חדשות היום

מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל משיק את on}X}

הטלפון החכם – הרבה יותר חכם. מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל משיק את { on{X. לראשונה, תכנות ידידותי של הסמארטפון יאפשר קבלת עדכונים אוטומאטיים על פי חוקים שיקבע המשתמש. לעולם העשיר של אפליקציות סלולריות מצטרפת היום יכולת חדישה מסוגה שתהפוך כל טלפון חכם להרבה יותר חכם. זאת באמצעות on{X} – פלטפורמה חדשה להזרמת מידע מהאינטרנט לסמארטפון, שפותחה על ידי צוות (Information Platform and Experiences) IPE  במרכז המו”פ  של מיקרוסופט בישראל ומושקת היום על ידי מיקרוסופט העולמית.

פלטפורמת on{X} מורכבת מאתר אינטרנט ומאפליקציה סלולרית לאנדרואיד המאפשרת לשלוט מרחוק בטלפון הסלולרי ולהרחיב את יכולותיו באמצעות ממשק API פשוט. באמצעות on{X} ניתן להזרים מידע מהאינטרנט לכל טלפון הסלולרי על בסיס חוקים שקבע המשתמש.

שירות on{X} המוכוון לקהילת המפתחים, המקצוענים והחובבים כאחד, מאפשר לראשונה לתכנת בקלות את המכשיר הסלולרי כדי להגיב באופן דינמי לסביבה המשתנה ללא הרף. הקוד שמוזן באתר ומועבר למכשיר הוא למעשה פעולה שהמשתמש מעוניין שהמכשיר יבצע בהתבסס על אינטראקציה של החיישנים עם הסביבה. עבור כל אירוע שהחיישנים במכשיר מזהים, כגון חיישן ה-GPS שזיהה הגעה למיקום מסוים או זיהוי שעה מסוימת ביום, ניתן להגדיר פעולה או תגובה. כך ניתן ליצור מנגנוני עדכון אוטומאטיים שתורמים לחיי היום יום של המשתמש, למשל: “כשאני מתחיל נסיעה ברכב הזכר לי לבטל את שירות החניה הסלולרית” או “כשאני מתעוררת בבוקר הצג לי את תחזית מזג האוויר היומית”. או “כשאני יוצא מהמשרד בערב שלח SMS לאשתי: ‘אני בדרך הביתה’.

באתר של on{X} שעלה היום לאוויר מופיעים מגוון “מתכונים” לפקודות וכללים לטלפון הנייד הניתנים להתאמה אישית. כל אחד מ”המתכונים” המוכנים הוא למעשה קוד JavaScript הניתן לעריכה על ידי המשתמש ליצירת כללים משלו. משתמשים יכולים גם ליצור חוקים משלהם באמצעות עורך ה-JavaScript באתר אשר בלחיצת כפתור יועברו בדחיפה לטלפון האנדרואיד שלהם שיציית לפקודות. כל הכללים שמשתמשים מגדירים לעצמם הם פרטיים כברירת מחדל, אך במידה ויהיו מעוניינים בכך, הם יוכלו לשתף כללים שימושיים עם גולשים אחרים באתר באמצעות כפתור ייעודי לכך.

ערן יריב, מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל: “אנחנו מביאים היום לשוק העולמי תפיסה חדשה לפיתוח אפליקציות מובייל. באמצעות on{X} מפתחים מקצועיים כמו גם חובבים יוכלו לכתוב פקודות לסמארטפון ליצירת אינטראקציה חזקה ואמיתית עם הסביבה, על בסיס המידע המגוון שמספקים החיישנים הרבים המשולבים בטלפון החכם. מינוף מידע זה יעשיר ללא הכר את חוויות המשתמש באופן שמותאם במדויק להעדפותיו, צרכיו וטעמיו. אנו פורצים כיום את גבולות עולם הפיתוח בסלולר ומזמינים את קהילת המפתחים בארץ ובעולם לקחת חלק בסוג חדש זה של פיתוחים”

בתמונה: ערן יריב צילום: קובי קנטור

תגובות סגורות