טקטרוניקס ו-Keithley הכריזו על סדרות צב”ד חדשות

מאת: אריק וינשטיין. סקופים משולבים עם נתחי תדר, נתחי פרוטוקולים וערוצי SMU של Keithley בעלי דיוק גבוה וספקים שולחנים בעלי דיוק של ½5 ספרות
חברת טקטרוניקס חשפה בפני ניוטק מגזין את קווי המוצרים החדשים אותם משיקה החברה בחו”ל ובארץ במהלך ספטמבר-אוקטובר השנה. במפגש נכחו דייב מהטה (Dave Mehta) מנהל שיווק באזור EMEA בטקטרוניקס, איל סרוסי – מנהל פיתוח עסקי לאירופה בטקטרוניקס, דוד חסקי – מנהל קו מוצרי צב”ד באיסטרוניקס, נציגת טקטרוניקס בישראל ושי עדן – מנכ”ל חברת דנאל טכנולוגיות המייצגת את חברת Keithley שנרכשה זה מכבר על ידי טקטרוניקס.
דייב מהטה ציין בדברי הפתיחה שמוצרי Keithley משלימים את מוצרי טקטרוניקס ומטרת הרכישה על ידי טקטרוניקס הייתה להרחיב את סל המוצרים של החברה ולייצר מנוע גידול נוסף בחברה.

משפחת MDO4000 של טקטרוניקס- תמיכה גם בתדר הנמוך
טקטרוניקס הכריזה על שני מודלים חדשים שמתווספים למשפחת ה-MDO4000 של אוסילוסקופים משולבים: MDO4014-3
ו-MDO4034-3, שתומכים בתחום התדרים הנמוך יותר, החל מ-100MHz בערוצים האנלוגיים ובתחום תדר RF בין 1KHz-3GHz. סדרת ה-MDO4000 שהוצגה לראשונה בסוף שנת 2011 הציגה גישה ייחודית של שלוב אוסילוסקופ, נתח לוגי ונתח תדר בתוך יחידה אחת. היא מיועדת לתחום ההולך וגדל של מערכות משובצות מחשב הכוללות תקשורת אלחוטית, לתחום רחב של בדיקות EMI ובדיקות הפרעות הדדיות בין סיגנלי RF. ע”פ טקטרוניקס, יותר מ-60% מהמפתחים המשתמשים באוסילוסקופים בתחום זה משתמשים גם בנתחי ספקטרום כדי לפתור בעיות תקשורת אלחוטית. הסדרה מהווה פריצת דרך שכן היא מציגה לראשונה אוסילוסקופ שמשולב עם נתח ספקטרום כך שניתן לבצע מדידות משולבות של תחום הזמן והתדר שמתואמות בציר הזמן ולצפות בתוצאות בו-זמנית על אותו מסך.
טקטרוניקס מהחברות המובילות בתחום הצב”ד נרכשה בשנת 2007 ע”י חברת האחזקות Danaher הפעילה בתחום פתוח פתרונות ומוצרים לתחום המדע והטכנולוגיה. טקטרוניקס שייכת כיום לקבוצת ה-Test and Measurement של חברת האם ביחד עם Fluke ו-Keithley.
סדרת MDO4000 משלבת את מדידות בציר הזמן והתדר לתוך מכשיר אחד כאשר ניתן לבצע trigger גם מציר הזמן וגם מציר התדר. המשפחה כוללת ששה מודלים שונים התומכים ברוחב פס אנלוגי של עד 1GHz ונתח ספקטרום עד 6GHz. האוסילוסקופים המשולבים מאפשרים לקלוט ולנתח 4 ערוצים אנלוגיים, 16 ערוצים דיגיטליים וכניסת RF אחת. כאשר ניתן לבצע trigger מכל אחד מ-21 הכניסות. משפחת ה-MDO400 היא הראשונה המאפשרת לראות סיגנלים גם בתחום הזמן וגם בתחום התדר בו”ז על מסך אחד. דוגמה לתצוגה בו זמנית ניתן לראות באיור-1 : (מלמעלה למטה) סיגנל בקרת on/off ל-VCO, הסיגנל האנלוגי של ה-PLL , והכי תחתון בציר התדר את מוצא ה-VCO בתלות בשני הסיגנלים העליונים. מחירי משפחת ה-MDO4000 מתחילים כעת ב- 13,000 דולר לאוסילוסקופ משולב.
בצמוד להרחבת משפחת ה-MDO4000 הציגה החברה סדרה חדשה של קדם-מגברים ממשפחת TPA-N-Pre שמאפשרים טיפול באותות חלשים מאד בתחום 9KHz 6GHz עם הגבר נומינלי של [db]. הקדם מגברים מאפשרים להוריד את רצפת הרעש ללא פגיעה בתחום הדינמי.

TPI400 – משפחה חדשה של נתחי פרוטוקולים
דייב מהטה – מנהל שיווק בטקטרוניקס: “במערכות ספרתיות לפני 15 שנה כלי כמו נתח לוגי היה אידיאלי לניפוי שגיאות ברמה מערכתית – אך זמן זה עבר. כיום כאשר מתכננים מערכות על שבב או בתוך FPGA, ונוסיף את השימוש שגואה בפרוטוקולים טוריים מהירים – כמו Serial ATA, אנשי הפיתוח רוצים כלים מתקדמים שיכולים לספק מבט במידע שעובר בשכבות
ה-physical. סדרת TPI4000 החדשה מספקת מכשיר יחיד שתומך במגוון גדול של פרוטוקולים ומהווה כלי יעיל לבדיקות interoperability, אופטימיזציה לביצועים ובדיקות בעומסים. ה-TPI4000 הוא מכשיר יחיד שמאפשר על ידי שינוי תצורה לבצע את הבדיקות הנ”ל במגוון גדול של פרוטוקולים ובו זמנית.”
הסדרה כוללת את ה-TPI4202 שהוא מכשיר נייד עם מקלדת ומסך שתומך בעד שמונה כניסות (ports) ואת ה-TPI4208 שהוא יחידת 4U rack-mount ותומך בעד 32 כניסות.
ה-TPI4000 יכול לשמש כנתח פרוטוקולים, מחולל תנועה (traffic generator), בודק ביצועים בעומסים וכן בדיקת קצב שגיאות (BER). הוא מאפשר בדיקת כמה פרוטוקולים במקביל ובכך מאפשר לעשות בדיקות ברמה מערכתית, וכן נמנע הצורך בצב”ד נפרד לכל פרוטוקול. תכונה מתקדמת נוספת היא היכולת לתמוך בפרוטוקולים ייעודיים (proprietary) שמוגדרים ע”י המשתמש בעזרת שימוש בבסיס נתונים שניתן לעריכה בעזרת protocol- editor.
הפרוטוקולים שנתמכים על ידי ה-TPI4000 כוללים בין היתר:
תקשורת אופטיתFICON ,AS1760 ,ASM , 1553, ועוד.
() ואחרים.

ועוד…

BSA286C – נתח שגיאות חדש לערוצי 100G
הכרזה חדשה נוספת היא ל- (Bit Error Rate) חדש המאפשר מדידות ביצועים בערוצים עד 100G. איל סרוסי מנהל פיתוח עסקי בטקטרוניקס אירופה:
“אנו רואים שהשוק מאמץ טכנולוגיות תקשורת מהירות ביותר, והדבר נכון גם לתשתיות התקשורת וגם בתוך המערכות עצמם. הצפי שבשנת 2013 נתחיל לראות ערוצי תקשורת של 100G כאשר המאמץ הגדול הוא בתחום התשתיות לעלות את הקיבול של הערוצים תוך כדי שימור התשתית הקיימת. דוגמה לכך הוא תקן 100GBASE-LR4 שמשדר במקביל 4 ערוצים של 25G על גבי תשתיות קיימות. טכנולוגיות תקשורת אלו מציבות אתגרים חדשים כמו מדידות ה-ISI ,crosstalk
וה-Jitter.”
ה-BSA286C תומך במדידות בקצבים של 28.6G כך שהוא מהווה פתרון לבדיקות הנדרשות לערוצי 100G ברמת Phy. המכשיר תומך ביצירת סדרות בדיקה ארוכות (PRBS-31) ובעל רעש Jitter נמוך במיוחד, ברמה ממוצעת של 300 FemtoSecond.
איל סרוסי: ” בעזרת ה-BSA286C החדש טקטרוניקס מספקת היום פתרון מלא לפיתוח ובדיקות לערוצי 100G”.
כאמור במסגרת ההשקות נכללים גם מוצרים של חברת Keithley שנרכשה זה מכבר ע”י טקטרוניקס ומיוצגת בישראל על ידי דנאל טכנולוגיות. חברת Keithley מתמחה בציוד מדידה לתחום ה-DC בדיוק גבוה מאד – עד עשיריות פמטו-אמפר . מוצרי החברה משמשים מעבדות מחקר ופיתוח בתעשייה ובאקדמיה וכן בעולם הייצור כמו במבדקים אוטומטיים.
בין המוצרים החדשים שהחברה השיקה ניתן למנות סדרת (Source-Meter) חדשה, ה-2600B, רב מודד חדש מדגם 2110 ומשפחה חדשה של ספקי כוח שולחנים בעלי דיוק גבוה.

משפחת 2600B – מרחיבה את ביצועי ה-SMUs של Keithley
בהמשך לסדרות הקודמות של SMUs כמו ה-2600 ו-2600A המשלבות מקור הספק מדויק ומד מדידה ביחידה אחת, סדרת
ה-2600B החדשה מציגה שיפורים הכוללים בין היתר :
תצוגה עם דיוק של ספרות המאפשרת להגיע לרזולוציה של 0.1 חיבוריות USB המאפשר חיבור מהיר ל-PC, וזאת בנוסף לחיבור LAN ,GPIB וחיבור טורי של RS232.
אפשריות לבדיקות אוטומטיות ע”י טכנולוגיית (Test Script Processing) בעזרת כרטיס מחשב מובנה ביחידה.
אמולטור בתוכנה שמאפשר מעבר לטכנולוגיית TSP החדשה מתסריטי בדיקה ישנים שפותחו עבור משפחת ה-2400 הוותיקה (SCPI) – כך שהשדרוג למשפחת ה- 2600B החדשה קל ומהיר יותר.
תמיכה מובנית במדידות I-V ע”י מנוע מבוסס Java שמאפשר להתחבר ע”י דפדפן חיצוני בכל קום בעולם.
המשפחה כוללת את: 2604B, 2614B ואת ה- 2634B המשלבים גם Pulse Generator Arb .Wave Generator.

מודד ה-2110 בעל דיוק של ספרות
ה-DMM החדש בעל תצוגה כפולה מציג תכונות מתקדמות שבדרך כלל נמצאות במודדים עם דיוק של ספרות ומאפשר מדידת DC עד 1000 וולט וזרם עד 10 אמפר, מדידת קיבול וטמפרטורה, פונקציות מתמטיות מובנות להמרה ותצוגה מהירה של המידע הנמדד בצורה הרצויה, חיבוריות USB ו-GPIB לשילוב במערכות בדיקה ויכולות לייצא מידע מוקלט לתוכנות חיצוניות כמו ®LabVIEW ו-Office של מיקרוסופט.

ספקי כוח מסדרת 2200 – ביצועים גבוהים במחיר נמוך
הסדרה החדשה מיועדת לתמוך במגוון רחב של יישומים הצורכים הספק מרמת הרכיב ועד התקנים שלמים. המשפחה כוללת את ה-2230-30-1 ואת ה-2220-30-1.
ה-2230-30-1 מכיל 3 מוצאי מתח כאשר שניים תומכים בעד 30V/1.5A בנגוד לספקים אחרים בשוק שדוחפים עד 25V/1A שמיועדים למעגלים האנלוגיים והשלישי תומך 6V/5A שמיועד למעגלים הספרתיים. מוצאי הספק מבודדים – דבר המאפשר לספק מתח למעגלים נפרדים ללא נקודת ייחוס משותפת ובכך נמנע הצורך בספק נוסף. הספקים מצטיינים בדיוק מתח של 0.03% לכל מוצא – המהווה שיפור ביחס מתחרים שמציגים דיוק של עד 0.05%.

חברות טקטרוניקס מיוצגת על ידי איסטרוניקס ו-Keithley ע”י דנאל-טכנולוגיות.

תגובות סגורות