icpc

מחשוב תעשייתי – לאן?

icpcהתמודדות היצרנים עם דרישה לביצועים קיצוניים  ומודעות מגוברת לאיכות הסביבה ושימור אנרגיה. עולם המחשוב התעשייתי עשיר בפיתוחים טכנולוגיים כמו כל ענף ה-IT והמיחשוב. כיום ישנה דרישה למחשבים תעשייתיים מסוג Fanless עם רמת ביצועים גבוהה. יחד עם זאת, בעקבות מודעות הולכת וגוברת לנושא איכות הסביבה ושימור האנרגיה, ישנה דרישה למחשבים תעשייתיים בעלי צריכת אנרגיה נמוכה, הנחשבים ירוקים יותר. השילוב של שתי הדרישות (יותר ביצועים, פחות צריכת אנרגיה) מהווה אתגר גדול לחברות המפתחות מחשבים תעשייתיים, מכיוון שביצועים גבוהים דורשים צריכת אנרגיה גבוהה.
חברת Advantech הטאיוואנית, המיוצגת על ידי חברת ICPC הישראלית, מובליה את השוק במחשוב תעשייתי בעשור האחרון. היא פיתחה לאחרונה מספר פלטפורמות, המתבססות על הטכנולוגיה החדישה ביותר של מעבדי Intel. חלק מהפלטפורמות מהוות פתרון לביצועים קיצוניים, וחלקם משלבות ביצועים גבוהים עם צריכת אנרגיה נמוכה, מה שנותן מענה לטרנד ההולך וגובר של מודעות סביבתית וירידה בזיהום הסביבתי.
מוצר הדגל של Advantech הינו ה-ARK-3440:
מחשב Fanless, ללא מאווררים

ARK-3440

UNO-2184

דיאגרמה 1

מסוגל לעבוד בטמפרטורות גבוהות עד 50 מעלות צלזיוס
בעל תמיכה במעבדים מתקדמים ועוצמתיים: Core i7 610E/Core i5 520
בעל ערכת שבבים QM57 בעלת ביצועים גרפיים גבוהים ויציאות DVI ו-HDMI
זיכרון מהיר בטכנולוגיית DDR3 ובנפח בר הרחבה עד 4GB
ממשקי תקשורת מרובים- ממשקי RS-232/RS-422/RS-485, שני ממשקי RS-232, שש ממשקי USB ושני ממשקי LAN מהיר כולל יכולת התעוררות מהרשת.
אפשרות הרחבה של 2 אפיקי Mini PCIe ושתי PCI או PCIe או אחד PCI ואחד PCIe
ניתן להתקין עד שני כונני HDD וכונן compact flash HDD במגוון רחב של מערכות הפעלה
מהווה פתרון מצוין למחשב בעל ביצועים גבוהים מאד, עיצוב ידידותי וקטן מימדים
מחשב זה הינו פלטפורמת ה-Fanless הראשונה שפותחה בעולם עם מעבדי Core i3/i5/i7. המחשב הושק השנה, לאחר שעבר את כל הבדיקות הקפדניות של החברה, וכבר נמכר בעולם במגוון אפליקציות והדרישה אליו רק הולכת וגוברת. כיום בישראל משתמשות בו כ-30 חברות המפתחות את הטכנולוגיות שלהן על בסיס ה-ARK-3440 ובונות עליו את הממשקים השונים. חברת Advantech מודעת ליכולות הטמונות בחדשנות של הפיתוח הישראלי ושמה לעצמה מטרה להעמיק את הנוכחות שלה בענף ההייטק בישראל.
מודול Fanless נוסף של אדוונטק שהושק בחודשיים האחרונים הינו ה-UNO-2184. משפחת ה-UNO הינה מורכבת ממחשבים המיועדים לבקרה, אוטומציה ותהליכים, וה-UNO-2184 הינו הפיתוח Embedded החדיש ביותר במשפחה.
מבוסס מעבד Intel Core i7 מהירות 2.2Ghz.
Fanless – ללא מאוורר המאפשר עבודה בתנאי סביבה קשים כגון: לחות, אבק, רעידות וטווח טמפרטורות רחב של מינוס 10 עד 60 מעלות צלזיוס.
4 ממשקי LAN מהירים.
4 ממשקים טוריים, שישה ממשקי USB.
הרחבה של PCI-104.
שלושה ממשקי תצוגה הכוללים HDMI ו-DVI.
זיכרון מובנה 4GB DDR3.
טווח מתחים רחב Vdc9-36.

דיאגרמה 2

ARK-2120

תומך במגוון רחב של מערכות הפעלה XP/ 7/ Embedded/ Linux.
קטן ממדים וקל משקל, יתרון המאפשר את התקנתו על פס-דין, תלייה על קיר, ושימוש במבחר אפליקציות רחב.
היתרון הגדול של ה-UNO-2184 הוא בשילוב של ארבע ממשקי LAN מהירים מובנים עם Fanless ו-Core i7. זה פתרון מושלם למגוון אפליקציות כגון מצלמות לזיהוי אנשים, לזיהוי כלי רכב וכדומה.
המודעות לשמירה על איכות הסביבה משתלבת בתעשיות רבות בעולם. מודעות זו מתבטאת גם אצל יצרני מחשבים תעשייתיים על ידי פיתוח גרסאות חדשות של ציוד תעשייתי המאופיין על ידי פונקציות של חסכון באנרגיה והפחתת פליטת הפחמן תוך ניסיון למצוא את האיזון הנכון בין שמירה על איכות ביצועים לשמירה על איכות הסביבה. בעבר היה מאוד קשה לפתח מוצר בעל צריכת אנרגיה נמוכה וביצועים גבוהים.
המעבדים החדשים של סדרת Intel® Atom™ N2000/D2000 נותנים דחיפה גדולה לשוק המחשבים התעשייתיים כי הם מאפשרים לאפליקציות לשמר יעילות גבוהה וביצועים גבוהים בצריכת אנרגיה נמוכה יחסית. ניתן לראות את היתרונות שלהם כשמשווים כוח וביצועים לגרסה הקודמת של Intel® Atom™ N455 ו-D525 בדיאגרמה 1.
בעוד תהליך הייצור עובר ל-32nm, סדרת ה-N2000/D2000 לא מגבירה את תדירות המעבד אלא מאמצת זיכרון 1066MHz DDR3 ומגבירה הגדרות גראפיות ויכולות עיבוד ווידאו על מנת לתמוך בתצוגה של יותר ממשקים כגון LVDS, eDP, VGA, HDMI 1.3a, ו-DP1.1. יתרה מכך, הגרסה החדשה של המעבדים תומכת בהוראות עיבוד ווידאו באיכות גבוהה כמו DX10.1, HDCP ו-OGL3.0 ובאינטגרציה של עיבוד ווידאו ואודיו ופונקציות הצפנה ופיענוח (כגון H.264 ו-WMV9) המנוהלים על ידי המעבד ישירות ולא דרך תוכנת סימולציה.
יש שיפור משמעותי בצריכת האנרגיה עם המעבד 32nm של אינטל וכתוצאה מכך הפחתה משמעותית בפליטת חום. דרישת סף לסדרת Atom הוא פלטפורמת Fanless, אבל, מודולי צלעות הקירור (Heat Sink) במערכות ללא מאוורר יהיו גדולות יותר מהמקבילות שלהם במערכות עם מאוורר על מנת לשמר על יציבות מערכתית והובלת חימום וקירור.
בדיאגרמה 2 השוואה של מעבדי ליבה וצ’יפים גראפיים אחרי הקטנת טכנולוגיית המעבד ושדרוג תדירות הזיכרון. הגרף מראה שיפור משמעותי בהפחתת צריכת האנרגיה ובמקביל שיפור משמעותי בביצועים, בדגש על הביצעוים הגראפיים ב-Intel® Atom™ N2000/D2000. הפתרון של Advantech להפחתת צריכת אנרגיה, המשתמש במעבדי Intel® Atom™ N2000/D2000, הינו בגרסה החדשה של ה-ARK-2120 הצפוי להיות לצאת במספר גרסאות כאשר הראשונה תושק באמצע יוני, ARK-2120L-S6A1E, והאחרונה באמצע אוגוסט, ARK-2120F-S8A1E. מערכת זו משתמשת כוללת את המאפיינים הבאים:
Fanless
בעלת הספק אפסי
טווח טמפרטורות רחב מאוד של מינוס 20 עד לפלוס 60 מעלות צלזיוס
Digital I/O onboard
WatchDog מובנה
ניתן לראות שה-ARK-2120Wמתאים לאופי מאוד מסויים של אפליקציות, ולהן הוא נותן מענה מאוד ייחודי של צריכת אנרגיה נמוכה ממה שניתן היה לצפות בעבר הלא רחוק. זו ייחודה של Advantech, החברה המובילה בעולם לפיתוח וייצור מחשבים תעשייתיים.
ניתן לקבל יותר מידע על הפלטפורמות שצוינו בכתבה מחברת ICPC החברה הישראלית למחשוב תעשייתי.

 

מאת: לין אורן וטובול  שי, חברת ICPC

תגובות סגורות