חדשות היום
חדשות- אלקטרוניקה

Xilinx מכריזה על יציאתה לשוק של משפחת ה-FPGA החדשה: Artix™-7

Xilinx (זיילינקס), ענקית הרכיבים המתכנתים (FPGA), הכריזה על היציאה הראשונה לשוק של משפחת ה-FPGA החדשה שלה, ה-Artix™-7. ההתקנים החדשים מרחיבים את הפריסה של טכנולוגיית ה-FPGA גם ליישומים המצריכים יכולות וביצועים שבעבר התאפשרו עם Virtex® FPGAs, אך עם התקנים קטנים וזולים יותר. יצרניות של ציוד רפואי נייד, רדיו נישא ותחנות בסיס סלולריות קטנות – כמו גם מגוון יישומים מקצועיים נוספים הנוטים להיות ממוקמים בקצה התשתיות הטכנולוגיות שלהם – יוכלו מעתה למנף יכולות של FPGA מתקדמים ומתכנתים לגמרי עם מספר הולך וגדל של מוצרים ובכך להרחיב את השווקים שלהן.

כשמדובר ביישומים ניידים, בהם הפונקציונליות המתקדמת היא עדיין תכונה בעלת חשיבות עליונה, יכולים התקני ה-Artix-7 לספק ביצועי מערכת טובים מסוגם, נצילות הספק טובה, קומפקטיות ועלות נמוכה. במקביל ליציאתם של התקני ה-Artix-7 הראשונים לשוק, יהפכו כל משפחות Zynq™-7000 וסדרה 7 של זיילינקס לזמינות בסיליקון, מה שמהווה ציון דרך חשוב נוסף ביציאה לשוק של דור ההתקנים של 28 ננומטר מבית זיילינקס.

“זיילינקס הציגה את משפחת ה-Artix-7 מתוך מחשבה על יישומי קצה”, אומר דייב מיירון, מנהל שיווק פלטפורמות FPGA  בזיילינקס. “התקני Artix-7 מרחיבים את תיק מוצרי העלות הנמוכה של זיילינקס שהתבססו עם משפחות ה-Spartan®, הממלאות תפקיד קריטי בקשת רחבה של יישומים, ביניהם טלוויזיות בתלת ממד, מערכות בידור ומידע לרכב, בקרה תעשייתית והתקנים רפואיים ניידים”.

משפחת ה-Artix-7 דוחפת את גבולות הביצועים ברמות הנמוכות ביותר של צריכת ההספק כיוון שזיילינקס בחרה בתהליך ה-HPL (ביצועים גבוהים וצריכת הספק נמוכה) של TSMC עבור תיק המוצרים שלה מדור 28 ננומטר. לכן, יכולים הלקוחות להשיג צריכת הספק כוללת של פחות מוואט עבור יישומים מונעי סוללה כמו רדיו מוגדר תוכנה (SDR) צבאי ומאובטח, בהם יכולים התקני ה-Artix-7 להפחית כ-35% מצריכת ההספק בהשוואה לפתרונות מתחרים. הלקוחות יכולים לשלב את IP ההצפנה החדש ביותר ופונקציות מודרניות על שבב יחיד במטרה לעמוד בדרישות הגודל במקביל להקטנת כתב הכמויות. משפחת ה-Artix-7 מציעה צריכת הספק סטטית נמוכה ב-65% וצריכת הספק דינמית נמוכה ב-50% בהשוואה להתקנים מהדור הקודם. במקביל, ה-Artix 7 מספקת עד 16 מקמ”שים של 6.6Gb/s, מה שמאפשר לבונים של ציוד אולטראסאונד נייד להשיג את רזולוציית התמונה הגבוהה ביותר כדי לעמוד בדרישות של תקני ממשק טורי מהירים JESD204B. בה בעת ניתן להאריך את תוחלת חיי הסוללה ולעמוד בתקני הבטיחות תוך יישום עיצוב אלומות (beam former) של 128 ערוצים ב-40% פחות הספק בהשוואה ל-FPGAs חלופיים.

תגובות סגורות