חדשות- אלקטרוניקה

גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי

אונטיין ויו, קליפורניה – 22 במאי, 2012 – גוגל אינק (NASDAQ: GOOG) הכריזה היום על השלמת הרכישה של מוטורולה מוביליטי הולדינגס  (NYSE: MMI), בעיסקת מזומנים לפי שווי של 40 דולר למניה. הרכישה תאפשר לגוגל למנף את סביבת האנדרואיד ותגביר את התחרותיות בתחום המחשוב הנייד. מוטורולה מוביליטי תישאר מחזיקת רישיון שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד, וזו תישאר מערכת פתוחה. גוגל תפעיל את מוטורולה מוביליטי כפעילות עסקית נפרדת.

סאנג’אי ג’ה, אשר החיה את פעילות המכשירים הניידים של מוטורולה והוביל את החברה לאורך הרכישה, יפרוש מתפקידו כמנכ”ל, אך ימשיך לעבוד עם גוגל כדי להבטיח תקופת מעבר חלקה.

דניס וודסייד, אשר פיקח על תכנון ההטמעה לקראת הרכישה, ובעבר שימש כנשיא אזור יבשת אמריקה בגוגל, יהפוך למנכ”ל מוטורולה מוביליטי.

לארי פייג’, מנכ”ל גוגל, אמר “אני שמח להכריז כי העסקה נסגרה. מוטורולה היא חברת טכנולוגיה אמריקאית נהדרת, עם היסטוריה של יותר מ- 80 שנות חדשנות. זהו זמן נפלא להיות בעסקי הניידות, ואני בטוח כי הצוות במוטורולה ייצור את הדור הבא של המכשירים הניידים אשר ישפרו את חיינו בשנים הבאות”.

“סנג’אי ג’ה, אשר אחראי לבניית החברה ולהימור שלה על אנדרואיד, פרש מתפקידו כמנכ”ל. ברצוני להודות לו על מאמציו ואני שמח מאוד על כך שהוא יעבוד עימנו כדי להבטיח מעבר חלק, בעוד איש הגוגל הוותיק דניס וודסייד יתפוס את תפקיד מנכ”ל מוטורולה מוביליטי”.

“אני מכיר את דניס כמעט כעשור, והוא תמיד היה יוצא דופן בהרכבת צוותים ובהגשמת חלק מההימורים הגדולים ביותר של גוגל. דניס תמיד היה שותף מחויב ללקוחותינו, ואני יודע כי הוא יהיה מנהיג יוצא מן הכלל למוטורולה – הוא כבר הציג התחלה חדשה נהדרת עם גיוסים חזקים במיוחד לצוות מוטורולה”.

דניס וודסייד, מנכ”ל מוטורולה מוביליטי, אמר: “מוטורולה המציאה, פשוטו כמשמעותו, את תעשיית הסלולר עם ייצור המכשיר הסלולרי המסחרי הראשון ב- 1983. שלושים שנה מאוחר יותר, מכשירים ניידים נמצאים בלב מהפיכת המחשוב”.

“המטרה שלנו פשוטה: למקד את הכשרון יוצא הדופן של מוטורולה מוביליטי במספר מצומצם יותר של השקעות  גדולות יותר, וליצור מכשירים נפלאים שישמשו אנשים מסביב לעולם”.

דניס וודסייד גייס מספר קטן של מנהיגים אשר יצטרפו מיידית לצוות הבכיר של מוטורולה, כולל רגינה דוגן (מנהלת דרפ”א לשעבר – סוכנות המחקר הבטחונית האמריקאית), מארק רנדל (סגן נשיא שרשרת אספקה לשעבר באמזון ובכיר לשעבר בנוקיה), ונסה וויטמן (מנהלת כספים במארש ומקלארן), סקוט סאליבן .(ראש חטיבת משאבי אנוש בויזה ו- NVIDIA), גארי בריגס (סגן נשיא גוגל לשיווק צרכני). בנוסף למנהיגים חדשים אלה, חברים רבים מצוות מוטורולה מוביליטי ימשיכו בתפקידם הנוכחי: איקבל ארשאד (מנהל פיתוח), מרשל בראון (ראש הצוות), פיי ליו (מוצרים לשוק הרחב), דן מלוני ( חטיבת Home), סקוט עופר (ייעוץ כללי), מרק שוקלי (מכירות), מהאש וירינה (תוכנה וארגונים) וג’ים וויקס (עיצוב חוויית משתמש).

וודסייד הוסיף: “למוטורולה מוביליטי ישנם מנהיגים רבים יוצאי דופן, כולל אנשים שעמדו מאחורי ה- RAZR המקורי ב- 2004 וההצלחות האחרונות כגון ה- Droid וה- RAZR MAXX. הקולגות שלנו המצטרפים לצוות באים מרקע שונה, החל מדרפ”א ועד לאמזון ו- NVIDIA, אבל כולם חולקים היסטוריה של הובלת חדשנות, והתרגשות רבה לקראת המשימות שלפנינו”.

תגובות סגורות