רובוט קל משקל – יעילות מרבית הודות לטכנולוגיית ®Harmonic Drive

צוות השיווק של HDAG

מזה זמן רב, סופרי מדע בדיוני וחוקרים רואים את העתיד של בני אדם ורובוטים כצוות מותאם להפליא. הממצאים של הרובוטיקה מראים שרובוטים אינם דורשים רק “אינטליגנציה”, אלא גם יכולות תרגום, הבעה ויעילות מושלמים.
שלמות בהתאמה לעיצוב דמוי-אדם עד לפרט הקטן ביותר היא מה שנדרש מהדור האחרון של הרובוטים, ואחת הטכנולוגיות החשובות לכך היא תשלובת ההנעה (תמסורת) של ®Harmonic Drive, שמאפשרת העברה של הרעיונות החדשניים ביותר ממדע בדיוני לפרקטיקה תעשייתית.
רובוטים הופכים להיות יותר ויותר נפוצים בתעשייה, בענפי שירות וברפואה, ואפשרויות היישום הן מגוונות: למשל, יצרני הרובוטים המובילים בעולם, לדוגמה Kuka, Motoman, Abb נחשבים כיום בעיקר כמסייעים בסביבה התעשייתית. התחום הקלאסי של יישומים רובוטיים תעשייתיים מתרחב באופן ניכר בעקבות טכנולוגיה חדשה של רובוטיקה קלת-משקל, מדויקת ובעלת יעילות יוצאת דופן בצריכת האנרגיה.
יתרון משמעותי זה בא לידי ביטוי בעבודות הרכבה, ואכן כבר לפני שנים רבות, ציינו תחזיות של חברות ייעוץ אסטרטגי שיעילות הייצור באירופה ובשאר המדינות המתועשות חייבת לגדול ב-30 עד 50 אחוזים, ע”מ להמשיך ולהוביל את שוק הייצור.
דוגמה לכך היא שמאז מרץ 2009 מרכיבים רובוטים מדוייקים את הסרן האחורי במפעלי Daimler (מרצדס). לאחר כל הרכבת-משנה, המטלה מועברת לרובוט הבא. אוטומציה בהרכבה, נתיבי חומרים קצרים, שלבי עיבוד אוניברסאליים ותפסנים פשוטים הם המרכיבים העיקריים של קונספט זה. כל אלו מובילים לצמצום מספר המסועים, הפיכת תא ההרכבה לקומפקטי ויעיל מאוד באנרגיה. למעלה מ-100,000 סרנים אחוריים כאלו הורכבו בשיטה זו ע”י רובוטים קלי-משקל של חברת KUKA, המצויידים בתמסורות של ®Harmonic Drive, קלות ומדוייקות (backlash freeׂ).
הרובוט הקל יכול גם לבצע מטלות הרכבה תובעניות אחרות שדורשות דיוק ועדינות מרביים, אך גם תוך הפעלת כוח רב וניצול מרבי של אנרגיה. באמצעות הדרכה פשוטה של זרוע הרובוט, לומד הרובוט הקל את המטלות החדשות ובכך פותח תחומי שימוש חדשים לגמרי, כולל כאלה שכרגע נמצאים מחוץ לתעשייה הרובוטית המקובלת.

מידע על המוצר
במפרקים של הרובוט הקל של KUKA הותקנו תמסורות (גירים) מסדרת CPL של ®Harmonic Drive. גירים אלו שוקלים רק חצי מאמצעי התמסורת הסטנדרטיים. חיבור של דור הרובוטים החדש
הזה עם הגירים המתוחכמים של חברת
®Harmonic Drive בשילוב עם אפליקציות תוכנה מודרניות (כגון ראייה מלאכותית) יוצר סוג חדש של רובוט, שבקרוב יוכל אף לחלוק את אזורי העבודה שלו עם אנשים.

תגובות סגורות