המירוץ ל-400GB/S

מאת: שחר שכטר\אל-גב אלקטרוניקה בע”מ

קצב תעבורת הנתונים ונפחם עולה בקצב מסחרר על מנת לתמוך בדרישות המשתמשים והישומים הרבים אשר נפחם גדל מיום ליום.

חברת Finisar (

NASDAQ:FNSR

), החברה המובילה בעולם בתחום הממירים האופטיים ואלמנטיים אופטיים נוספים לשוק התקשורת, מפתחת ומייצרת מגוון מוצרים להעברת נתונים לרשתות תקשורת, לרשתות האחסון, תקשורת אלחוטית ושידורי טלוויזיה באיכות גבוהה.

 

Finisar הוקמה לפני 25 שנה, והינה בעלת נתח השוק הגדול בתחום הממירים האופטיים לשוק התקשורת האופטית.  החברה מעסיקה כ-8800 עובדים ברחבי העולם כולל מרכז פיתוח בישראל. לאחרונה רכשה החברה גם את חברת רד סי, (Red-C) המפתחת ומייצרת מגברים אופטיים לשוק התקשורת האופטית. מטה החברה ממוקם בקליפורניה, ארה”ב, עם מרכזי פיתוח וייצור בכל העולם. בשנת 2011 החברה שיווקה מוצרים ב-

948

 מיליון דולר.  חברת אל-גב אלקטרוניקה בע”מ משווקת ומוכרת את מוצריה של חברת Finisar.

 

פיתוח ממירים אופטים המאפננים את המידע הדיגיטלי בקצבים של 40/100G למרחקים קצרים וארוכים נחשב כיום לחזית בעולם התקשורת האופטית: החל מתשתית העברת נתונים לבתים,
(Fiber to the home) חברות הכבלים שמספקות שירותי טלויזיה, טלפון ואינטרנט (Triple play). סיום הגדרת הדרישות של 40/100G בשנת 2010 ע”י Internetworking Forum) OIDF) וההחלטה לאמץ את טכנולוגיית הDP-QPSK

(Dual     Polarization State Phase     Modulation)

 לאפליקציות של 100G Long Haul, נתנה לתעשייה מומנטים חדשים: ייעול הפתרונות הקיימים היום למרחקים ארוכים וחיסכון בעלויות סלילת סיבים רבים. אחרי שנים של ויכוחים על יתרונות החיבור של 100G, התעשיה מוצאת את עצמה בהזדמנויות מרובות להעביר מערכות חדשות המבוססות על הטכנולוגיה המבוססת על 100G.

 

חברות אחסון הנתונים Data Center ומנהלי Enterprise Networks, נוטים להתקדם ולהחליף את המודולים של 10G  ל-40G ול-100G, וזאת על מנת להתאים לציפיות המשתמשים ודרישות החברות נותנות השירות.

ספקיות האינטרנט מגדילות את רוחב הפס שברשותן ל-100G, על מנת להיות ערוכות לתמוך בקצבים גבוהים. כדי לתמוך בדרישות אלו, Finisar פיתחה מודולים ל-40/100G על פי הגדרות מוסכמות בין יצרני מערכות המידע ליצרני הממירים האופטיים. הרעיון הוא לתמוך במגוון ממירים, המאפשרים תמיכה במרחקים קצרים (עד 150m), בשימוש ה-Data Centers ועד למרחקים של מאות קילומטרים למערכות תקשורת ארוכות טווח.

נכון להיום, חברות: ה-Data Centers משתמשות במגווןQSFP+4X10G : 12X10G CXP, בכבלים אופטיים Active Optical Cable וממירים של SFP10G.

FINISAR פיתחה משפחת מוצרים נוספת- כבלים אופטיים שנקראים Active Optical Cable

(AOC)

, כבלים אלה מבוססי טכנולוגיית QSFP במהירות של 40/56G. שימוש ב-Active Optical Cable  מבטל את השימוש בכבלי נחושת ארוכים וכבדים ומאפשר מעבר לכבלים אופטיים דקים שמחוברים באופן קבוע עם המודולים. הגמישות בהגדרת אורך הכבל הדרוש וביטול הצורך בניקוי המחבר, בהשוואה למצב הרגיל, שומרים על ביצועים גבוהים לאורך זמן.

 

Finisar פיתחה מודולים 40G CFP  למספר אפליקציות: OM3 multimode fiber ,SR, למרחק של 100/150 מטר
ו-Single-Mode Fiber ,LR, למרחק של 10 קילומטר. מודולים אלה הינם בעלי הספק נמוך של 6W לעומת הדור הקודם שצרך הספק 16W.

חברת פיניסר ממשיכה לפתח ממשקי תקשורת שונים לאור הדרישה של שילוב יכולות תקשורת אופטיות מוכללות במערכות שונות. לשם כך פיתחה Finisar  רכיב ברמת שבב בעל יציאות אופטיות,הנקרא Optical Engine.

ה-Optical Engine מאפשר העברת מידע לכיוון אחד במהירות של 240GB/s או  120GB/s בתקשורת דו כיוונית.

היכולת  להתקין את הרכיב על לוחות אם, מערכות אחסון נתונים, אפליקציות צבאיות הדורשות גודל קטן ורוחב פס רחב, פותח מגוון אפשרויות להעלאת קצב העברת המידע ומתן פתרון למגבלות שהיו בעבר.

 לסיכום

הטכנולוגיות החדשות והדרישה להגדיל את רוחב הפס ממריצות השקעות רבות בתחום האופטיקה. מהירות העברת המידע עולה יותר ויותר בשנים האחרונות והדרישה לפיתוח מוצרים ברוחב פס של   400G הוא רק שאלה של זמן. כפועל יוצא של ציפיות הצרכנים והשוק לפיתוח טכנולוגיות מתקדמת יותר, חברות התקשורת יעברו למודולים קטנים ודלי הספק כמו:  CFP2 ו-CFP4.

פיתוח מוצרים אלו, דורש השקעה עצומה במשאבי פיתוח ומספר מועט של יצרניות, כדוגמת חברת Finisar, יכולות להוביל פריצת דרך בתחום זה. לאחר פיתוח מוצרים אלו עדיין יש לספק את המוצרים באיכות גבוהה. חברת פיניסר מייצרת כמליון ממירים אופטיים בחודש במפעליה בעולם תוך כדי התבססות על תתי מכלולים אשר מיוצרים במספר אתרים של חברת פיניסר ו/או מיוצרים אצל קבלני משנה, לפי תכנון של חברת פיניסר.

שחר שכטר, מנהל שיווק ומכירות קו המוצרים של חברת Finisar בישראל, המיוצגת ע”י חברת אל-גב אלקטרוניקה בע”מ.

תגובות סגורות