חדשות אלקטרוניקה

ענקית החומרה פוג’יטסו, משיקה מחשבים חסכוניים באנרגיה, בשילוב הסטארט-אפ הישראלי לוסיד.

ענקית החומרה פוג’יטסו (Fujitsu), משיקה מחשבים חסכוניים באנרגיה, בשילוב הסטארט-אפ הישראלי לוסיד.  התוכנה החדשה של לוסיד (Virtu Green), מאפשרת לראשונה, כיבוי מוחלט של המעבד הגרפי
חברת הסטארט-אפ הישראלית, לוסיד (Lucid), הודיעה היום כי ענקית החומרה, פוגי’סטו (Fujitsu), תשלב במשפחת המחשבים הנייחים (ESPRIMO) ותחנות העבודה (CELSIUS), את תוכנת הוירטואליזציה הגרפית החדשה של לוסיד “Virtu Green”.
פוטנציאל המכירות של מחשבי פוגי’סטו בשילוב תוכנת לוסיד הוא כמיליון מחשבים. חברת לוסיד מדווחת כי מתקיימים מגעים נוספים עם יצרניות חומרה מובילות בעולם. העסקה הנוכחית עם חברת פוג’יטסו מצטרפת לעסקות דומות, שחתמה לוסיד בשנה האחרונה עם חברת אינטל וחברת אסוס (ASUS).
התוכנה החדשה של לוסיד תורמת תרומה ניכרת לבניית מחשבים ותחנות עבודה חסכוניות וידידותיות לסביבה ע”י כיבוי מלא של המעבד הגרפי הייעודי, והורדתו לצריכה של אפס-וואט כאשר אינו בשימוש. זאת באמצעות ניתור עומסים למעבד גרפי הפנימי במחשב המביאה לחיסכון באנרגיה, הורדת רמת הרעש והחום, וצמצום העלות הכוללת של הפעלת המערכת. התוכנה החדשה Virtu Green, עובדת בשילוב עם כרטיסי מסך מקצועיים מתוצרת NVIDIA ו-AMD.

התוכנה החדשה של לוסיד (Virtu Green) נותנת פתרון למערכות המריצות אפליקציות גרפיות כבדות, כגון תכנון אדריכלי, תכנון בעזרת מחשב (תיב”ם), יצירת תוכן דיגיטלי (DCC), ניתוח פיננסי ועריכת וידיאו מסתמכות על מעבדים גרפיים ייעודים עתירי ביצועים וזוללי אנרגיה. במערכות אלו, המעבד הגרפי נותר במרבית הזמן ללא שימוש, ולמרות זאת הוא ממשיך לצרוך אנרגיה מספק הכוח, ולפלוט חום וקרינה מיותרים לסביבה.

חברת לוסיד הוקמה בשנת 2005 ע”י אופיר רמז, נשיא וסמנכ”ל פיתוח עסקי וד”ר ראובן בקלאש ומנוהלת ע”י משה שטיינר, בכיר לשעבר בחברות השבבים אופלוס וגלילאו. בחברה מועסקים 30 עובדים והושקעו בה 40 מיליון דולר ע”י קרן ההשקעות האמריקאית רו ונצ’רס (Rho Ventures), והקרנות הישראליות ג’יזה וג’נסיס.

לדברי אופיר רמז, נשיא ומייסד לוסיד “חברת פוג’יטסו שידרגה בעזרתנו את לוחות האם והמעבדים הגרפיים שבבעלותה, ובכך אפשרנו לפוג’יטסו לבנות מוצר תחרותי מאוד בשוק. בעזרת תוכנת Vitru Green , המערכת יודעת אוטומטית מתי להפעיל את שירותי עיבוד ומתי לכבות אותם, על מנת לצמצם בזמן אמת את צריכת החשמל הכוללת ואת עלויות הקירור”.

לדברי דיטר הייס, ראש מערכות מקצועיות ב-Fujitsu Technology Solutions: “פוג’יטסו ממשיכה כל העת להוציא פיתוחים וחידושים בתחום המחשבים הנייחים ותחנות העבודה, והיא מובילה בכל הנושא של מערכות חסכוניות, חכמות וידידותיות לסביבה התורמות לצמצום צריכת האנרגיה והפחתת פליטת החום והרעש. שילוב טכנולוגיית Virtu של לוסיד בחומרה של פוג’יטסו מהווה המשך טבעי לגישה זו”.

תגובות סגורות