חדשות היום
שרף טכנולוגיות הנעה

MR-J4 הסדרה החדשה MELSERVO

שרף טכנולוגיות הנעהמאת: משה שרף, שרף טכנולוגיות הנעה. חברת מיצובישי השיקה לאחרונה את מערכות הסרוו מסדרת MR-J4 ממשפחת ה-MELSERVO – מגברי הסרוו הללו מציגים מודולי תנועה מתקדמים ביותר בקרת מיקום מדהימה הן כמגבר בודד והן כמערכת משולבת, מרובת צירים. החברה מציעה את המשפחה הזו של MR-J4 כמערכת כל כך פשוטה לתפעול המאפשרת ליצרני מכונות ולקוחות קצה לממש אפליקציות מורכבות ביותר הן בהיבטי הבקרה, הדיוק והן בהיבטים הבטיחותיים בתהליכי העבודה של המכונות ומבטיח חיים קלים לכל משתמש.
MR-J4, היורש של סדרת MR-J3 מצטיין בכל הקטגוריות האפשריות, נבחן זאת בהמשך המאמר.
שוק היעד של החברה עבור MELSERVO MR-J4 כולל יצרנים של מכונות אריזה, שולחנות אינדקס וטיפול במערכות מיקום מדויקות ביותר כמו יצרני מכונות להשמת רכיבי SMD מתקנים הפועלים בתחום הננו, (Nano) מכונות בענף הרפואה (עובד בקצבים מאוד גבוהים) ועוד.

כוונון אוטומטי וביטול רטט
החברה שילבה בסדרה החדשה של מגברים מגוון רחב של פונקציות חדשות וידידותיות למשתמש במטרה למזער את זמן ההקמה (SET-UP) כמובן שמגוון הפרמטרים מאפשר הפעלות מורכבות ביותר במיוחד כאשר מדובר במערכות רב ציריות המחייבות הפעלה של מספר צירים בהרמוניה ובסנכרון של הצירים השונים.
המערכת מבצעת התאמת פרמטרים בעצמה במהירות ובקלות ללא התערבות כל שהיא באמצעות פונקציית “כוונון אוטומטי” יחד עם זאת למערכת מסננים דיגיטליים המבטלים לחלוטין את ה”רטט” הנוצר מכוח שימור התנע, במיוחד במערכות הרגישות לזמן “הרגיעה” עד להתייצבות המכניקה ללא ויברציה כל שהיא.
הלקוחות יכולים לנצל את הפונקציות הללו במהלך אתחול המערכת, ובמהלך הפעילות השוטפת, בצורה פשוטה ביותר ובתהליך הלוקח פחות מדקה!!!!!

התראה לתקלות
עתידיות
למגברים יש גם תכונה משמעותית נוספת, המאפשרת הצגת אורך חיי רכיבים ומנטרת את מצבם בפועל, בזמן אמת ובכל תקופת עבודתו ובזמנים מצטברים, כמו קבלים וממסרים, מאווררים נגדי בלימה וכו’… ומציגה הודעה המתריעה על תוחלת חיי הרכיב על מנת למנוע “תקלה בהפתעה” כך שהמשתמש ידע להכין עצמו מבעוד מועד לכל תרחיש של תקלה המשביתה את קוי היצור, מה שהופך גם את זמני השבתה וזמן הפסקת מכונה לנחלת העבר.
פונקציה זו של בקרה עצמית חוסכת זמן וכסף רב, אין עוד מערכות כאלו המתריעות על תקלות עתידיות כתוצאה מכשל רכיבים.
בטיחות ותקנים
המתכננים בחברה הציבו כסטנדרט בכל המגברים מסדרת
MR-J4 פונקציות הקשורות לבטיחות בד בבד עם ארכיטקטורה מודולרית המספקת שני ערוצי (Safe Torque Off), ניתן עם זאת לשכלל את המודול הזה ע”י תוספת יחידה חיצונית העונה לתקן (Safe Stop) בקו אחד עם
EN61800-5-2. תצורת המערכת הכוללת
את היחידה החיצונית ל-(Safe Stop) תומכת בתקן SIL2 ,EN62061,
(). כל מערך הבטיחות במשפחה זו עונה לכל התקנים ברמות הגבוהות ביותר של הבטיחות, כגון תמיכת SS2, SOS, SLS, SBC ו-SSM, זו יכולה להיות מושגת כאשר מגברי MR-J4-B ובקרי תנועה של החברה נמצאים בשימוש בשילוב. ז”א שמשתמשים שונים כמו יצרני מכונות בענפים השונים יכולים להפחית את העלויות הכרוכות בתוספות של התקני בטיחות (גלאים גששי וילון וכדומה) על ידי היכולת “לכוון” את תצורת המערכת שלהם על מנת שתתאים לדרישות הבטיחות הנדרשות ליישום המטרה. יצרנים ישראלים רבים מתעלמים מנושא הבטיחות בגלל חוסר ידיעה ואו בגלל שיש לכך עלויות כספיות ומנסים לחסוך בתחום זה, בכך נחשפים יצרנים רבים לתביעות מצד לקוחות בארץ ובעולם, החברה כמעצמה עולמית הציבה את נושא הבטיחות והחסכון באנרגיה בראש סולם העדיפות, וכל זאת מבלי לפגוע באיכות בביצועים ובתכונות האחרות.

הפעלת מנועים לניאריים, סיבוביים
ו-Direct Drive Motors
יתרון פונקציונאלי נוסף למשפחה זו היא הגמישות בהשוואה לקודמיו, והוא שניתן לחבר מגוון גדול של מנועים לאותו המגבר MELSERVO MR-J4. כמו מנועים ליניאריים מנועים סיבוביים בעלי אינרציות שונות הנעת מנועים ישירים
direct-drive motors, ללא כל בעיה, התכונות הרבות והעושר בכמות הפרמטרים מצד אחד ופשטות הפעלת הכיוונון האוטומטי מאפשר SET UP מהיר ביותר ללא עכבות ובחסכון גדול של זמן מצד שני, הופכים סדרה זו למובילה בעולם.

דיוק מדהים יותר מ-4 מיליון פולסים לסיבוב!
MELSERVO MR-J4 הוא מגבר המצויד במשוב אינקודר (מקודד אופטי) אבסולוטי המונה – 22-bit כסטנדרט, המספקים רזולוציה שמתאימה ליותר מ-4 מיליון פולסים לסיבוב!!!!!!!! התוצאה: דיוק מדהים ותנועת סיבוב אופטימאלית, מהירות ומיקום מדוייקים ביותר, הדבר מושג באמצעות קו תקשורת מהיר מאוד בין המעבד באינקודר לבין המעבד בבקר הסרוו.

תקשורת סיבים אופטיים SSCNET3H
החברה פיתחה בנוסף למגברי הסרוו מדגמי ה-MR-J4 (היודע לעבוד בשלוש סגנונות : כניסה אנלוגית, דיגיטלית – ופולסים וכיוון) והמגבר מסדרת הMR-J3-B (), המיועד לעבודה ברשתות סיבים אופטיים motion network, גם שתי גרסות נוספות:
הראשון מודול סרוו לשני צירים והשני: מודול סרוו לשלושה צירים (MR-J4W2B
ו-MR-J4W3B) המגברים קומפקטיים ביותר ויעילים הרבה יותר מאשר 2 או שלושה מגברים בודדים, תצורה זו חוסכת כסף רב ומקום בלוחות החשמל.

מנועי סרוו עד 110 קוו”ט
מנועים מסדרת HG-KR/MR קיימים בהספקים של 50-750 ואט. ובמומנטים של: 0.48-7.2 Nm, עם מהירות מקסימאלית של 6000 סל”ד.
המנועים מסדרת HG-SR קיימים בהספקים בינוניים של: 0.5-7 קילוואט עם מומנט מרבי של 100 ניוטון מטר. כל המנועים מוגנים IP65 או IP67, מה שהופך אותם למתאימים לשימוש בסביבות התעשייתיות הקשות ביותר. (אריזה מזון קיטור וכו’)
בשלב זה החברה השיקה את גרסת
ה- Volt של MELSERVO MR-J4 למנועי סרוו הנעים בין 100 ואט ל-7.5. קוו”ט גרסות ה-Volt של ה-MR-J4 יושקו לשוק עם מנועים עד להספקים של 110 קוו”ט רק בתערוכת SPS IPC בגרמניה.

תגובות סגורות