות אפשרית ע”י עבודה של מערכות במקביל.
5. שירות וזמן תקון במערכת מודולארית תיקון תקלה מתאפשר תוך זמן קצר, יעיל וזול ביותר.

MTTR – Mean Time To Repair
לערך זה יש חשיבות עליונה שכן תוך זמן קצר ביותר מתבצעת החלפת מודול תקול במודול תקין, והכל מתבצע כשהמערכת כולה ממשיכה לתפקד רגיל וללא הפרעה.
1. עלות נמוכה בראיה לטווח קצר וארוך הנמדדת בהוצאה ראשונית, וכן בעלות השירות וההספק המבוזבז.
2. מערכת +P של גמאטרוניק בנויה כך שהמצברים מחוברים גלוונית בין יציאת המישר ספק לבין הממיר וכתוצאה מכך המשך פעולת הממיר ללא זמן מת ביציאת העומס. תכונה זו קרויה בתקן הבינלאומי ובמובן אחר TRUE ON LINE. צורת פעולה זו מאפשרת קבלת נצילות גבוהה ביותר (בשל המרת אנרגיה אחת בלבד), וכמובן אמינות גבוהה במצב של עבודת מצברים. כל זאת ביתרון לעומת רוב מערכות ה-UPS שבהן המצברים מנותקים מהממיר שכן המתח על ההדקים שונה (בד”כ קטן יותר), וכך בעת הפסקת חשמל מחברים את המצברים לכניסת הממיר תוך כדי המרת המתח ע”י ממיר DC/DC נוסף שבדרך הטבע מקטין את הנצילות הכוללת ומקטין את האמינות או מגדיל את האפשרות לתקלות שכן מדובר ב-2 מהפכים, הראשון שבהם DC/DC והשני ממיר DC/AC יתרון זה קיים בכל מוצרי גמאטרוניק וזאת מתוך ראיית הנצילות הכוללת או הקטנת ההפסדים, וכמובן הגדלת האמינות המתאפשרת עקב כך.
3. יתרון נוסף נעוץ בעובדה שלמערכת יכולות לתפקד עם בקר מרכזי וזאת עם היכולת לעבוד ללא בקר במקרה של תקלה בבקר. הבקר במערכת +M מכיל מחשב המאפשר למשתמש שליטה מלאה ובקרה על כל נתוני המערכת כפי שנדרש היום מכל מערכת. בין השאר הבקר מכיל מסך רחב וצבעוני ומאפשר אחסון אינפורמציה רבה וניתוחה בעת הנדרשת.
4. המערכות המודולאריות של גמאטרוניק מכילות מפסק סטטי המאפשר העברת העומס לרשת וע”י כך לעקוף את הממיר ב-2 מקרים:
א) יתרת זרם של עומס.
ב) נפילת מתח עומס עקב תקלה.
המערכת מכילה מעגלים מתקדמים טכנולוגית המאפשרים סינכון של הממיר (על כל 3 הפאזות) לרשת שעשויה להיות גנראטור או רשת כלשהי להגדלת האמינות בשעה שנדרש לעבור לרשת אלטרנטיבית.המערכת מכילה בין השאר מאבחנים של מתחי קצה מינימום ומקסימום וכן הגדרה של תדר על פי קריטריונים ידועים ומקובלים. המפסק מאפשר העברה שקטה של העומס למקור האלטרנטיבי, וזאת בשעה שנדרש לעשות כמו במצב של טיפול במערכת או דרישה אחרת כפי שנדרש.אמינות ה-.S.S גבוהה בשל העובדה כי הוא עובד בשטח CENTRALIZED בשונה ממערכות מודולאריות אחרות שעובדות בשטח DECENTRALIZED. נתאר בקצרה את 2 המערכות לצורך השוואה:
מערכת רגילה מאופיינת בהספק מוגדר העשוי להתאים לעומס מוגדר מראש ואינה מאפשרת גמישות והגדלת ההספק כפי הנדרש. תיקון תקלה ארוך ומסובך ויקר.
מערכת מודולארית מערכת הבנויה ממודולים המאפשרים גידול בהספק המערכת כפי הנדרש והשקעת כספים מועטה ברכישת המערכת הבסיסית, והשקעה עתידית כנדרש.
יתרונות המערכת המודולארית הינו בפרמטרים המיידיים:
1. אפשרות לגדול עם ההספק כנדרש וכתוצאה מזה הוצאה מזערית בקניה. כמובן שמדובר בחסכון של שעות עבודה וכן עבודה פיסית הנדרשת, והשבחת המתקן.
2. אפשרות להחלפת מודול תקול בעת תקלה. זאת לעומת תיקון מערכת נורמלית שבה נדרשת השבתתה כאשר בעת החלפת מודול, המערכת ממשיכה לתפקד מבלי השבתתה כלל.
3. האפשרות לקבל יתירות בצורה פשוטה ומיידית ע”י כאשר תקלה כלשהי אחד מתוך N? מודולים עדיין מאפשר אספקה תקינה לעומס. שיטת עבודה ו +N מאפשרת הגדלת האמינות בצורה דרמטית שכן זה מאפשר תקלה נוספת של מודול בטרם המערכת תקרוס.
4. עבודה ב- מגדילה את הנצילות (שכן נצילות מערכת גדלה בעומס מרבי בעוד שבעבודה עם יתירות במערכת רגילה שבה העומס על כל מערכת הינו 50% במקסימום הנצילות קטנה ואיתה הבזבוז הספק).
5. אלגנטיות – מערכת מודולארית יותר מודרנית ואלגנטית, וכמובן גמישה להפעלה בכל הפרמטרים החשובים. המערכת מצוידת במתקני שליטה ובקרה מתקדמים.

 

מאת: יוסי גורן, גמאטרוניק

יוסי גורן הינו המנכ”ל של חברת גמאטרוניק

תגובות סגורות